• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geluidsvolume-bereik en kleur niet af te stellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pieter7

Hallo,

Ik vind dat de kleuren een beetje te puur zijn via het digitale kastje. Mensen zijn gewoon roze. Afstellen via mijn TV heeft geen invloed op het digitale beeld.
Nergens in de handleiding kan ik vinden hoe ik de kleur af kan stellen.

Ook kan het geluid niet al te hard. Op zijn maximum is het nog gewoon geluid en niet veel harder.

Wat kan er afgesteld worden??

Ook vind ik dat sommig stil beeld wel rustig overkomt maar druk beeld (veel in beeld) heeft een soort waas om de "poppetjes" zeg ik altijd maar, heen. Alsof het een foto betreft die minimaal bewogen is. Analoog had scherpere randen om alles heen.
Op mijn TV kan ik het beeld daarmee afstellen maar ook hier weer heeft de TV afstelling geen invloed op het digitale beeld.

Wie weet meer?
 
Dit is via je TV af te stellen. Zowel volume als de kleuren. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van de TV hiervoor.

pvd
 
Ik vind dat de kleuren een beetje te puur zijn via het digitale kastje. Mensen zijn gewoon roze. Afstellen via mijn TV heeft geen invloed op het digitale beeld.
Nergens in de handleiding kan ik vinden hoe ik de kleur af kan stellen.
Dat kan wel kloppen.
Bij veel TV's kun je de kleur niet bijstellen als je SCART RGB gebruikt.
Je kunt de SCART uitgang van de Humax op S-Video of composiet (CVBS) zetten, dan kun je in ieder geval wel de kleurinstellingen via de TV aanpassen.
 
Bedankt. Is er daarmee nog kwaliteitsverlies, of wat voor invloed heeft de verstelling?
 
Bedankt. Is er daarmee nog kwaliteitsverlies, of wat voor invloed heeft de verstelling?
Theoretisch heb je met CVBS wel kwaliteitsverlies ten opzichte van RGB, maar dat kun je zelf het beste constateren. Zet een zender op en schakel om van RGB naar CVBS en kijk wat je mooier vindt.
 
Theoretisch heb je met CVBS wel kwaliteitsverlies ten opzichte van RGB, maar dat kun je zelf het beste constateren. Zet een zender op en schakel om van RGB naar CVBS en kijk wat je mooier vindt.

Het verschil tussen RGB en CVBS (composiet) is behoorlijk groot.
Dit komt vooral doordat de kleur en helderheid bij CVBS niet gescheiden zijn en daardoor storing ontstaat bij kleine details in beeld.
Veel beter is dan om S-Video te gebruiken wanneer dit mogenlijk is.
Let er wel op dat je TV S-Video moet ondersteunen, vaak moet je hiervoor een aparte SCART ingang gebruiken of instellen.
Raadpleeg hiervoor eventueel de handleiding van je TV

Ik heb een tijdje geleden de signalen eens vergeleken met behulp van een DVD recorder:
TEST_M750_DVDREC_RGB.png
TEST_M750_DVDREC_SVideo.png
TEST_M750_DVDREC_Composite.png
 
geef eens wat informatie over je TV
model, type.
ik heb mijn decoder ook via scart op rgb mode en kan gewoon mijn kleuren bijstellen als het nodig is.

heb je de volume van de decoder op bijna max gezet ?
kan zijn dat die laag ingesteld staat.
 
Ik heb het eens geprobeerd met CVBS en toen kon ik de kleuren afstellen. Echter het beetje storing van een "andere zender die eroverheen zweeft" op de achtergrond is groter.
Het volume ben ik nog niet uit.
Ik moet het hier voor vandaag even bij laten.
 
IEchter het beetje storing van een "andere zender die eroverheen zweeft" op de achtergrond is groter.

Lekker wat links hier: [post]115573[/post]

(Zou dit niet ergens in een sticky bericht geplaatst kunnen worden?)
 
Tja het blijft slecht breiwerk. Is het niet het ene probleem dan heeft een ander wel een ander probleem. Om mij heen hoor ik niet anders dan dat mensen de verkeerde kastjes hebben besteld, mensen storing hebben, nog steeds een extra afstandsbediening nodig hebben, de frequentie van de afstandsbediening de TV menu's ineens laat verschijnen. Beeldstoring, ik blijk niet de enige te zijn.

Het volume kan ik bijstellen met de oude afstandsbediening.
Dit is echt zo jaren 80 niet normaal meer. Van zichzelf gaat het kastje niet harder dan 'normaal zacht praatgeluid'.

Heel aardig van mensen dat ze hier anderen helpen met de problemen.
Maar het zou vanaf het bestellen moeten zijn moeten zijn: Stekker erin en zorgeloos verder kijken met wat je al dik 30 jaar doet.
Niet ineens allerlei dingen moeten gaan uitzoeken en erachter komen dat de vooruitgang een terugval is.

Dit kan gewoon niet de bedoeling zijn. Veel mensen opzadelen met ongemakken in plaats van de mooie slogans die ze beloven.

Ik ben niet negatief, het komt zo op ons af en daar moeten we het mee doen. En dan mogen de mensen zelf maar weer de rotzooi uit zien te vinden wat Ziggo zelf aan de mensen had moeten adviseren en op de hoogte had moeten stellen. Als er veel mensen zijn met beeldstoring, moet het toch niet zo zijn dat we met "met zijn allen staan we sterk op een forum" het moeten doen...
Laten ze de spullen beter in orde maken, zowel schriftelijk informatief als technisch, met voor en nadelen en aansluitadviezen, voorkoming van storingen.
Pas iets echt "Plug and Play" maken en dan pas op de markt gooien.

Het lijkt wel een hobby-opstelling van een hobby electronicus van "hee geinig zo werkt alles maar net niet helemaal goed" en met wat teveel knopjes en wat stroring, maar ik heb tv !
Dat kan niet de bedoeling zijn.

En ja je kan zilveren kabels kopen met gouden pluggen, een dure decoder en een 5000 euro tv...
Maar de normale mens kijkt al 50 jaar zonder klagen TV, en nu komt met digitale tv toch de achteruitgang.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan