• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Analoog signaal komt door digitaal signaal heen

loop tussen tv en decoder eruit helpt ook nog wel eens. Nadeel is dat je dan geen analoog meer hebt natuurlijk...
 
Het probleem is verholpen, met dank aan 'halve bedradingstip' van CeeS. Ik heb de kabels er diverse keren in en uit gedaan, maar is niet bij me opgekomen om ze om te draaien, leken voor het zicht identiek. Dat verklaar ook waarom het probleem zich niet eerder voordoet. Toen zat de kabel toevallig goed, totdat ik ivm de test van Ziggo alles eruit heb gehaald en naar hoofdaansluiting heb gedragen.
Bedankt.
 
ik heb een soortgelijk probleem maar dan als ik via de dvdrecorder kijk, het gekke is dat als ik de antenne uit de decoder trek er nog steeds een zender op de achtergrond te zien is(gaat van rechts naar links).

Antenne gaat van muur naar decoder en van decoder naar dvdrecorder en vandaaruit naar tv, en scart van decoder naar dvdrecorder en dan naar tv.
Het probleem is dus alleen als ik digitaal via dvdrecorder kijk maar als ik van digitale tv opneem zal ik die storingen ook zien bij afspelen.

Ik neem meestal analoog op dus is me eerder nooit opgevallen, maar is toch vreemd dat met géén signaal toch een zender op de achtergrond van rechts naar links gaat.

Ik zou niet weten hoe ik dit oplos, mischien iemand anders een idee?
 
ik heb een soortgelijk probleem maar dan als ik via de dvdrecorder kijk, het gekke is dat als ik de antenne uit de decoder trek er nog steeds een zender op de achtergrond te zien is(gaat van rechts naar links)....
Ik zou niet weten hoe ik dit oplos, mischien iemand anders een idee?

Het zal toch het uitgaande signaal van de TV zijn wat de storing veroorzaakt op het externe (RGB) signaal.
De meeste TV's zullen namelijk een zgn "mute" signaal gaan weergeven als er geen antenne signaal aanwezig is.
Afhankelijk van het TV-ontwerp zal dit dan ook via de SCART uitgang uitgestuurd worden en de typische achtergrondstoring veroorzaken.
Afgezien daarvan is het loshalen van de antenne verbinding gewoon geen afdoende oplossing voor het genoemde probleem probleem.
Ik zou niet weten hoe ik dit oplos, mischien iemand anders een idee?
Heb je nu al eens getest met een aangepaste/eenrichtings SCART kabel?
 
Het zal toch het uitgaande signaal van de TV zijn wat de storing veroorzaakt op het externe (RGB) signaal.
De meeste TV's zullen namelijk een zgn "mute" signaal gaan weergeven als er geen antenne signaal aanwezig is.
Afhankelijk van het TV-ontwerp zal dit dan ook via de SCART uitgang uitgestuurd worden en de typische achtergrondstoring veroorzaken.
Afgezien daarvan is het loshalen van de antenne verbinding gewoon geen afdoende oplossing voor het genoemde probleem probleem.

Heb je nu al eens getest met een aangepaste/eenrichtings SCART kabel?
Ik gebruik geen RGB signaal voor digitale tv, maar ik zal binnenkort een andere/aangepaste scart gebruiken. Maar dan moet ik 2 scarts aanpassen, ene van decoder naar dvdrecorder en andere van dvdreorder naar tv, of is een scart genoeg?

update:
ik lees net dat het alleen bij de scart hoeft die naar tv gaat.
 
Ik gebruik geen RGB signaal voor digitale tv, maar ik zal binnenkort een andere/aangepaste scart gebruiken. Maar dan moet ik 2 scarts aanpassen, ene van decoder naar dvdrecorder en andere van dvdreorder naar tv, of is een scart genoeg?

Je gebruikt wel RGB voor de verbinding met je DVD recorder neem ik aan.

Alleen een aanpassing van de SCART verbinding tussen TV en DVD-Recorder moet dan voldoende zijn.
 
Je gebruikt wel RGB voor de verbinding met je DVD recorder neem ik aan.

Alleen een aanpassing van de SCART verbinding tussen TV en DVD-Recorder moet dan voldoende zijn.
ik gebruik s-video voor dvdrecorder en tv digitaal.
voor dvd's afspelen heb ik dvdspeler.

Ik krijg die scart niet open, heb een andere scart geprobeerd maar krijg alleen de schroef los maar niet uitelkaar gehaald, zit vastgelijmt blijkbaar.
pinnetjes eruit proberen te breken lukt ook niet.
 
Helaas het heeft niet geholpen, pin 1, 3 en 19 van scart naar tv doorgeknipt maar storing blijft.
 
Helaas het heeft niet geholpen, pin 1, 3 en 19 van scart naar tv doorgeknipt maar storing blijft.

Deze SCART modificatie is dan ook eigenlijk alleen nodig bij RGB verbindingen.

Misschien dan toch maar eens de apparatuur één voor één aansluiten en zien waar/wanneer de storing tevoorschijn komt?
 
Deze SCART modificatie is dan ook eigenlijk alleen nodig bij RGB verbindingen.
had ik dat maar eerder geweten, was een heel gedoe.

Misschien dan toch maar eens de apparatuur één voor één aansluiten en zien waar/wanneer de storing tevoorschijn komt?
zal ik binnenkort 's gaan doen ja maar dat word een hele klus aangezien ik niet goed bij de scarts kom, alles staat in een tv kast en als ik aan de achterkant van de tv moet zijn moet ik heel voorzichtig de tv draaien, meestal vliegen dan alle scarts eruit.

gelukkig neem ik (bijna) nooit van digitale tv op. En bij 'gewoon' digitale tv kijken is het probleem niet aanwezig, dus dat val weer mee.:wink:
Mischien ligt het wel aan de tv zelf (CRT breedbeeld 7 jaar oud) en ik ga op niet al te lange termijn een nieuwe LCD tv aanschaffen. Als het aan mij lag had ik die nu al maar ja ik heb ook nog een vrouw en die vind deze tv nog goed genoeg:roll::cry::mrgreen:

bedankt voor je hulp:wink:
 
Terug
Bovenaan