Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Of je een externe voeding nodig hebt voor je HDD hangt meer van 't apparaat af waar je je HDD op aansluit dan van je HDD.
Ga er maar vanuit dat je altijd een externe voeding nodig hebt voor een HDD dan loop je het minste risico.

Waar reageer je nu op?
Als je even terug gelezen had, dan had je gezien dat pr123 in dit bericht specifiek een vraag gesteld over een externe hdd zonder externe voeding.
 
PR123
Ik heb een WD-HD van 1 TB aan de Humax hangen, met een externe voeding en dit werkt uitstekend. Het enige nadeel tov een ingebouwde HD is dat je de bestanden moet overkopieeren van de Humax naar de Ext. HD. (dit kost wel wat tijd) Het afspelen gaat wel direct vanaf de Ext. HD. Op deze manier ben ik verzekerd van behoud van garantie op de Humax. Ben trouwens zeer tevreden over de Humax.
 
PR123
Ik heb een WD-HD van 1 TB aan de Humax hangen, met een externe voeding en dit werkt uitstekend. Het enige nadeel tov een ingebouwde HD is dat je de bestanden moet overkopieeren van de Humax naar de Ext. HD. (dit kost wel wat tijd) Het afspelen gaat wel direct vanaf de Ext. HD. Op deze manier ben ik verzekerd van behoud van garantie op de Humax. Ben trouwens zeer tevreden over de Humax.

Dank je wel.
Kopieer tijd vind ik niet echt belangrijk, dit doe je eens in de zoveel tijd.
Toch zou ik het liefste een HDD willen gebruiken die geen eigen voeding nodig heeft.
Dit omdat ik een glazen meubel heb en het zo klein mogelijk wil houden.
Dit scheelt weer in het wegwerken van kabels.

Heeft iemand zo'n HDD? en kan die het voor mij uitproberen?

Bedankt !!
 
Tja het gaat allemaal wel via een externe HD: Kopiëren, afspelen etc.

Maar zo'n ding lust wel extra stroom. Mijn WD Elements 1T USB schijf lust zo'n 12W als ie actief is en 4W in standby.

Toch hou ik het bij zo'n externe schijf. Ze kosten niet veel en met het bewaren van films en series gaat het vol lopen toch wel best hard.
 
Volgens de specs van de humax kunnen de USB poorten niet veel stroom leveren:

USB USB 2.0 host (Max. 5V 100 mA) (van www.myhumax.nl)

Ter vergelijking: meestal leveren USB hubs met eigen voeding 500mA per poort.

Dus een externe schijf zonder eigen voeding lijkt me niet gaan werken.
 
Nee dat lijkt mij ook niet. Die 100 mA is bedoeld voor een USB flash pendrive (USB-stick).
 
Volgens de specs van de humax kunnen de USB poorten niet veel stroom leveren:

USB USB 2.0 host (Max. 5V 100 mA) (van www.myhumax.nl)

Ter vergelijking: meestal leveren USB hubs met eigen voeding 500mA per poort.

Dus een externe schijf zonder eigen voeding lijkt me niet gaan werken.

Dank je wel!!
Als dit zo is, zal het inderdaad niet gaan werken!!
 
Nogmaals, mijn Freecom Mobile Drive XXS werkt dus WEL.
Géén aparte voeding, géén dubbele USB aansluiting nodig.
Alleen toen ik een slechte kabel gebruikte had ik wat problemen.
 
Terug
Bovenaan