Quotes verwijderen.

De laatste tijd verwijderen de nieuw Mods steeds QOUTES, dit is hinderlijk

  • ja

    Stemmen: 8 34,8%
  • nee

    Stemmen: 15 65,2%

  • Totaal aantal stemmers
    23
Toch kom ik regelmatig berichten tegen (die door jou zijn gereinigd) waarbij ik eerst een paar berichten terug moet zoeken om te kijken waarop nu eigenlijk gereageerd is.
Er zijn dan andere berichten tussen geplaatst die het 'originele' bericht wat hoger hebben geplaatst.

Laatst reageerde jij op eduard08 zonder (een stuk van) zijn tekst te quoten.
Inmiddels had eduard08 al weer een nieuwe reactie geschreven die vlak boven jouw bericht stond en jouw reactie leek daardoor nergens op te slaan.
Pas met naar boven scrollen werd duidelijk waar je op reageerde.
Dat is in mijn optiek zuinigheid die ten koste gaat van de lees- en bruikbaarheid van het forum en dat maakt het forum niet leuker.

Overigens is de logica van de knoppen ook stimulerend om de quote knop te gebruiken: in elk bericht staat een quote knop en de reply knop staat alleen onderaan de draad.
Als je een tijdje niet hebt meegelezen en dan op een wat hoger staand bericht wil reagern is de quote knop makkelijker te vinden dan de reply knop.
 
Ik denk dat ik weet welk bericht je bedoelt.
Ik vond het eigenlijk wel duidelijk, maar terugkijkend had het inderdaad wat beter gekund.

Betreft de knoppen heb je gelijk.
De citaat knop springt inderdaad heel erg in het oog en je bent dan snel geneigd die te gebruiken i.p.v. de antwoord knop.
 
Ik vond het eigenlijk wel duidelijk, maar terugkijkend had het inderdaad wat beter gekund.
Hierin zit ook een beetje de kern van het 'probleem'.
Het gaat er niet om wat jij vind. Jij snapt uiteraard wel wat je bedoeld.
Het gaat er om wat ik (en andere forumleden) van de leesbaarheid vind.
Ik moet (lees ik wil) immers het draadje nog snappen.
 
TheGrouch

Ook na dit bericht van Johnny Quote je weliswaar kort terwijl het duidelijk is waar je op reageert op deze manier leert niemand het.
 
Tja, en ik vind het juist wel prettig dat er kort gequote wordt (zeker als het antwoord op een deel van de tekst slaat!).
Laat het gewoon over aan diegene die antwoord geeft en kort alleen in als het uit de hand loopt (hele lap tekst). Is toch geen kleuterklas hier :roll:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
terwijl het duidelijk is waar je op reageert.

Ik haal juist een stuk van de originele tekst aan om duidelijk te maken dat ik alleen daar op reageer. Net als ik nu bij jou doe.
Geheel volgens de forumregels:
quote dan beknopt de relevante gedeelten van het oorspronkelijke bericht in je antwoord, en laat de rest van het oorspronkelijke bericht weg.

Overigens had Johnny54 in mijn voorbeeld juist wel moeten quoten volgens de forumregels:
Een quote is bedoeld om op een bericht te reageren als er meerdere antwoorden tussen staan, hierdoor wordt het duidelijker waarop je reageert.
 
ik bedoelde niet dat het verplicht is, maar dat het zeker wenselijk is om bij tussenliggende berichten een (gedeeltelijke) quote te doen om de leesbaarheid te vergroten.

En bij het voorbeeld met eduard08 zou het de leesbaarheid voor mij vergroot hebben.
 
Terug
Bovenaan