• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

imap backup op eigen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

cosa

Ik heb een 5 tal email adressen. Deze bekijk ik op 2 computers met outlook en een ipad en een iphone. Dit deed ik eerst met pop protocollen. Dit veranderd in impapprotocollen waardoor ik niet meer alles dubbel te zien krijg en meer orde heb
Echter ik heb de vrees dat als ik op 1 van de apparaten een complete map verwijder dat ik alles kwijt ben. Dit is me recentelijk gebeurt en ik vind deze ook nergens meer terug. Is ook overal verwijderd.

Hoe kan ik impap gebruiken en toch bv op 1 pc alle berichten (ontvangen en verzonden) binnen krijgen en houden zodat ik altijd een backup offline heb.

Dus eigenlijk een actuele backup( zonder speciale acties te ondernemen) van mijn imap mappen - waardoor het ook makkelijker en sneller is als ik wat moet terugzoeken offline.
 
Gewoon backup software installeren op je PC. Dat moet je toch al doen voor de andere data op je PC.

Bij mij komt de IMAP verkeer op 3 PC's binnen. Alle 3 PC's backuppen elk naar 2 verschillende locaties. In totaal heb ik 4 backup locaties en alle IMAP bestanden dus 7x op schijf staan.

Wis ik een bericht dan is het inderdaad op alle PC's ook weg, maar staat nog steeds in alle 4 de backups. En die backups zijn incremental, wat inhoud dat niets gewist wordt, alleen nieuw bijgeplaatst. Pas als de backup schijf vol raakt zal hij beginnen de oudste files te wissen.

Zelf gebruik ik Time Machine (van Apple) voor mijn backup. Daarmee kan ik zelfs de status van een mailmap van een jaar geleden opgeven en die wordt dan als extra postbus geïmporteerd in de status zoals hij er op die datum uitzag.

Ook voor andere OS-en is goede backup software beschikbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan