• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ubee modem reset zichzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb hier het zelfde probleem gehad met het Ubee modem, monteur langs geweest die heeft toen een nieuw Ubee modem geplaatst maar het probleem bleef, zeer onregelmatige resets soms wel 4 keer in een uur. Tot een week of drie gelden toen was het probleem verdwenen en sinds die tijd is het modem onafgebroken online. Het lijkt er dus op dat Ziggo weet wat het probleem is en er ook een oplossing hiervoor heeft.

system firmware.

Hardware Version 2.54
Software Version 4.111.3008
Cable Modem Serial Number EVM320B037xxx
CM certificate Installed


Bij mij precies hetzelfde verhaal. Sinds een week of 2 draait het modem goed. Geen resets etc... Ik woon in Den haag en heb het Ubee modem
 
Ik woon ook in Den Haag (2531) en ik heb nogsteeds problemen!
 
Hier ging het weer even goed maar vanavond kreeg het Ubee modem het voor elkaar zichzelf 3 keer te resetten. Scheelt mij weer heen en weer lopen omdat dat ding het nu zélf doet. Andere keren valt gewoon het signaal weg en moet ik ff stekkeren...
Kortom..perioden van instabiliteit met soms weer dagen "rust".
 
Ik woon ook in Den Haag (2531) en ik heb nogsteeds problemen!

Hier net zo, vanavond 3x geen internetverbinding meer terwijl alle lampjes normaal branden, en na een reset van de Ubee werkt het weer een poosje. Je zou er bijna aan gaan wennen......niet dus.
 
Hier net zo, vanavond 3x geen internetverbinding meer terwijl alle lampjes normaal branden, en na een reset van de Ubee werkt het weer een poosje. Je zou er bijna aan gaan wennen......niet dus.

Hier hetzelfde in ook 2531AA
Vaak genoeg rare disconnects gehad van het UBEE modem terwijl alles op de modem zelf er als normaal lijkt uit te zien.
Goed om te weten dat er in elk geval meerdere zitten in mijn postcode gebied met dit probleem.
 
Ik heb deze resets met een Arris modem alsmede een Motorola modem. Met signaal waardes die perfect zijn. Alleen soms verliest hij gewoon upload signaal.
 
Nou hier hetzelfde probleem...3 weken stabiele werking na upgrade naar Ain1. Toen begon het euvel...resets om de haverklap! Monteur laten komen en de Ubbee omgewisselt met een ander (merk is me ff ontschoten, geen UBbee)...werkte netjes 1 hele week goed...en ja..vandaag is het weer zover...om de haverklap een reset!

Conclussie: Ligt niet aan het Ubbee modem!!!!

Iemand al een reactie van de technische dienst van Ziggo hierover ontvangen?
 
Ik heb een Ubee modem gekregen en ga is kijken hoe deze draait. Ik merk zeker een verbetering in het opvragen van internet pagina's. Veel sneller dan de motorola en arris.
 
De Ubee modem reset zich zelf ook. Stroom moet er weer af en coax kabel los. Coax kabel terug plaatsen. Stroom erop. Drie keer in je handen klapppen en goed vloeken.

Verbinding komt weer tot stand en je kan weer voor een paar uur internetten tot dat het probleem zich herhaalt.

De eerste lijn helpdesk kunnen ze afschaffen. Het reset uw modem en router zinnentje hoeft men niet meer voor te lezen. Dat is blijkbaar vanaf heden een geautomatiseerd proces geworden.
 
Gisteren maar weer eens contact gelegd met de helpdesk van Ziggo.
Direct aangegeven dat het probleem van 3 weken geleden wederom is opgetreden, maar nu niet met de Ubee modem, maar met de nieuwe Arris modem.
De helpdesk vrouw gaf toe dat het een bekend probleem was / is met de Alles in 1 pakket. NA lang overleg met haar collega's is toch weer besloten om een monteur te sturen...deze gaat proberen het signaal te "verbeteren"....dus maar afwachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan