• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gaat HUMAX nog interactive worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoezo ?

Als ze er al mee aan het ontwikkelen zijn zouden ze ook een redelijke schatting moeten kunnen doen van de releasedate.

Ik ben bang dat dit niet met alleen een firmware update op te lossen is. Volgens mij heeft de cisco decoder namelijk een ingebouwd modem voor het interactieve deel.

Dus zal er wel een opvolger komen van de 5200 die andere hardware heeft. En die kondigen ze aan als ze er klaar voor zijn, ze willen de concurrentie niet meer info geven dan nodig.

Theoretisch zou het wel kunnen zonder extra modem in de ontvanger, namelijk via de netwerkaansluiting van de Humax. Maar dat zou ten koste van je internet bandbreedte gaan (los van het feit dat daarvoor waarschijnlijk aan de Ziggo kant ook aanpassingen voor nodig zijn).
 
Alleen het bekijken van de catalogus en de start-pause-stop commando's gaan via de ip-verbinding. Het verlies van bandbreedte zal dus wel meevallen.
 
Ik ben bang dat dit niet met alleen een firmware update op te lossen is. Volgens mij heeft de cisco decoder namelijk een ingebouwd modem voor het interactieve deel.

Dus zal er wel een opvolger komen van de 5200 die andere hardware heeft.
Waarom meld een Ziggo medewerker dan een aantal posts hierboven in dit topic dat er gewerkt word aan interactieve TV voor de 5100 en 5200 ? Ook Humax zelf adverteert al sinds het uitbrengen van deze ontvangers dat deze geschikt gemaakt gaan worden voor het "Humax TV portal", een internet dienst, en dat deze beschikbaar komt na een software update.

De 5100 heeft ook gewoon ethernet, idem voor de 5200.
 
De 5050 ook en is qua hardware nagenoeg identiek aan de 5200 dus miz kan deze ook geschikt worden gemaakt voor vod.
VOD is wat anders dan een Humax TV portal (heeft dus noppes met Ziggo te maken).
5050c zal dat overigens nooit krijgen. Uitontwikkelt product.

Ik vraag me af of we in deze helft van het jaar nog een update te zien krijgen voor de 5100/5200.
Firmware release cycles voor gecertificeerde Ziggo ontvangers duren erg lang.
 
VOD is wat anders dan een Humax TV portal (heeft dus noppes met Ziggo te maken).
Niet dezelfde techniek als ziggo ITV, maar VOD is op beide mogelijk (zie landen waar TV Portal al actief is).
(...)
Ik vraag me af of we in deze helft van het jaar nog een update te zien krijgen voor de 5100/5200.
Firmware release cycles voor gecertificeerde Ziggo ontvangers duren erg lang.
Ik zou willen de Ziggo ophield met niet-standaard ontvangers eisen, dan zou je gewoon de open-market versie kunnen gebruiken zonder door Ziggo verziekte firmware :(
Helaas.
Voor mij een grote reden om naar glasvezel met TV van glashart media over te stappen, zij geven gewoon IPTV unencrypted door, kan je fijn zelf een HTPC inrichten om TV te kijken en ben je van het gezeur met buggy door Ziggo verneukte firmwares af. Heb een net nieuwe 5100c maar 't ding is haast onbruikbaar door alle bugs.

Nog ff geduld hebben tot juni wanneer BBC op glas beschikbaar is.
 
Het is niet zo zeer dat Ziggo de firmwares verneukt, maar dat alles tripple gechecked moet worden (humax, ziggo, irdeto, ziggo).

Is het trouwens waar dat HD chans op Glashart maar 720p zijn met lage bitrate, of is dat iets uit het verleden ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan