• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

EPC3982 met Eigen Router WElke opties zijn er?

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

redyak

Zojuist een EPC3982AD ontvangen voor mijn nog steeds trouwe dienst doende ARRIS MODEM op een 150/15 lijn.

Rechtstreeks uit de doos aangesloten en mijn eigen ASUS AC Router er op aangesloten. Even activeren en ja het werkt.

Maar gebruik ik nu InSidder dan wordt ik gek van al dat Wifi SSID en alle kanalen die elkaar overlappen.
Ik zelf draai als 3 SSID's 2x op de ASUS 2.4 en 5 GHZ en 1x 2.4 GHZ op iste etage router.

Ik heb nu de Wireless van de Cisco op Disable gezet zowel 2.4 als 5 GHZ
Vraag 1: Draai ik nu nog wel hotspot ? Vind ik niet erg.
Vraag 1a: Kan ik ergens de gebruikte MAC van de Ziggo Hotspot achterhalen, zodat ik weet op of ik nog een hotspot draai.

Vanuit mijn IT kennis heb ik geleerd dat 2 Routers achter elkaar niet wenselijk is.
Nu lees ik dat ik bij ZIGGO hem in Bridgestand kan laten zetten.

Vraag 2: Heb ik dan nog telefonie?
Vraag 3: Werkt de hotspot dan nog wel, Ergo kan ik er ook gebruik van blijven maken?

Alles werkt nu met router-router en we doen hier veel aan downloaden en surfen en youtube enz. Games is Battlefield en Call of Duty.
Toch naar Bridge of niet ? Want werken betekent niet automatisch de beste oplossing. Snelheidtest met downloaden is gelijk aan de ARRIS
 
Kijkt u eens: :P

Vraag 1: Draai ik nu nog wel hotspot ? Vind ik niet erg.
-ja, dit kun je nakijken door in te loggen op de router en te kijken naar status wifispots onder geavanceerde instellingen

Vraag 1a: Kan ik ergens de gebruikte MAC van de Ziggo Hotspot achterhalen, zodat ik weet op of ik nog een hotspot draai.
-Idem, kijk dit na in de router bij de geavanceerde instellingen

Vraag 2: Heb ik dan nog telefonie?
-ja het MTA blijft gewoon werken als de modem in bridgemode staat

Vraag 3: Werkt de hotspot dan nog wel, Ergo kan ik er ook gebruik van blijven maken?
-Nee, klanten welke hun modem in bridge mode zetten kunnen geen gebruik maken van de wifispots
 
Arcus bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb elke scherm doorgelopen maar ik zie nergens iets van hotspots staan in de "geavanceerde instellingen", ergo de Cisco/Linksys layout in mijn 3982.

Bridge is dus zonder hotspots. Dan moet ik dus een afweging gaan maken voor de bruikbaarheid eraf versus router-router oplossing.
Intern kan ik in iedergeval blijven draaien zoals vroeger. Toen had ik wel hotspots gebruik ookal kon mijn ARRIS niks uitzenden :-)
 
kijk voor het mac adresen de naam van de router op de sticker die op het modem zit.
dit is het mac adres van de wan aansluiting, de lan en wifi mac adressen ziiten daar vlak onder of boven.

de wifispot zit op het zelfde kanaal en heeft de zelfde sterkte, maar heeft een ander mac adres, dat kennelijk wordt berekend uit het echte mac adres. voorbeeld gesnift bij mij in de buurt:
Code:
ziggoxxxxx mac 38:60:77:xx:xx:c9
ziggo         mac 3a:60:77:xx:xx:ca
  
ziggoxxxxx mac e4:d5:3d:xx:xx:ea
ziggo         mac e6:d5:3d:xx:xx:eb

kennelijk eerste octet +2, laatste octet +1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Peter

Jij hebt de koelkast gewonnen.:thankyou:
In de geavanceerde instelling staat mijn MAC adres voor 2,4 GHZ
En idd de eerste +2 en de laatste +1 geeft dat MAC Adres die Inssider ziet.

Dus ik heb idd een hotspot zonder dat ikzelf de wireless gebruik en laat uitzenden middels de "disable" in de Cisco.

Ik denk dat ik voorlopig even zo blijf draaien.
Kijken wat router achter router doet voor mijn netwerk.
Kan altijd nog naar bridge , maar dan ben ik hotspot kwijt, zowel in zenden als gebruik. (hmm lastig)

Thanks Peter en Arcus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan