• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

  • Onderwerp starter jongetje
  • Startdatum
J

jongetje

Alle problemen met de Cisco staan nu over het hele forum. Hierbij een lijst met alle problemen/Bugs puntsgewijs:

  • Teletekst ondertiteling werkt niet (voor commerciële zenders, wel voor Ned1 t/m3 via groene knop)
  • Problemen met HDMI handshake met sommige AV-Receivers en tv's
  • Hardeschijf blijft draaien na opname als de cisco uit staat en opname stopt
  • Volume is soms weer standaard waarde (half open)
  • Ondertiteling op BBC kanalen komt woord voor woord (veel te laat) in beeld en loopt soms vast
  • Het geluid is altijd het nederlandse taalspoor. Dit zou de taal moeten zijn die je kiest in het menu. Ook blijft de keuze per kanaal niet onthouden
  • De radio springt weleens terug op Tv om voor mij onduidelijke redenen
  • Schijf vol melding werkt niet goed, wordt al eerder aangegeven dan dat het daadwerkelijk al bereikt is.
  • Favorieten lijsten met een naam van slechts 1 karakter verdwijnen uit de lijsten. Ik had een lijst "1" gemaakt en die kwam daarna niet op in de keuzes. Bij meer karakters was het geen probleem.
En een lijst met alle wensen puntsgewijs:
  • Grotere hardeschijf plaatsen
  • 2 gelijktijdige opnames
  • Meer teletekst pagina's in het geheugen (nu is het 1)
  • Teletekst signaal ook mee opnemen
  • Minder energie gebruik
  • Cisco in het netwerk hangen en de bestanden op een Pc kunnen inlezen zodat deze bijv. op DVD gebrand kunnen worden.
  • Mooiere, betere kwaliteit lettertype voor ondertiteling (is nu beetje blokkering)
  • Eigen volgorde bepaling en nummering van kanalen (in de favorietenlijsten)
  • Als je in de EPG zit niet naar het kanaal springen bij intoetsen zender nummer maar alleen binnen de EPG naar het kanaal springen. Bij drukken op "OK" op de regel van de zender wel naar die zender springen (met de tuner).
  • Ondertitels beschikbaar maken bij netgemist.
  • Mogenlijkheid om de opgenomen programma`s te kunnen opsplitsen of samenvoegen

Heb je een probleem wat niet in de lijst staat, meld het dan, dan zet ik hem erbij. Wel de link van het onderwerp/topic erbij vermelden waar het is besproken!

LETOP! Ik ga hier niet discussiëren, daar mag je een apart topic voor openen met je bug/wens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Problemen met HDMI handshake met sommige tv's
  • Volume is soms weer standaard waarde (half open)
Weet niet of je dit als handshake probleem moet zien maar een specifiek voorbeeld dat ik heb
  • Bij Dolby AC3 over HDMI naar Philips TV uit 9000 serie is volume keihard en niet regelbaar
Te horen bij Discovery HD dat alleen maar AC3 heeft of overige HD kanalen NED1/2/3/EuroSport HD op het 2e audio kanaal met AC3. Het gaat alleen mis in combinatie met diverse toestellen in de Philips 9000 serie maar b.v. niet op een Sony KLV26xxxx TV (en dat terwijl het wel werkt met de CI+ in de Philips dus AC3 kan ie wel zelf al downmixen naar stereo naar de 2 interne speakers).

Volume is niet regelbaar, het is uit (0) of aan (alle standen 1 t/m 15) en dat is dan wel circa 4x zo hard als het normale maximum vergeleken met "normale" kanalen. Geluid is wel iets zachter met de stereo downmix (setting van origineel naar stereo onder SPDIF, ook al gebruik ik HDMI) maar dan nog is het volume niet regelbaar!


Wat ik in de lijst nog mis:
  • Slechte kwaliteit ondertiteling, lijkt alsof er een soort upscaling in zit of een heel grof font. (Met CI+ op de Philips ziet het er wel goed uit).
  • Waarschuwing 90% vol werkt niet, melding is nog steeds bij 70%.
  • Vastlopers waarbij stroom er af moet voor herstart (is een heel topic over). Ik heb dat zelf b.v. gezien net als er een melding is dat mijn disk vol "dreigt" te lopen op de 70% waarschuwing dat ik iets moet wissen. Doe ik dat niet direct, dan gaat eerst het beeld (met of zonder timeshift) stotteren, daarna op zwart. Zappen blijft vervolgens zwart. Systeem moet dan compleet herstart met stroom er af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bij mij gelukkig geen problemen met de cisco, alles doet het. wel twee wensen tav van functionaliteit (wat naar mijn idee er gewoon standaard op zou moeten zitten):

- regelen van volume bij gebruik van optisch dif uitgang (nu is het alleen aan of uit)
- eigen volgorde bepaling en nummering van kanalen in de favorietenlijsten.
 
Alle problemen met de Cisco staan nu over het hele forum. Hierbij een lijst met alle problemen puntsgewijs:

  • Problemen met HDMI handshake met sommige tv's

Volgens mij is het probleem veel meer dat met de meeste AV receivers handshake issues zijn. Direct op de TV heb ik weinig handshake issues gezien muv de Sharp Aquos die kennelijk hemeaal geen beeld geeft icm de Cisco.
 
probleem:

display van de cisco werkt m.i. niet naar behoren.
tijdsdisplay geeft fouten ( geeft weergave 0u:0n dat zou moeten zijn 00:01) ofzo.

dit geld ook voor kanaal aanduiding. voor bv : 308 = LU8 (dus ook weer een of ander raar signaal.)

hopelijk voldoende duidelijk. Ik weet dit niet goed verder uit te leggen dus hoop ik dat dit herkenbaar is voor iemand die dat dan wel kan mocht dit niet voldoende zijn.

verder heb ik nog nooit een of ander ander icoon/pictogram (of hoe men dat ook noemen wil) gezien op het display?! werk dit uberhoubt wel? kan de cisco bv een HD icoon/pictogram laten zien op het display?..

grt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fred,

Volgens mij is jou display kapot, en individuele problemen zijn niet de bedoeling om hier te melden. Bij mij wordt namelijk netjes de tijd (indien uit) of zender (indien aan) getoond.
 
De ondertiteling op de BBC loopt vast bij meer dan drie regels en veel erger, het apparaat gaat zichzelf regelmatig resetten als je de ondertitels op de BBC gebruikt, alle opnames die op dat moment bezig waren houden dan dus ook op en het duurt een paar minuten voordat de Cisco weer werkt.
Zeer storrend aangezien we vooral voor de BBC digitale TV hebben genomen en op onze oude Samsung alles wel functioneerde.
 
"De ondertiteling op de BBC loopt vast bij meer dan drie regels en veel erger, het apparaat gaat zichzelf regelmatig resetten als je de ondertitels op de BBC gebruikt, alle opnames die op dat moment bezig waren houden dan dus ook op en het duurt een paar minuten voordat de Cisco weer werkt.
Zeer storrend aangezien we vooral voor de BBC digitale TV hebben genomen en op onze oude Samsung alles wel functioneerde. "

Ik heb precies hetzelfde.
Als je een oplossing weet dan zou ik dat heel graag horen.
Alvast bedankt.
 
De ondertiteling op de BBC loopt vast bij meer dan drie regels en veel erger, het apparaat gaat zichzelf regelmatig resetten als je de ondertitels op de BBC gebruikt, alle opnames die op dat moment bezig waren houden dan dus ook op en het duurt een paar minuten voordat de Cisco weer werkt.
Zeer storrend aangezien we vooral voor de BBC digitale TV hebben genomen en op onze oude Samsung alles wel functioneerde.

Ik heb precies hetzelfde.
Als je een oplossing weet dan zou ik dat heel graag horen.
Alvast bedankt.
Wil je de volgende keer als je iemand aanhaalt hiervoor de quote functie van het forum gebruiken. Zoals ik nu gedaan heb.
Het is de knop rechtsonder met 'quote' erop :cool:
 
Wil je de volgende keer als je iemand aanhaalt hiervoor de quote functie van het forum gebruiken. Zoals ik nu gedaan heb.
Het is de knop rechtsonder met 'quote' erop :cool:
Lenny heeft nog een bug dus: zijn quote-functie van dit forum doet het evenmin als zijn ondertiteling. Enig verband?:-P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan