• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo wellicht toch overstag bij commerciële HD zenders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, ik kan me niet voorstellen dat je straks voor een zender, die er in feite al is, extra moet gaan betalen.
Of het moet al zo gebeuren net zoals met de andere Hd zenders (National Geo/ Discovery en History HD), die hebben een andere programmering dan de 'reguliere' zenders...(SD)..
 
Nog maar een keer: Dat "truukje" is niets meer dan een verwijzing bij bepaalde HD kanalen dat die omgewisseld mogen worden met hun SD equivalent. De HD ontvanger wisselt dus bepaalde HD kanalen om als daarvoor een verwijzing in de Service Information aanwezig is. Het probleem is echter dat de HDontvanger bij het opmaken van de kanalenlijst niet weet of een kanaal in jouw pakket zit. Stel dat Ziggo ook voor de RTL en/of SBS HD kanalen die verwijzing zou opnemen, maar om die kanalen te kunnen weergeven moet je wel een apart abonnement afsluiten. Dan zou de HD ontvanger die kanalen ook omwisselen bij personen die geen abonnement hebben afgesloten zodat die klanten dus een E-19 krijgen als ze langs die RTL en/of SBS HD kanalen zappen op de lage kanaal nummers. Die klanten moeten dan dus handmatig overschakelen naar de originele hoge kanaal nummers van de HD kanalen omdat daar na die omwisseling de SD kanalen op terecht zijn gekomen.

Vandaar dus mijn opmerking dat het omwisselen van de posities van SD/HD uitvoeringen van kanalen alleen kan als beide uitvoeringen in het basis kanalen pakket zitten. Anders ga je dus last krijgen van E-19 meldingen in de kanalenlijst bij het zappen.

En daar heb je dus je favorietenlijst voor. Je zet natuurlijk alleen kanalen in je lijst die in je pakket zitten, en je kan ze op je eigen volgorde zetten. Ben je GTST-überfan? Zet je RTL4 op nummer en RTL Lounge op 2. Wat jij wil. Ben je sportfanaat? Zet je Eredivisie Live op 1.

En omdat je dus alleen zenders kiest die in pakketten zit die in je abonnement zitten, krijg je dus geen E-19 meldingen.

Wat mij betreft: mensen die graag HD-kwaliteit willen hebben zijn best bereid hier iets extra's voor te betalen. Dus gooi gewoon elke HD-zender die je maar kan krijgen in het HD-pakket à € 3,95. En zorg dat je met de zenders afspreekt dat je alleen extra betaald voor de abonnees die ook dit HD-pakket hebben. Dan hebben mensen echt zelf een keuze.
 
En daar heb je dus je favorietenlijst voor. Je zet natuurlijk alleen kanalen in je lijst die in je pakket zitten, en je kan ze op je eigen volgorde zetten. Ben je GTST-überfan? Zet je RTL4 op nummer en RTL Lounge op 2. Wat jij wil. Ben je sportfanaat? Zet je Eredivisie Live op 1.
Allemaal leuk en aardig, maar ik heb bijvoorbeeld een ontvanger die de nummering van Ziggo aanhoudt ongeacht de positie van het kanaal in de favorietenlijst en zo zijn er meerdere van dergelijke ontvangers. Je kan dan nog steeds niet met 4 naar de SD uitvoering van RTL-4 i.p.v. de HD uitvoering. Wederom een punt waarom we van die verplichte nummering van Ziggo afmoeten.
 
Allemaal leuk en aardig, maar ik heb bijvoorbeeld een ontvanger die de nummering van Ziggo aanhoudt ongeacht de positie van het kanaal in de favorietenlijst en zo zijn er meerdere van dergelijke ontvangers. Je kan dan nog steeds niet met 4 naar de SD uitvoering van RTL-4 i.p.v. de HD uitvoering. Wederom een punt waarom we van die verplichte nummering van Ziggo afmoeten.

Het is denk ik een illusie om te geloven dat dat ooit gebeurt(zolang als de kabelaars niet verplicht worden om standaard DVB-C apparatuur te ondersteunen en niet alleen "gecertificeerde" ofwel gecastreerde apparaten): een EPG slot met bijbehorend nummer is alleen maar geld waard als de klant er niet voor kan beslissen de zender op een andere plek te plaatsen...
 
En daar heb je dus je favorietenlijst voor. Je zet natuurlijk alleen kanalen in je lijst die in je pakket zitten, en je kan ze op je eigen volgorde zetten. Ben je GTST-überfan? Zet je RTL4 op nummer en RTL Lounge op 2. Wat jij wil. Ben je sportfanaat? Zet je Eredivisie Live op 1.

En omdat je dus alleen zenders kiest die in pakketten zit die in je abonnement zitten, krijg je dus geen E-19 meldingen.

Wat mij betreft: mensen die graag HD-kwaliteit willen hebben zijn best bereid hier iets extra's voor te betalen. Dus gooi gewoon elke HD-zender die je maar kan krijgen in het HD-pakket à € 3,95. En zorg dat je met de zenders afspreekt dat je alleen extra betaald voor de abonnees die ook dit HD-pakket hebben. Dan hebben mensen echt zelf een keuze.
En dan ook graag een pakket voor zenders die in alleen in breedbeeld uitzenden, één voor zenders met stereo geluid en één voor zenders met alleen zwart-wit. :wink:
 
OK, laatste punt: 48% van de Nederlandse huishoudens had eind 2008 tenminste één TV die tenminste HD Ready is (bron: 'Ook de penetratie van huishoudens met full-HD of HD-ready beeldschermen groeide, aldus cijfers van GfK. Deze penetratie komt eind 2008 eveneens op 48 procent uit.'). Zal dus inmiddels de 50% wel ruim gepasseerd zijn bijna een jaar verder.

En naar mijn ervaring is dat de gemiddelde man (want het zijn meestal mannen) die een gloednieuwe LCD koopt, ook meteen alle zenders die hij kan krijgen in HD wil. Ongeacht of hij ooit naar die zenders kijkt of überhaupt het verschil ziet. Gewoon puur voor de heb (en ja, vrees dat ik zelf ook zo ben. Al zie ik het verschil wel)

Waarom is anders BluRay zo'n doorslaand succes?
De penetratie van mensen met een breedbeeld TV was al heel lang heel groot. Maar de meeste programma's waren nog gewoon in 4"3 en bijna iedereen liet dat oprekken tot 16:9 en dat personen dan wat dikker werden en ballen niet meer rond waren viel na een tijdje niet meer op. Dat we tegenwoordig meestal "echt" breedbeeld hebben is bij veel kijkers nog niet opgevallen. Met 't verschil tussen SD en HD zal 't net zo gaan.
En BlueRay een doorslaand succes? Ik ken in mijn familie/kennissenkring geen mensen met BlueRay. Uiteindelijk zal 't met BlueRay net zo gaan als met DVD. Toen ik in 1998 m'n eerste privé-computer aanschafte zat daar een DVD-speler in. In de videotheek bij ons om de hoek hadden ze toen nog nooit van DVD gehoord. Dat duurde nog een paar jaar. Over een jaar of 10 heeft iedereen BlueRay, maar dan is er vast al weer wat beters op de markt. Zo houden de leveranciers ons aan 't lijntje en wij makke schapen volgen gedwee.
 
En BlueRay een doorslaand succes? Ik ken in mijn familie/kennissenkring geen mensen met BlueRay.

Denk dat dan toch echt aan jouw kennissenkring/familie licht.

De laatste tijd wel eens de videoafdeling van een Free Record Shop of Mediamarkt gezien? De BluRay bakken worden dagelijks groter. En echt niet omdat ze niet verkopen.
Penetratie van BluRay gaat 5 keer zo snel als DVD destijds.
En nee, het zal echt nog geen meerderheid zijn die BluRay heeft. Maar de early adopter fase is BluRay allang voorbij.

Let wel: om HD kanalen rendabel te maken heb je echt geen 50% van de kijkers nodig. Met zeg 10% kom je al een heel eind.
 
Wederom een punt waarom we van die verplichte nummering van Ziggo afmoeten.
Als Ziggo een andere nummering zou aanhouden zijn er ongetwijfeld weer andere mensen die er van af willen, dus dat maakt niet zo veel uit.
Probleem is jouw ontvanger die de volgorde niet kan wijzigen. Toen jaren geleden de Mr. Zap box werd vervangen bood Ziggo "gratis" deze ontvangers ter vervanging aan, maar deze hadden dus lang niet de mogelijkheden van de Mr. Zap box. Het enige voordeel was namelijk dat deze boxen Irdeto2 ondersteunden en de Sagem boxen (Mr. Zap) niet. Ik heb destijds dus meteen aan de telefoon gehangen voor onder andere het probleem met de verplichte kanaal volgorde bij deze boxen. Uiteindelijk mocht ik hem omruilen voor de Samsung ontvanger die ik nu heb. Feit is dus wel dat de mensen die deze moeite niet hebben genomen dus nu met een ontvanger zitten met zeer beperkte mogelijkheden.
 
Heit feit dat dat de meeste mensen nieuwe apparatuur moeten aanschaffen moet geen belemmering zijn om vernieuwingen door te voeren. Anders zaten we nu nog steeds met zwart-wit tv...

:wink:

Ben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan