• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blokjes-beeld op 2e en 3e TV

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

Leon H.

Ik heb in huis 3 TV's. Alle drie zijn ze afzondelijk aangesloten op een digitale ontvanger.
De kabel die het huis binnenkomt wordt gesplits in 3.
De TV in de woonkamer werkt goed, geen klachten. De tweede TV op de eerste verdieping laat bij sommige zenders (alleen) (vertraagde) blokjes zien.
Op de TV op de zolderkamer hebben bijna alle zenders het 'blokjes-fenomeen'.

Kan ik dit probleem oplossen met het plaatsen van een versterker ? Zijn er versterkers speciaal voor digitale televisie ?:roll:

Kan iemand mij helpen ?
 
Splitters, ik neem aan dat je die gebruikt hebt, zorgen voor enorm veel signaalverlies. Je zou op de splitter inderdaad het beste kunnen vervangen door een signaalversterker.
 
:applause: Dank voor je reaktie pboes

Je zou op de splitter inderdaad het beste kunnen vervangen door een signaalversterker.

Welke digitale signaalversterker wordt aanbevolen ?
 
:applause: Dank voor je reaktie pboes



Welke digitale signaalversterker wordt aanbevolen ?

Er bestaat geen digitale signaal versterker,iedere tv versterker werkt.
Alleen,als je hem aansluit VOOR je internet aansluiting,dan moet ie retourgeschikt zijn,sluit je hem er na aan,let dan op een regelbare versterker,teveel signaal is ook weer niet goed.
Een gewone regelbare tv versterker voldoet prima.
 
GHV20M Hirschmann antenneversterker

Als ik echter google vind ik de :

GHV20M Hirschmann antenneversterker.

€ 89,95


rh-ghv20m.jpg


Ghv20 m Hirschmann professionele antenneversterker voor huisinstallaties. Geschikt voor digitale tv

Waarom staat hier expliciet genoemd : "geschikt voor digitale receiver" ?
 
Waarom staat hier expliciet genoemd : "geschikt voor digitale receiver" ?

Een versterker voor de TV band is niet speciaal voor analoge of digitale TV, dus gewoon een verkoop-truukje van de winkel :frons:
 
verkoop

Dat zijn inderdaad alleen maar mooie verkoop praatjes
 
Ghv20 m Hirschmann professionele antenneversterker voor huisinstallaties. Geschikt voor digitale tv

Waarom staat hier expliciet genoemd : "geschikt voor digitale receiver" ?
Deze versterker heeft een retourgeschikte aansluiting die noodzakelijk is voor bijvoorbeeld de Cisco 8455DVB van Ziggo en alle UPC Mediaboxen.
 
Als ik echter google vind ik de :

GHV20M Hirschmann antenneversterker.

€ 89,95


rh-ghv20m.jpg


Ghv20 m Hirschmann professionele antenneversterker voor huisinstallaties. Geschikt voor digitale tv

Waarom staat hier expliciet genoemd : "geschikt voor digitale receiver" ?

Prima ding, denk/hoop ik. Heb hem zelf ook gekocht in het kader van mijn project "verplaatsen aop van woonkamer naar kelder & uitfaseren 'karwei' antenne-versterker" te beginnen (hopenlijk) dit weekeinde...

Gert.
 
Versterker

Heb hier een versterkertje van de Gamma van 24,95 er tussen gezet, heeft 6 uitgangen en is regelbaar samen met goede coax en afgeschermde stekkers nu op alle 3 de ontvangers geen blokjes meer.

Gooffy.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan