• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

EPG klopt van geen kanten

Status
Niet open voor verdere reacties.

HMK

Forum Gebruiker
Berichten
104
Ik begin na een aantal maanden toch wel behoorlijk te balen dat de EPG van geen kanten klopt.
Zo neem ik b.v. dagelijks "Who's the boss" (RTL4) op. Alhoewel het een serie is van 30 minuten, neem ik al ZO veel extra inloop en uitloop tijd op dat de totale opname 85 minuten is! Maar nog steeds mis ik regelmatig het begin of het einde van een aflevering.
Soms staat hij wel in de EPG, maar wordt er iets totaal anders uitgezonden. Soms staat hij niet in de EPG, en wordt hij wél uitgezonden. Het is echt om gek van te worden.
Dit geldt ook voor andere programma's. Dirty Jobs (Discovery Channel) staat ook nooit goed in de EPG, net als vele andere programma's,
"Who's the boss" spant toch wel de kroon.

Kan hier iets aan gedaan worden?!
 
Ik kan het fout hebben maar volgens mij doet Ziggo niets aan de EPG guides maar worden die van buitenaf aangeleverd. Daarnaast is RTL niet zo'n goed voorbeeld met het volgen van de EPG. Meerdere malen merk ik dat programma's niet of te laat beginnen op de tijdstippen van zowel de EPG als de papieren programmagids. Daarnaast komen natuurlijk extra nieuwsuitzendingen en dergelijke ook voor de programmering en schuift alles een beetje [soms wel een uur] op.

Het meest betrouwbaar is NED 1,2,3 wat dit betreft. Uitloop van voetbalwedstrijden natuurlijk daar gelaten.
 
Ik ben het er mee eens dat extra nieuwsuitzendingen soms de boel in de war schoppen. Maar ZO vaak komen die niet voor, en al helemaal niet dagelijks en maanden achter elkaar.
En zoals ik al zei, het komt niet alleen op RTL4 voor, maar ook op Discovery en andere zenders.

Enig idee wie de EPG dan verzorgd? Dan kan ik hun er eens op aanspreken.
Bij mijn oude KiSS DP500 stond duidelijk "TVTV" onder in beeld van de EPG, maar bij de Humax heb ik geen naam of iets kunnen ontdekken.
 
Wat mij betreft komt de EPG van Ziggo. Dat zij het van een derde betrekken moeten ze zelf weten, maar Ziggo is toch verantwoordelijk naar haar klanten toe voor hetgeen geleverd wordt? Tenzij natuurlijk dat de EPG als een soort zender wordt beschouwd waardoor Ziggo slechts een doorgeeffunctie heeft en niet beschouwd wordt als contentleverancier.
 
Het maakt hun al geen bal uit hoe het beeld van een zender is, laat staan de epg die daar bij hoort. We hadden laatst een issue met de ondertiteling van History HD en dat is eindelijk na maanden & maanden & maanden gefixed.
Dus ik zou er niet zoveel rekening mee houden dat onze kabelboer bij de contentprovider gaat klagen over evt fouten/onjuistheden in de epg.

Gert.


Wat mij betreft komt de EPG van Ziggo. Dat zij het van een derde betrekken moeten ze zelf weten, maar Ziggo is toch verantwoordelijk naar haar klanten toe voor hetgeen geleverd wordt? Tenzij natuurlijk dat de EPG als een soort zender wordt beschouwd waardoor Ziggo slechts een doorgeeffunctie heeft en niet beschouwd wordt als contentleverancier.
 
Ik heb Humax ook even gemaild, en die mailde terug:

"EPG komt van de kabelaanbieder af. Maar om er voor te zorgen dat alles optijd begint is Ook een sterke signaal voor nodig. Zorg voor een goede geaarde antennekabel met minimale signaal verlies en kijk wat het resultaat zal zijn. Advies is ook om de Humax in te stellen op Energiebesparing UIT."

Het lijkt mij niet dat een geaarde antenne en een sterk signaal enige invloed heeft op de juistheid van de EPG, maar ach, het is wel een goede tip voor andere problemen. :wink:

Ik ga Ziggo zelf dus maar eens mailen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan