• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IMAP account

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Tacovdh

Hallo allen/Ziggo,
Voor mijn mail gebruik ik Outlook 2010. Sinds ik alles heb overgezet naar een IMAP accpunt, duurt synchroniseren erg lang of het lukt helemaal niet, en geeft Outlook vaak de melding dat de verbinding met de server verbroken is.

Instellingen:
ik gebruik mijn [email protected] mailadres
server:
imap.ziggo.nl
smtp.siggo.nl
geen beveiligde wachtwoord-verificatie
Imap-poort: 993 met SSL
smtp poort: 587 met TLS
accountinstellingen testen: werkt prima.

Wat kan er mis zijn?
 
Hallo allen/Ziggo,
Voor mijn mail gebruik ik Outlook 2010. Sinds ik alles heb overgezet naar een IMAP accpunt, duurt synchroniseren erg lang of het lukt helemaal niet, en geeft Outlook vaak de melding dat de verbinding met de server verbroken is.

Instellingen:
ik gebruik mijn [email protected] mailadres
server:
imap.ziggo.nl
smtp.siggo.nl
geen beveiligde wachtwoord-verificatie
Imap-poort: 993 met SSL
smtp poort: 587 met TLS
accountinstellingen testen: werkt prima.

Wat kan er mis zijn?


Dat probleem ervaar ik hier regelmatig ook, ligt dus niet aan jouw, volgens mij maar aan UPC, oh nee ze noemen het Ziggo
 
Ik hou om die reden pop3 aan in Outlook...

Dat kan, imap heeft als voordeel dat als je op meerdere apparaten je mailaccount gebruikt, dat je de mail niet dubbel hoeft te lezen, wat je gelezen hebt, zie je ook op het andere apparaat als gelezen.


Moest er eerst even aan wennen, aan imap, maar zou nu niet meer naar pop3 terug willen
 
Ik hou om die reden pop3 aan in Outlook...

En met "die reden" bedoel je dat het langer zou duren dan pop3 voordat je de mail binnen krijgt ? Vreemd wat het is dezelfde mailserver waar je dan verbinding mee maakt.
 
En met "die reden" bedoel je dat het langer zou duren dan pop3 voordat je de mail binnen krijgt ? Vreemd wat het is dezelfde mailserver waar je dan verbinding mee maakt.



Dat klopt Cees, maar met pop3 hoeft hij de mail niet te synchroniseren en dat is waar wij problemen mee ervaren, dan krijg je soms een fout melding van de server. Gelukkig gaat het hier nu al weer een tijdje goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan