• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bugs / Ideeën Horzion

Heb de horizon sinds 3 dagen en stoor me aan meerdere dingen:
Geen volledige tv gids. Vaak melding "geen info". Opnemen is dan niet mogelijk, tenzij je het handmatig doet.
Bij een handmatige opname krijg je geen info te zien, alleen zendernummer en tijd. Lekker zoeken bij je opnames. Ook als bij je een normaal geplande opname
de aanvangs of eindtijd wijzigt, verdwijnt alle info.
Ik wil vaak meerdere programma's achter elkaar van 1 zender opnemen. Standaard begint een opname 5 min van te voren en eindigt 10 min erna. Dit is ook wel nodig omdat de aanvangs/eindtijden niet altijd kloppen. Bij opname van 1 programma is dit geen probleem. Als je er echter meerdere achter elkaar opneemt is dit een flinke overlapping. Mijn Humax haalde deze overlappingen tussen opeenvolgende opnames weg. Haal ik ze nu bij de tussenliggende opnames weg, verdwijnt de info.

Dat probleem is er al vanaf dag een. De enige manier, die Ziggo kent, om dat op te lossen is de fabrieksinstellingen terug zetten! Dat moet ik al om de 2-3 dagen. Je kan inderdaad niks meer opnemen, de app werkt dan ook niet meer.
Fabrieksinstelling terug houdt ook in de dat je je tweede box weer opnieuw moet installeren. Dat gaat nooit in 1 keer goed. Dus 3-4 keer van beneden naar boven lopen en weer terug. Alles weer opnieuw instellen. En over 2-3 dagen weer opnieuw beginnen. Als je lang genoeg zeurt bij ziggo krijg je een "nieuwe" horizon. Alleen blijkt dan later (monteur die er zat van is klapt uit de school) dat die "nieuwe" bij zijn vorige klant vandaan komt, die werd ingenomen vanwege dezelfde problemen, en de horizon die hij bij jou meeneemt gaat weer naar de volgende klant. Ziggo laat dus de boxen lekker rouleren tot ze de oplossing hebben gevonden. Ik heb hem nu 6 maanden! Maaaaar, er is al een software update! Je kan nu beter snel vooruit spoelen en het ziet er anders uit. Alle bugs zitten er nog in!
 
Dat probleem is er al vanaf dag een. De enige manier, die ziggo kent, om dat op te lossen is de fabrieksinstellingen terug zetten! Dat moet ik al om de 2-3 dagen.
Dan had ik de box al lang tegen de muur gegooid:)
Hier hoef ik de box 'maar' 1 of 2 x per maand te resetten, wel af en toe uitschakelen met de knop aan achterkant. Maar drie x per week fabrieksinstellingen is wel erg vaak.
 
Dan had ik de box al lang tegen de muur gegooid:)
Hier hoef ik de box 'maar' 1 of 2 x per maand te resetten, wel af en toe uitschakelen met de knop aan achterkant. Maar drie x per week fabrieksinstellingen is wel erg vaak.

Met dat idee speel ik ook elke 2-3 dagen :-) Alleen is het een huurbox, dus misschien zou ziggo daar zelfs blij om zijn :-) Een wanproduct uit de circulatie en we kunnen de klant een nieuwe rekening sturen.
Ze doen in elk geval NIETS, helemaal niets! Het is "nieuw abbo'tje afsluiten en zie maar wat je doet".
 
Wensen:
- mogelijkheid om een overzicht van de ingeprogrammeerde opnames te zien (Humax 5200 heeft dit).
- een 2e favorietenlijst zodat ik een favoriet voor mijzelf heb en 1 voor kinderzenders voor onze dochter (Humax 5200 heeft 5 favorietenlijsten).

Bugs:
- de welbekende hikjes, tjilpjes, stilstaande beelden.
- draadloos verbinden van de Horizon met mijn modem is niet mogelijk - krijg verbindingsfout.
 
Voor wat betreft de hikjes in beeld:

Vandaag nog een laatste poging gewaagd en ziggo gebeld of ze nog werken aan een oplossing.
Heel goed gesprek gehad met een medewerker die echt zijn best deed om hier achter te komen.
Echter blijkt dat er helemaal niet gewerkt wordt aan een software update en dit moest op een of andere manier toch aan het signaal liggen.

Er is en komt dus geen oplossing!

Ik heb zojuist glasvezel besteld van telfort, het is einde verhaal nu bij ziggo, ik blijf niet bezig en hopeloos wachten of er ooit misschien aan de software gewerkt gaat worden of een andere fatsoenlijke oplossing komt!
 
lekker makkelijk van ziggo....

daarom heb ik met live kijken NOOIT hikjes, alleen bij opnames... uhu... lekker dan :(

Het zit ook echt in de opname, dus TIJDENS de opname gaat er iets niet goed met het ding.
 
Probeer onderstaande stappen eens, hiermee heb ik dat werkend gekregen.
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=497309&postcount=9

Aanvulling mocht je het ooit bedraad willen aansluiten
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=496709&postcount=47
Dank voor je reactie, heb het echter niet meer nodig.

Sinds gisteren ben ik terug naar mijn Alles-in-1 abonnement (met dank aan de 14-dagen bedenktijd) en gebruik weer mijn Humax 5200C. Scheelt ook nog €4,- per maand abonnementskosten.

En ik schat de kans dat de hikjes-problematiek en het vervullen van mijn wensen (die ik wel erg mis) op korte termijn zijn opgelost zeer laag in.

Succes allemaal met de Horizon, het lijkt er inmiddels op dat voor deze naam is gekozen voor de volgende uitleg (zie ook https://www.encyclo.nl/begrip/Horizon):


'lijn in de verte tussen de aarde en de lucht'. In de verte...
 
Ik wil iedereen ook succes wensen met de horizon box.
Ik krijg volgende week mijn glasvezel aansluiting geleverd.

Ik hoop echt oprecht dat er voor de horizon box gebruikers snel een oplossing komt wat betreft opnames en hikjes etc.

Ik heb inmiddels ook ziggo opgezegd en wat ik ze moet nageven is dat ze me groot gelijk gaven gezien het probleem bij mij niet oplosbaar is.
Dus ja daarmee wil ik benadrukken dat de wil er echt wel is bij de medewerkers alleen dat ze natuurlijk ook geen ijzer met handen kunnen breken.

Hoe dan ook ziggo is bij mij nu echt einde verhaal maar uit interesse blijf ik het hier wel volgen, wat verder niet meer mijn keuze zou beïnvloeden maar puur uit nieuwsgierigheid.
 
Terug
Bovenaan