• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo knijpt nieuwsgroepen af!! (kan gewoon niet anders)

  • Onderwerp starter blackEyEz
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziggo knijpt nu dus wel nieuwsgroepen af hea. Echt belachelijk. :evil:

Ik denk dat dit met het nieuwe jaar is aangepast.

Volgens mij is de snelheid van de Ziggo nieuwsserver nooit hoger geweest. Heeft niets met knijpen te maken.

Gaat in deze topic over vermeend afknijpen van niet Ziggo nieuwsservers. Die van Ziggo moet je sowieso niet willen.

Overigens: vrijwel alle andere providers hebben überhaupt geen nieuwsserver, dus Ziggo is dan nog de positieve uitzondering.

Gewoon een payserver nemen, dan download je strak op max snelheid (mits je een goede payserver neemt uiteraard).
 
ziggo retentie is *** idd, je moet er gelijk bijzijn anders heb je al je bestanden kapot, en daarvoor is nooit genoeg PAR

maar goed snelheid ligt vrijwel altijd rond de 1mb/s met gigantische fluctuaties, dus heb niks te klagen voor gratis nieuwsgroepen

met Eweka zit ik continu op max van mijn lijn, rond 2.3 MB/s geen fluctuaties .. maar goed dit is payserver, wil heel soms nog wel es een SMSje sturen voor 24 uur toegang als ik iets snel wil, of als ik veel moet hebben.
 
ziggo retentie is *** idd, je moet er gelijk bijzijn anders heb je al je bestanden kapot, en daarvoor is nooit genoeg PAR

maar goed snelheid ligt vrijwel altijd rond de 1mb/s met gigantische fluctuaties, dus heb niks te klagen voor gratis nieuwsgroepen

met Eweka zit ik continu op max van mijn lijn, rond 2.3 MB/s geen fluctuaties .. maar goed dit is payserver, wil heel soms nog wel es een SMSje sturen voor 24 uur toegang als ik iets snel wil, of als ik veel moet hebben.


Ik zie dat je een Alles in 1 extra abbonnement hebt = 50Mbit, ik haal op de Eweka newsserver 5.1MB/Sec...

Bij XSnews, hier haal ik 5.7MB/Sec, wat overigs ook de max van mijn verbinding is.
 
ik heb alles in één extra dat klopt, maar mijn lijn zit nog op 25MB/s

ik zou een nieuwe modem moeten krijgen van Ziggo voor 50MB/s, maar dat feestje zal waarschijnlijk niet meer doorgaan... Zit hoog in het noorden, kmeen dat in randstad vanaf september vorig jaar mensen al 50MB lijn hebben
 
[Offtopic]
Nee hoor, de 50 Mbps is landelijk. In sommige steden zijn ze al wel naar 120 Mbps.
[/offtopic]
 
Ziggo knijpt nu dus wel nieuwsgroepen af hea. Echt belachelijk. :evil:

Ik denk dat dit met het nieuwe jaar is aangepast. Ik vind dit echt schandalig. Maar wat doe je er aan. Helemaal niks. Weer -1 voor Ziggo.

https://www.ziggo.nl/#producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice/
Ziggo doet niks stiekem qua snelheid van de nieuwsserver, het staat keurig op de website vermeld.
Als je de volle snelheid wilt hebben zul je moeten uitwijken naar een payserver.
 
ik heb alles in één extra dat klopt, maar mijn lijn zit nog op 25MB/s

ik zou een nieuwe modem moeten krijgen van Ziggo voor 50MB/s, maar dat feestje zal waarschijnlijk niet meer doorgaan... Zit hoog in het noorden, kmeen dat in randstad vanaf september vorig jaar mensen al 50MB lijn hebben

Dan zou ik toch maar even de klantenservice bellen (gratis via 1200) en vragen om een nieuw modem. Want je Motorola haalt geen 50Mbit. Als je echt alles-in-1-Extra hebt zoals je in je profiel hebt neergezet zou je al sinds september een ander modem moeten hebben gehad en dus ook 50Mbit/sec hebben moeten kunnen gebruiken. Mochten ze je vergeten hebben dan kun je ook wel een vergoeding aanvragen omdat je veel te weinig snelheid haalt. Dat laatste kun je het beste schriftelijk doen via het adres in Utrecht wat je op de ziggo-website kunt vinden.
Maar eerst bellen en zeggen dat je nog steeds geen nieuw modem hebt :wink:
 
Ziggo newsserver: invloed van blokgrootte

Ik denk niet dat Ziggo (bewust) usenet afknijpt, maar dit vind ik wel opvallend: download vanaf de Ziggo newsserver van bestanden met een blokgrootte van 100MB is merkbaar (een factor 3 à 4) trager dan bestanden met een kleinere blokgrootte!

Die grotere blokken heb je bij grotere bestanden zoals HD's of DVD9's.

Het is duidelijk een Ziggo newsserver probleem, want dezelfde blokgrootte download vanaf een payserver (Astraweb bijv.) geeft wel de volle Ai1-Extra snelheid (bij mij bijna 50Mbps).

En oh ja: bij die kleinere blokken haal ik veelal 20Mbps tot zo'n 35Mbps vanaf de Ziggo newsserver.
 
ik heb alles in één extra dat klopt, maar mijn lijn zit nog op 25MB/s

ik zou een nieuwe modem moeten krijgen van Ziggo voor 50MB/s, maar dat feestje zal waarschijnlijk niet meer doorgaan... Zit hoog in het noorden, kmeen dat in randstad vanaf september vorig jaar mensen al 50MB lijn hebben

Ik zit ook hoog in het noorden, de alles in 1 extra abonnementen zijn al lang actief (overal!!). Ziggo heeft nooit een 25Mbit abonnement gehad.
Denk eerder dat een router bij jou de boosdoener is...
Wat voor router heb je eigenlijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan