• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeldkwaliteit analoge ned 1, 2 en 3 verslechterd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het klopt inderdaad dat de analoge zenders van NL1,2,3 nog steeds in slechte kwaliteit (blokkerig) worden doorgegeven.
Dit komt gewoon omdat er nog steeds een slechte digitale bron (Canal Digitaal Sat??) wordt gebruikt voor de analoge zenders.
Dit is gewoon inferieur aan het oorspronkelijke analoge signaal.

Voor de digitale doorgifte gebruikt men sinds ongeveer een week echter wel een hoge kwaliteit (8 Mbit?) bron.
Dit ziet er dus wel goed uit met heel weinig blokvorming.

Logisch zou dus zijn dat Multikabel ditzelfde hoge kwaliteitssignaal ook gaat gebruiken voor de analoge doorgifte. :)

Of men gaat natuurlijk een gemene zaak maken en blijft het slechte digitale bronsignaal gebruiken voor analoog... :twisted:
Zo heeft men natuurlijk weer een extra reden om de mensen aan de digitale decoder te krijgen..
 
Dan zal het daaraan ook wel liggen dat mijn 4:3 TV af en toe moeite heeft met omschakelen naar breedbeeld *). (zwarte balk boven en onder) En visa versa.

Dit sinds een week of twee à drie.
Bij andere zenders geen last.

*) Dan heb ik een ~ 26" breedbeeld-beeld.
 
Ik zat hier net even stukje herhaling van het NOS Sportgala via zowel analoge- als digitale ontvangst te bekijken.

Duidelijk is dan te zien dat het analoge signaal vol zit met MPEG artifacten terwijl dit bij het digitale signaal minimaal is.

Weet iemand hier al (contacten van MGV?) of dit zo blijft of dat Multikabel ook voor de analoge doorgifte hetzelfde hoge kwaliteit bronsignaal als voor digitaal gaat gebruiken??
 
De slechte beeldkwaliteit viel me ook al een tijdje op. Het lijkt wel of je naar een slecht gecodeerde svcd aan zit te kijken. Mijn beeldervaring bij familie, welke al een tijdje digitale ontvangst had, deed me juist besluiten om zelf analoog aan te houden vanwege de uitstekende kwaliteit. Dit is nu dus een enorme domper omdat het nieuwe "analoge" signaal juist veel slechter is dan via een decoder. En dat terwijl ik het digitale beeld al niet goed genoeg vind.

Ik vind echt dat Multikabel een passend antwoord moet geven omdat de geleverde kwaliteit van hun produkt sterk achteruit is gegaan en de prijs niet.

Binnenkort even bellen met de helpdesk voor een antwoord. Misschien is 't wel tijdelijk. Ik denk ook dat er veel meer mensen moeten gaan klagen over de kwaliteit!
 
PUuuf vandaag even "geprobeerd" te kijken naar de nieuwjaarsski-wedstrijd... wat een blokken :( :(... dit is echt niet fijn! Ik heb net een mail gestuurd naar de tv servicedesk met de vraag wanneer dit opgelost gaat worden.. ik was tot half november erg tevreden over het analoge signaal (mede dankzij mijn nieuwe bekabeling en versterker) maar dit is nu echt niet leuk meer!

Ik hou jullie op de hoogte... mmmh wel de prijs verhogen voor het tv/radio pakket maar de kwaliteit terugschroeven :(....
 
je zou er haast wat van gaan denken!
zouden ze soms iedereen als digitale klant willen hebben?
 
Zouden ze soms geen vertrouwen hebben in de eigen aanbevolen digitale kabel ontvangers? Anders zou je toch zeggen dat het niet zo moeilijk moet zijn om even drie digitale kabel ontvangertjes aan te sluiten op het eigen digitale kabel signaal van Nederland 1, 2 en 3 en het analoge output signaal van deze ontvangers als input signaal voor de analoge modulator te gebruiken...
 
slightly OT

ArChie zei:
Zouden ze soms geen vertrouwen hebben in de eigen aanbevolen digitale kabel ontvangers?
[slightly OT] Als ik alles lees over digitale ontvangkassies hoef ik nog geen digitale beelden.
Eerst dat maar eens op orde brengen.[/slightly OT]

Overigens heb ik geen last met Nederland 1, 2 of 3 op mijn CRT-kast.
 
mmhm zoals beloofd hier de reactie van Multikabel... Ze geven aan dat er geen probleem (meer) is... gisteravond zag ik ze nog voorbij komen maar vanmiddag (zie mail) zijn ze er niet meer.. ik ben zeer benieuwd...

Ik ga de komende dagen even goed opletten...

"Geachte mevrouw/meneer de Boer,

Hierbij een reactie op uw mail van 1 Januari 2007

Zojuist heb ik de zenders nederland1, nederland2 en nederland3 bekeken en geen blokjes kunnen zien bij snelle bewegingen. Heeft u nog steeds last van dit probleem ?

Probeert u een andere televisie rechtstreeks aan te sluiten op de wandcontactdoos en te controlleren of er dan ook blokjes in beeld verschijnen bij snelle bewegingen.

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben dan horen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

*********
Multikabel afdeling Klantrelaties"
 
pjotr zei:
zouden ze soms iedereen als digitale klant willen hebben?
Ik ga er vanuit dat er de komende jaren(!!!) nog wel een analoog signaal blijft naast het digitale.. ik zie het niet zitten om meerdere kasten in mijn huis te moeten zetten (tv boven, computer boven, dvd-rec + tv beneden etc....)

Een jaar geleden hoorde ik iemand zeggen dat ze nog minimaal 10 jaar het analoge signaal er bij zouden houden.. mmmh tot die tijd is er nog geen knappe oplossing.. eeuh ipv een twin-kastje een 10-kastje ;)??!?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan