• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sitecom WL361 300N X3 router traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jimm

Forum Gebruiker
Berichten
25
Sitecom WL351 300N X3 router traag

Sinds deze week hebben we een Ziggo Connect box geïnstalleerd die goed is voor 300 Mbit/s. Die box heeft verbinding met een Sitecom WL351 300N Gigabit X3 router. Daar hangen 2 desktops aan en via Wifi 1 laptop. Hang ik de desktop via ethernet rechtstreeks aan het modem dan haalt die 300 Mbit/s maar via de router (met dezelfde kabel) blijft die steken op 98 Mbit/s. Eenzelfde situatie doet zich met de laptop 802.11n aan Wifi. Wifi signaal van de Ziggo connect box 180 Mbit/s en via de router 48 Mbit/s. Hoe krijg ik de snelheid van de router omhoog? Het lijkt me niet normaal dat de router de snelheid zo knijpt? Kan wel hulp gebruiken? :roll:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vraagje @Jimm:
Waarom gebruik je de Sitecom router ?
Is dit gewoon omdat je hem al in gebruik had of heb je er een speciale reden voor ?

Want deze router is ongeschikt om hogere snelheden door te laten zoals paulvw al schreef. Zowel de 'routing-snelheid' (110Mbit max) is veel te traag voor 300Mbit, maar ook de Wifi snelheid stopt bij zo'n 75Mbit.

Gewoon er tussenuit halen zou ik zeggen.
 
Ik had een netwerkje met 2 desktops en een laptop en printer. De Sitecom er nu tussenuit gehaald. Laptop en desktop op Wifi (modem/router) en eigen PC aan de modem/router.Snelheid OK. Probeer nu netwerkje te herstellen. :-( Nieuwe uitdaging :grin:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan