• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

RTL7 HD en RTL8 HD vooralsnog niet bij Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit principe is door RTL toegevoegd om de HD kijkers erop te attenderen dat het betreffende programma ook in HD gezien kan worden (ipv upscale sd), en inderdaad natuurlijk ook om nog niet hd kijkers over proberen te halen.

Iets wat vaak naar mijn idee toch echt verkeerd gedacht wordt, nu oa door XAHMOL, is dat HD zenders beter geluid hebben.

De keren dat ik Film1 HD kon kijken had ik toch echt alleen maar stereo geluid.
Zowel bij SD als HD zenders is het technisch gewoon mogelijk om goed geluid te hebben maar de zenders laten dit gewoon weg na. Bij de meeste zenders maak ik ook gebruik van het PCM kanaal en niet van het DD signaal. Tot nog toe klinkt elk DD signaal veel holler en leger dan de PCM kanalen. Een enkele keer op de duitsers dat er daadwerkelijk een 5.1 signaal te vinden is, maar ook dan klinkt het doorgaans veel holler / leger dan het PCM signaal. Wellicht dat dit verschil bij de meeste tv speakers van tegenwoordig niet te horen is ( de meeste lcd tv's hebben toch mindere speakers dan de oude crt toestellen, puur door het gebrek aan klank kast) maar via mijn speakers is het toch erg duidelijk waar te nemen.
 
@Mr Parker: Je hebt een punt, was even vergeten dat DD5.1 op SD ook al mogelijk was.

Was ik idd vergeten omdat de geluidskwaliteit van de meeste zenders idd erbarmelijk is.

En dat terwijl het wel kan. De downloads van US series in HD hebben wel gewoon een goede DD5.1 track die wel goed klinkt.

(gebruik mijn TV speakers overigens nooit, heb geluid altijd over mijn HiFi via de AV receiver)
 
Vandaag nog maar eens een scan buiten de bekende frequenties gedaan. En wat blijkt, op 818,75MHz zitten 3 zenders. Test TS 28, Test 2 en ....RTL Test. Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang deze zenders er al staan, dus eruit afleiden dat ze binnen enkele dagen toegevoegd gaan worden lijkt me te ver te gaan.
 
Vandaag nog maar eens een scan buiten de bekende frequenties gedaan. En wat blijkt, op 818,75MHz zitten 3 zenders. Test TS 28, Test 2 en ....RTL Test. Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang deze zenders er al staan, dus eruit afleiden dat ze binnen enkele dagen toegevoegd gaan worden lijkt me te ver te gaan.
Dan zal Ziggo deze RTL HD zenders blijkbaar toch binnenkort gaan doorgeven.
 
Het zou geweldig zijn !!!

Iedereen met het digitale basispakket en HD ontvangst kan ze zien :-)
 
Vandaag nog maar eens een scan buiten de bekende frequenties gedaan. En wat blijkt, op 818,75MHz zitten 3 zenders. Test TS 28, Test 2 en ....RTL Test. Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang deze zenders er al staan, dus eruit afleiden dat ze binnen enkele dagen toegevoegd gaan worden lijkt me te ver te gaan.

Deze zenders staan al behoorlijk wat maandjes in het testnetwerk. Al voordat er bekend werd dat RTL HD op UPC zou komen. Krijg er overigens geen beeld op. Ik denk dat de 3 zenders niks te maken hebben met RTL HD
 
RTL HD troep

Wel logisch dat ze mensen willen aanzetten tot bellen helpdesk van kabelaars om HD van hen op de kabel te zetten. Ze willen weer meer geld voor hun pulp. Kunnen ze weer beter hun zakken vullen want daar gaat het toch om.
Ben eigelijk wel benieuwd wat ze voor die troep in HD vragen.

:?:?:?:?:?
 
Ik ben niet van plan ook maar een cent extra te betalen voor HD van de commerciele en publieke omroepen.
Eigenlijk moet gewoon het hele HD pakket afgeschafd worden. Dat is zo achterhaald. Gewoon de natuurlijke opvolger van SD.

Juist een apart betaalpakket belemmert de groei van HD acceptatie enorm.
De consument maakt al genoeg kosten voor de aanschaf van de hardware.
Nu is het beurt aan de omroepen.
 
Ik ben niet van plan ook maar een cent extra te betalen voor HD van de commerciele en publieke omroepen.
Eigenlijk moet gewoon het hele HD pakket afgeschafd worden. Dat is zo achterhaald. Gewoon de natuurlijke opvolger van SD.

Juist een apart betaalpakket belemmert de groei van HD acceptatie enorm.
De consument maakt al genoeg kosten voor de aanschaf van de hardware.
Nu is het beurt aan de omroepen.
Ze gedragen zich inderdaad alsof het een gunst is dat we ernaar mogen kijken!
 
Wel logisch dat ze mensen willen aanzetten tot bellen helpdesk van kabelaars om HD van hen op de kabel te zetten. Ze willen weer meer geld voor hun pulp. Kunnen ze weer beter hun zakken vullen want daar gaat het toch om.
Ben eigelijk wel benieuwd wat ze voor die troep in HD vragen.

:?:?:?:?:?

Als het pulp is waarom kijken er zoveel mensen dan naar? Dat JIJ het niet boeiend vind betekent niet dat niemand het boeiend vindt. Ga lekker ergens anders lopen gallen met je pulp dit pulp dat. Voor mijn zijn er namelijk WEL RTL programma's die in HD welkom zijn en ik ben vast niet de enige RTL kijker in dit land....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan