Webcare

  • Onderwerp starter Deleted member 49051
  • Startdatum
D

Deleted member 49051

Naar aanleiding van wat off-topic gebrabbel van mij in een andere thread, toch maar even een nieuw draadje gepost. In het verleden is dit al eens aangehaald (https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=49397&highlight=webcare) en ik heb zo het vermoeden dat Cees er niet heel gelukkig van wordt, maar....

Die lijst van geverifieerde forum-leden is natuurlijk wel heel leuk, maar inmiddels heeft afgezien van Anoniem er geen enkele Ziggo Webcare medewerker meer hier ingelogd.
Accounts wissen is natuurlijk niet nodig, maar wellicht is het wel handig om bij deze lijst te melden dat de webcare medewerkers hier niet meer actief zijn en dat het benaderen van deze personen dus redelijk zinloos is.
Eigenlijk zou ik de lijst gewoon helemaal opschonen. Het mag dan wel geen "wie is er actief" lijst zijn, maar op deze manier wekt deze lijst valse verwachtingen.

Aan de andere kant: Is het geen idee om te kijken of er weer actieve webcare medewerkers op dit forum kunnen komen? Dat lijkt mij eigenlijk nog de allerbeste oplossing. Zelfs op het Chelloo forum hebben ze nog actieve webcare medewerkers...

Just my 2 cents...
 
Zelfs op hun eigen forum, zijn ze niet meer zo actieve.
De hele dag twitteren is voor deze jonge mensen veel leuker.

gr. Arie
 
Die lijst van geverifieerde forum-leden is natuurlijk wel heel leuk, maar inmiddels heeft afgezien van Anoniem er geen enkele Ziggo Webcare medewerker meer hier ingelogd.
Accounts wissen is natuurlijk niet nodig, maar wellicht is het wel handig om bij deze lijst te melden dat de webcare medewerkers hier niet meer actief zijn en dat het benaderen van deze personen dus redelijk zinloos is.
Eigenlijk zou ik de lijst gewoon helemaal opschonen. Het mag dan wel geen "wie is er actief" lijst zijn, maar op deze manier wekt deze lijst valse verwachtingen.

Aan de andere kant: Is het geen idee om te kijken of er weer actieve webcare medewerkers op dit forum kunnen komen? Dat lijkt mij eigenlijk nog de allerbeste oplossing. Zelfs op het Chelloo forum hebben ze nog actieve webcare medewerkers...

Zoals in de post die je aanhaalt ook al aangegeven is de lijst met geverifieerde forumleden niet meer dan wat het zegt. Een lijst met mensen waarvan wij garanderen dat als ze iets posten je ook zeker weet dat het 'echte' medewerkers zijn en geen grappenmakers. Alle andere accounts die niet geverifieerd zijn en zeggen 'iets' met ziggo te maken hebben kunnen ook grappenmakers zijn. De Ziggo Webcare mensen zijn begin dit jaar nog bevestigd door het Webcare Team. Ik zie dus geen reden om er mensen uit te halen.

Het Webcare Team heeft begin dit jaar ook aan mij bevestigd dat zij vrijwel niet meer actief zijn op de diverse internet fora en dat hun prioriteiten liggen bij Facebook en Twitter en dat zij het daar zo druk mee hebben dat men vrijwel niet meer actief is op de fora. Inderdaad zie je dat op de door Ziggo zelf geregisseerde community ook lang niet iedereen meer een antwoord krijgt van het webcare team. De medewerkers op het Chelloo forum zijn geen webcare mensen, maar oud-upc medewerkers die al jaren daar actief waren. De reacties daar worden ook veel minder dan vroeger en inhoudelijk zie je bij alle reacties op verschillende plaatsen vrijwel altijd dat mensen via een persoonlijk bericht worden gevraagd om hun gegevens of om contact op te nemen. Veel toegevoegde waarde heeft dit ook niet meer. Ook de probleem oplossingen via Twitter en Facebook zijn vrijwel alleen een soort 'damage control' geworden. :wink: Blijkbaar is dit het beleid van het 'nieuwe Ziggo' na de fusie met UPC. Wellicht wordt het na het uitrollen van de fusie met Vodafone weer anders.

Overigens stond er bij de lijst al ongeveer een jaar dat de Webcare vrijwel niet meer actief was op de fora na de fusie tussen UPC en Ziggo (bovenin het bericht). Ik heb dat nu bij de "N.B." nog wat verduidelijkt. Overigens is Webcare heel af en toe nog wel actief. Als je bijvoorbeeld bij Ziggo Webteam Jelle kijkt zie je dat hij in juli 2016 nog actief was op het forum.

Op de fora worden de meeste mensen door mede forumleden de juiste weg op geholpen en bij problemen die niet zelf opgelost kunnen worden ook verwezen om Ziggo te bellen. En daarvoor zijn we ooit met een forum begonnen ruim 15 geleden alweer: Klanten die andere klanten helpen door hun eigen ervaring daarvoor te gebruiken. Een platform voor de helpdesk is nou niet echt het ultieme doel voor een forum :wink:
 
Noem je kijken ook actief zijn? Zijn laatste reactie is van 18 december 2015.

Klopt, maar leest blijkbaar wel en beantwoord PB's. Maar 'actief' is inderdaad niet de juiste omschrijving :wink:

'Heel af en toe aanwezig', was beter dan 'heel af en toe actief'
 
Het Webcare Team heeft begin dit jaar ook aan mij bevestigd dat zij vrijwel niet meer actief zijn op de diverse internet fora en dat hun prioriteiten liggen bij Facebook en Twitter en dat zij het daar zo druk mee hebben dat men vrijwel niet meer actief is op de fora.

Ik heb dit gisteren zelf ook ondervonden. Ik heb een bericht achtergelaten op FB van Ziggo (doe ik sinds 2 jaar steeds vaker bij bedrijven, omdat ik merk dat je via social media veel sneller respons krijgt, even in het algemeen) en werd binnen 1,5 uur gebeld door een webcare medewerker. Totaal niet verwacht dat ik gebeld zou worden, het was dan ook een prettige verrassing :) . Mijn vraag/klacht is ook direct opgepakt en opgelost.
 
Is het geen idee om te kijken of er weer actieve webcare medewerkers op dit forum kunnen komen?
Ik heb Ziggo gevraagd wat de status is van Webcare op dit forum.
Men was hier inderdaad niet erg actief meer.

Er is besloten om hier ook weer actief te worden onder het algemene account Webcare Ziggo. Ze zullen alleen reageren op topics daar waar ze dat nodig vinden. Verder kun je ze altijd een PM sturen mocht je vragen hebben.
 
Terug
Bovenaan