Hikjes in beeld/geluid bij de Horizon

Heb je wel of geen last van hikjes in beeld van je Horizon ? (lees eerst bericht #1)


  • Totaal aantal stemmers
    336
Gelukkig heb ik tot nu toe alleen last van "hikjes".
Voordien nooit problemen met de Horizon Box. Prima ding, in mijn optiek.

Maar... het is toch vrij gebruikelijk dat, voordat een update word uitgerold, om deze uitgebreid te testen?
Is dat nu niet gebeurd?
 
Stop een 1.3 cam met smartcard in je tv.
Dat werkt prima, tenminste , als de tv niet als te oud is.
Je hebt dan Ziggo interactief, wat probleemloos werkt.
Neem er een Humax 5200 bij en je bent helemaal klaar.
Misschien kun je ook nog en harde schijf aan de tv hangen, voor extra opname"s.

Sorry maar dat is natuurlijk geen oplossing van de problemen maar akten en makkelijke uitweg. Bovendien kan er in mijn plasma televisie helemaal geen cam module geplaatst worden. Daarnaast mis je toch een aantal functies die de Horizon Mediabox heeft.

Ik heb de box gisteren een paar uur van de stroom gehad en daarna het ding naar fabrieksInstellingen terug gezet. Het lijkt op dit moment goed te gaan met het opnemen en afspelen en zelfs normaal tv kijken. Even afkloppen ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hikjes beeld en geluid

Ook ik heb veel last van uitvallend geluid voor een halve seconde, ook hapert het beeld op sommige momenten als het geluid wegvalt.
Eerder nooit last van gehad en mijn signaal is goed aangezien die streep ruim in GOED staat en de kwaliteit is uitmuntend dus daar kan het niet aan liggen.
Som wel een keer of drie in de vijf minuten of meer zelfs dat ik hier last van heb, soms 10 minuten totaal niet dus nogal een wisselvallig probleem.
 
Allen,

Ook ik heb de hikjes in beeld en wegvallend geluid. Echter ik heb dit woensdag eindelijk opgelost na 3 monteurs en 2 nieuwe mediaboxen.

De oplossing is aangedragen door iemand die in het testpanel zat van de nieuwe software en dit ook blijkbaar aangegeven had bij ziggo alvorens de firmware te releasen...beetje vreemd dat ze dan deze buggy firmware vrijgeven..

de oplossing;

reset de horzion naar fabrieksinstellingen (weet niet zeker of dit nodig is, maar voor de zekerheid)
herinstaleer hem maar voeg hem NIET toe aan te thuisnetwerk, en disconnect eventuele netwerkkabels.

bijkbaar heeft het iets te maken met mediaservers op je thuisnetwerk (DLNA) maar ik weet dit niet zeker. ik gazodadelijk ziggo nog maar eens bellen om me monteur af te zeggen en te vragen hoe verder. echter voor mij is het nu al 3 dagen niet meer voorgekomen.


ik hoop dat dit voor jullie ook het probleem oplost


MVG Bart
 
Ik heb gisteren een nieuwe box (7401)ontvangen (3e al in 1½ jaar tijd)
Hikjes zijn ook op deze box aanwezig, en niet aangesloten op thuisnetwerk, ook geen netwerkkabels aangesloten.
 
Als dit de oplossing zou zijn, door de box NIET aan het thuisnetwerk te koppelen, is dit een duidelijke aderlating op de functionaliteit van de box.
Ik wil een apparaat dat doet wat het kan, en niet alleen dingen kan door bepaalde functies NIET te gebruiken. Daar betaal ik toch niet voor?
 
Goedemiddag RMB24,


Ik woon in dezelfde gemeente als jij, heb dezelfde box en totaal geen last tot op heden. Zit jij op een ander wijkcentrum toevallig als ik. In Bovenkarspel is een wijkcentrum op de Florasingel en wordt middels een dubbele glasvezel gevoed vanuit de Burgemeester JN Stuifbergenlaan in Grootebroek. Mijn zoon op de Zesstedenweg in Grootebroek heeft ook last. Ik heb wel voordat de update kwam toevallig de fabrieksinstellingen toegepast vanwege een haperende programmagids, maar heb heel in de begin toen ik de Samsung 7401 kreeg in mei 2016 hikjes gehad maar is later na net werkzaamheden opgelost. Daarom begin ik me af te vragen of het een signaalkwestie is van buitenaf aangezien het apparaat een enorme berg functies heeft, of is het kwestie van de harde schijf, want ook wanneer je live tv kijkt komt het van harde schijf. Trouwens mijn 7401 is aan het thuisnetwerk gekoppeld.


Groetjes Frank
 
Hallo Frank,

Dank voor je reactie van een buurtgenoot.

Ik heb regelmatig de Ziggo monteur aan huis gehad, (niet via Ziggo, maar omdat het een kennis van mijn buurman is..) en die vertelde mij dat het in mijn geval niet aan het thuisnetwerk ligt. Alle kabels zitten op max. 2 mtr van het AOP en het modem, en zijn van kabelkeur kwaliteit.

Bij mij in de straat staat een Ziggo kastje (Mad.Curie) op ongeveer 20-25 meter van mijn huis. Monteur komt uit G.Boedijnweg dus ook binnen handbereik zeg maar.

Vanavond is het weer bar en boos op zowel live TV als eerder opgenomen programma's. Maar het zijn momenten die +/- half uur duren, en dan is het weer OK. Maar na verloop van tijd begint het weer.
Gesprekken zijn zo vrijwel niet te volgen.
Ook de afstandsbediening laat het op die momenten vrij lastig en traag bedienen.
Op dit moment (21:40 uur) gaat het alweer een tijdje goed.
Ik heb zelf ook de 7401 (geen SCART) en zit ook aangesloten op het thuisnetwerk.

Heb al van alles geprobeert met alle adviezen die er gegeven zijn, maar het blijft een lastig apparaat.
Mijn zoon in de Hoflandstraat heeft nog zo'n ouwe Cisco, en die heeft altijd perfecte ontvangst.

Ik vermoed toch ook wel dat het ergens buiten mijn netwerk zit, dus tussen het versterkerkastje van Ziggo op 25 mtr. van mijn huis.
Ga binnenkort wel weer eens bij Ziggo (als ik ze binnen redelijk tijdsbestek aan de lijn krijg) informeren of daar niet iets aan kan worden gedaan of gemeten. Wordt er een beetje moedeloos van....

In elk geval dank voor je reactie,

Groet,
Ron
 
Gelukkig heb ik tot nu toe alleen last van "hikjes".
Voordien nooit problemen met de Horizon Box. Prima ding, in mijn optiek.

Maar... het is toch vrij gebruikelijk dat, voordat een update word uitgerold, om deze uitgebreid te testen?
Is dat nu niet gebeurd?



Het word ook wel getest, alleen ziggo is altijd zo ongeduldig en gewoon uitrold wetend dat er nog bugs inzitten.


ben zelf 1 van de testers en nu al vaak genoeg meegemaakt dat ze gewoon brake firmwares uitrollen onder het mom van die enkele gebruiker......
 
Ik ben nu een week verder en ik moet zeggen dat ik nergens meer last van heb.

Ik heb dus bij de laatste keer de Horizon Mediabox een paar helemaal van de stroom gehad. Hierna heb ik hem terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dit lijkt bij mij dus de vervelende problemen opgelost te hebben.
 
Terug
Bovenaan