• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Af en toe blokkerig beeld met Samsung 40b650

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nadat ik dacht mij probleem met blokken opgelost te hebben door kabel te vervangen in aansluit doos krijg ik doodleuk na 1 week zonder problemen te hebben ook weer problemen.

Volgens mij is er toch meer aan de hand met het signaal van Ziggo. Ik lees toch steeds meet topics dan leden problemen hebben met de signaal van RTL/SBS zenders.
Even gezocht op de www.digitenne.nl website en daar blijkt dat bouquet 2 wordt doorgegeven op de 666 MHz. Enige tijd terug heeft iemand bij Ziggo besloten om alle frequenties in Ziggo/Multikabel gebied boven de 514 MHz die in gebruik zijn voor digitale TV met 0.75 MHz naar boven te verschuiven waardoor Transport Stream 19 op 658.75 MHz terecht is gekomen. De ondergrens van de Digitenne frequentie is 662 MHz en de bovengrens van Transport Stream 19 is 662.75 MHz waardoor er dus een overlap is ontstaan van 0.75 MHz die er vroeger niet was.

West-Graftdijk ligt redelijk in de buurt van Alkmaar waar een Digitenne zendmast staat, dus kan ik mij voorstellen dat je afhankelijk van de weerscondities meer of minder last hebt van interferentie.
 
Is hier nog iets aan te doen als dit de oorzaakt blijkt te zijn.
Kabels zijn RG59U met goede koppelstukken.

Ik wordt er echt moedeloos van. Je geeft een hoop geld uit aan een LCD + CI+ kaart +kabel en aansluitingen en de kwaliteit van dit alles is dat je soms zenders analoog moet gaan kijken omdat het niet te zien is terwijl met een nomale decoder allles prima te bekijken is. Waarom een CI+ module dus veel gevoeliger is dan een normale decoder kan ik niet verklaren. Hooguit de de CI+ module in de TV zit en minder bescherming heeft van signalen vanaf buiten.

Omdat er veel meer topics zijn met gebruikers die problemen zou Ziggo hier iets aan moeten doen lijkt mij.

Kan de club hier iets niet mee doen naar Ziggo toe.
Misschien een apart topic openen en daar alle klachten verzamelen.
 
Is hier nog iets aan te doen als dit de oorzaakt blijkt te zijn.
Kabels zijn RG59U met goede koppelstukken.
Tja, dat is voor mij lastig te beoordelen via een forum. Is het signaal wel sterk genoeg? Heb je er al eens een monteur van Ziggo bij gehad die de boel eens grondig samen met jou heeft doorgemeten?

Ik wordt er echt moedeloos van. Je geeft een hoop geld uit aan een LCD + CI+ kaart +kabel en aansluitingen en de kwaliteit van dit alles is dat je soms zenders analoog moet gaan kijken omdat het niet te zien is terwijl met een nomale decoder allles prima te bekijken is. Waarom een CI+ module dus veel gevoeliger is dan een normale decoder kan ik niet verklaren. Hooguit de de CI+ module in de TV zit en minder bescherming heeft van signalen vanaf buiten.
Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Een CI+ CAM is echter geen digitale ontvanger in PCMCIA kaart formaat. Een CI+ CAM bevat geen kabel tuner, je TV bevat de kabel tuner. Het zou een verklaring kunnen zijn dat die tuner van je TV niet goed is afgeschermd tegen interferentie als metingen aantonen dat de bekabeling en het signaal tot de TV tip top in orde is. Dat zal dan een hele strijd gaan worden, want mag je er vanuit gaan dat Ziggo als zelf uitgeroepen keurings- en certificeringsinstituut ook controleert of de afscherming in orde is van de door hen goedgekeurde TV's met CI+ slot? Bij wie moet je met dergelijke problemen aankloppen?

Omdat er veel meer topics zijn met gebruikers die problemen zou Ziggo hier iets aan moeten doen lijkt mij.
Toen duidelijk werd dat Ziggo bezig was met het 0.75 MHz opschuiven van de frequenties waarop een Transport Streams worden doorgegeven in Ziggo/Multikabel gebied heb ik direct aan de bel getrokken om aan te geven dat ze met die actie meer Transport Streams lieten overlappen met frequenties die al gedurende langere tijd door Digitenne in gebruik waren hier in Noord-Holland. Niet handig dus, maar Ziggo vond het niet nodig om tekst en uitleg te geven over het waarom van die opschuif actie in Ziggo/Multikabel gebied. En daarbij gaat het ook nog eens een keer om een Transport Streams met veel bekeken kanalen waar interferentie aanwezig is. Verder ontstaat door die opschuif actie ook nog een gat van 7.25 MHz op de frequentie band die niet meer te benutten is voor digitale Transport Streams omdat de gehele frequentie band niet meer netjes een 8 MHz raster heeft zoals vroeger wel het geval was.

Ik zie dus geen enkel voordeel van die opschuif actie, alleen maar nadelen waarbij de toegenomen interferentie problematiek het belangrijkste nadeel is. Als je met Ziggo in discussies terecht komt over de vrije ruimte op de kabel dan is men altijd snel genegen om te roepen dat niet alle frequenties gebruikt kunnen worden vanwege bijvoorbeeld de interferentie met andere signalen. Opvalllend dat men dan juist de gebruikte frequenties zodanig opschuift dat ze meer overlap krijgen met Digitenne frequenties dan voorheen. Die verklaringen van Ziggo kunnen dus ook naar het rijk der fabelen worden verwezen.
 
Dank voor je hele heldere uitleg. Een monteur van Ziggo. Probleem is dat ze dit niet zomaal doen en je dus kan gaan betalen als het probleem bij je installatie zelf zit.

Op zich nog niets zo erg maar Ziggo heeft altijd snel de conclusie dat het bij de klant zit en niet bij hun.

Zoals je al aangeeft heb je toen direct aan de bel getrokken over mogelijk problemen met het verschuiven van de kanalen. Probeer dit maar eens hard te maken bij Ziggo dat de problemen hierdoor komen.

Misschien iets voor Kassa als er zoveel problemen mee zijn ?
 
Bij mij was de oplossing dus niet versterken maar juist verzwakken,het is overigens geen gevoelige cam maar een gevoelige tv. (en dan de tuner in de tv)
Mogelijk ook voor de ontvangst van dvb-T.
Een losse decoder gaf bij mij geen enkel probleem op een versterker, bij de samsung tv moest de versterker uit hetgeen op de andere tv's alleen ellende gaf.
Nu heb ik op het aop een f-connector splitter gezet.
Output 1 gaat naar de tv in de huiskamer, output 2 gaat naar de versterker en de andere tv's.
Zodra ik de tv rechtstreeks aansluit op het signaal of op de versterker krijg ik bv op RTL 4: "zwak of geen signaal"
Een misleidende kreet want je zou geneigd zijn dus nog meer te gaan versterken.
 
Dat is inderdaad een mogelijk oplossing. Maar wat ik dus niet kan verklaren dat het weer 1 week goed is gegaan. Gisternmiddag waren er weer blokken op de RTL/SBS en daarna was alles weer goed.

Als het nu constant zou zijn dan kan ik inderdaad gaan denken om het eens te verzwakken maar dat is het dus niet. Ik had al een andere versterker gekocht die je kon instellen met een potmeter maar wat ik ook deed en signaal was daarmee direct slecht dus maar weer terug naar de oude vertrouwde versterker.

Ooit kom ik erachter hoor en blijf zo nu en dan zoeken en testen als het weer optreed.
 
Als het nu constant zou zijn dan kan ik inderdaad gaan denken om het eens te verzwakken maar dat is het dus niet. Ik had al een andere versterker gekocht die je kon instellen met een potmeter maar wat ik ook deed en signaal was daarmee direct slecht dus maar weer terug naar de oude vertrouwde versterker.

Ooit kom ik erachter hoor en blijf zo nu en dan zoeken en testen als het weer optreed.
Hoeveel versterken de beide versterkers? Als die nieuwe bijvoorbeeld in de laagste stand al meer versterkt dan de oude dan zou dat een aanwijzing kunnen zijn dat je juist moet gaan verzwakken i.p.v. versterken. Hoe is het als je tijdelijk de versterker er tussen uit haalt?
 
De oude en huidige versterker 15 db.
De nieuwe 10db. Deze heb ik nu niet meer en is teruggestuurd.

RTL/SBS de melding zwak signaal en geen beeld zonder versterkter.
Ned en Veronica dicovery zijn prima zonder versterker.

Op RTL krijg ik deze waardes op dit moment.

Zonder versterker
Bitfreq staat dan op 2000
Signaalsterkte sping van 0 weer naar 45 en weer naar 0 en dat constant.

Met versterker. Beeld is nu prima verder weer op dit moment.
Bitfoutfreq: gem rond de 400 maar schommeld. Soms is dit maar 30.
Signaalsterkte: 65
 
De oude en huidige versterker 15 db.
De nieuwe 10db. Deze heb ik nu niet meer en is teruggestuurd.

RTL/SBS de melding zwak signaal en geen beeld zonder versterkter.
Ned en Veronica dicovery zijn prima zonder versterker.

Op RTL krijg ik deze waardes op dit moment.

Zonder versterker
Bitfreq staat dan op 2000
Signaalsterkte sping van 0 weer naar 45 en weer naar 0 en dat constant.

Met versterker. Beeld is nu prima verder weer op dit moment.
Bitfoutfreq: gem rond de 400 maar schommeld. Soms is dit maar 30.
Signaalsterkte: 65

Die BER is gewoon te hoog. Die moet met QAM-64 echt rond de 0 zitten. Als ik jouw bevindingen lees lijkt het erop dat je signaal te zwak is waardoor externe interfererende signaalbronnen af en toe meer kans krijgen wat afhankelijk kan zijn van de weerscondities. Vroeger kon ik bij mistige omstandigheden nog TV piraten ontvangen met een recht toe recht aan antenne hark op het dak.

Ik kan je nog maar één ding adviseren. Sleep één keer je TV naar het AOP en sluit die aan met een goed afgeschermde kabel zonder versterker, extra bekabeling en aftak elementen. Laat dan je TV opnieuw zoeken naar de kanalen en controleer daarna de signaal kwaliteit op de RTL kanalen. Als je dan geen BER van 0 en een constante signaal kwaliteit en sterkte weet te behalen dan zou ik er voor kiezen om er een monteur bij te laten komen. Dan sluit je namelijk je eigen huisinstallatie uit en behoort het signaal voldoende te zijn om zonder verdere versterking te gebruiken. Als het signaal bij het AOP wel goed is dan zit het toch echt ergens in je huis installatie niet goed.
 
Ok dat is een heel duidelijk verhaal. Ga hier zsm mee aan slag om dit uit te testen.

Bedankt voor hem meedenken :thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan