• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Residential Gateway Login (Modem login)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonaldDuck

Forum Gebruiker
Berichten
87
Er stond net een Ziggo busje buiten en twee mannen stonden druk aan allerlei kabels te rukken in een buurtkastje. Sindsdien werkt mijn internet niet meer. Kan uiteraard ook toeval zijn :).

Wat gebeurt is het volgende:
Alle pagina's verwijzen naar de modem loginpagina. Als ik inlog, komt ik gewoon in het router menu. Daar zie ik dat er geen internetverbinding is.

Kent iemand dit probleem? Wat moet ik doen?

Edit:
Ook TV en telefonie werken niet. Was me nog niet opgevallen.
Het probleem lijkt toch bij mij te liggen. Ik heb zo'n Tratec splitter, die op stroom is aangesloten. Het groene lampje daarvan brandt niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou zo snel mogelijk met Ziggo contact opnemen, misschien heb je helemaal wel geen signaal meer.
 
Inmiddels ook gedaan inderdaad.

Voor degenen die het interesseert: de Tratek signaalverdeler/versterker is kapot.

Woensdag komt de monteur.

De heren van Ziggo die vanochtend springtouwtje stonden te spelen met de kabels uit de buurtkast staan er dus los van.

Edit:
De meneer aan de telefoon zei dat het wellicht ook alleen de voeding is van de Tratek. Weet iemand waar je die dingen kunt kopen? Dan probeer ik dat alvast uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk wat het voltage en amperage is van de voeding en haal een universele voeding bij een electrozaak in de buurt.
 
Voor de volledigheid: Het was inderdaad de voeding (kabel) van de Tratek. Ik heb de stroomkabel van de telefoon genomen, en die in de Tratek gestoken. Sindsdien werkt alles weer prima.

Helaas wilt Ziggo geen nieuw kabeltje opsturen (de monteur, die ik inmiddels heb afgebeld, wilden ze wel kosteloos langs sturen; vreemd). Deze week maar eens langs de elektro zaak, zodat we weer vaste telefonie hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan