• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slechter beeld sinds HD eindregie RTL ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteravond op rtl 8 gekeken naar de film Hook, tijdens de uitzending wel 10 keer een beeld hapering waargenomen, een gedeelte van het beeld staat stil en een ander klein gedeelte schokt een keer 5 en loopt dan weer goed door. Heel iritant!
Het geluid gaat zonder haperingen door.

Zondag avond bij miljoenen jacht geen haperingen meer waargenomen.

mvg Lutjemac

Sinds de aanpassing in de uitzendstraat is duidelijk een verschil merkbaar, het beeld van RTL is weer scherper. (Haas: Bedankt :wink: )

M.b.t. de problemen die jij ervaart op RTL8:

De digitale frequentie van RTL8 ,NGC HD, OutTV en o.a. de radio zenders van Arrow, Slam, Funx, Juize, classicfm, BNR zitten in het Noordelijke en oostelijke deel op een frequentie die ook gebruikt wordt door het C2000 systeem van de hulpdiensten (brandweer/politie enz.). (393 mhz)

Als je dicht bij zo'n mast woont van deze hulpdiensten en je huisinstallatie is niet goed afgeschermt dan kun je problemen krijgen met de zenders die op dezelfde frequentie zitten. Klachten zijn o.a. E48 meldingen of blokjes dit kan ook de enige keer erger zijn dan de andere keer. Door je huisinstallatie HF dicht te maken moet het probleem opgelost zijn. Je moet dus de juiste splitters en stekkers gebruiken. Zie ook topic https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=13542&highlight=RTL8&page=4

Voor tips:

https://www.kabelkeur.nl/storing-op...ervang-het-onderdeel-dat-storing-veroorzaakt/
 
Gister en vandaag geen problemen meer gezien qua beweging. Beeld is ook weer zo goed als het was.

Jammer dat nu NET5 en sinds enkele dagen veronica ook een nieuwe uitzendstraat ingebruik hebben genomen, met up/down problemen. Beeld is sprekend zoals de NPO startte in juli met de nieuwe uitzendweg. Zal ook wel weer een half jaar duren wanneer dat goed komt?
 
Om nog even te zeiken
:

bij RTL-boulevard loopt het nog altijd niet 100% soepel, en is het ook nog niet zo scherp als het gewone nieuws. Lijkt of er twee up/down installaties staan, waarvan de ene helemaal geupdate is en de andere nog moet . . .
 
Dat klopt: de upconversie van live programma's is verbeterd, maar de upconversie van de niet-live programma's nog niet.

Na de aanpassingen van de afgelopen weken in de up- en downconversie zijn de de-interlace fouten verdwenen, zien de live programma's er weer ongeveer net zo goed uit als voorheen, en de in HD aangeleverde programma's zijn ook goed (o.a. Oprah, Dr. Phil, CSI Miami, Lie to me, Boston Legal, sommige films).

De herhaling van RTL Boulevard liep toen jij je bericht postte, dus ik neem aan dat je daarop doelt (niet-live dus).
 
Inderdaad was het niet de live-variant. Ga eens kijken volgende week of daar verschil in zit met de live variant rond half zeven (als ik het goed heb).

Heb in iedergeval weer vertrouwen in het SD beeld bij RTL :)
 
Vraag me af wanneer ze ook voor de niet live programma's een update uitvoeren . . .

Is het niet gewoon zo dat live-programma's nu gewoon niet meer door een up/down converter gaan maar 1 op 1 weer worden doorgegeven?
T'blijft spijtig, vroeger waren veel programma'ss dvd kwaliteit, wat nu op de nederlandse tv echt niet meer is. Verbaas me steeds als ik naar VRT, duitse of BBC dat het beeld "cleaner" en minder wollig is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is mij niet bekend wanneer de upconversie van niet-live programma's wordt verbeterd.

De live programma's gaan wel degelijk door de up- en downconversie heen, alleen is dit nu bijna niet meer te zien.
 
Haal je deze informatie bij RTL zelf vandaan overegens?
 
Het is mij niet bekend wanneer de upconversie van niet-live programma's wordt verbeterd.

De live programma's gaan wel degelijk door de up- en downconversie heen, alleen is dit nu bijna niet meer te zien.
Nou... Wij hebben sinds enkele dagen juist veel meer last van stotterend beeld bij met name de nieuws-uitzendingen. Zowel ontbijtnieuws, 1800u en 1930u geeft regelmatig stotteringen, en dan voornamelijk (maar niet beperkt tot) de gedeeltes in de studio. Beeld van locatie lijkt er minder last van te hebben...
 
Nou... Wij hebben sinds enkele dagen juist veel meer last van stotterend beeld bij met name de nieuws-uitzendingen. Zowel ontbijtnieuws, 1800u en 1930u geeft regelmatig stotteringen, en dan voornamelijk (maar niet beperkt tot) de gedeeltes in de studio. Beeld van locatie lijkt er minder last van te hebben...

Zag het ook al en inderdaad vooral bij de Nieuws uitzendingen en ook EditieNL. Dacht even dat het aan de test tv lag die ik thuis heb.
Zal het even in de gaten houden en ook melden bij RTL.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan