• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn er verschillende versies van deze decoder in omloop of is het signaal toch op verschillende locaties heel anders ?
Ik las op hdtvnieuws.nl geloof ik, dat er verschillende hardware revisies zijn van de Samsung.
 
onzin wat MPO roept, dat een bitrate die nu op 12 hangt de problemen verholpen zouden moeten zijn...... ik weet niet op wat voor een bitarate dicovery HD zit, maar hoger dan 12. Hier zjn ook geen lipsync probemen op te zien...... weer een flauwe kul antwoord, elke partij staat momenteel te liegen dat ze scheel zien, niemand weet een echte oorzaak en oplossing.
 
Het is voor mij wel duidelijk dat er onkundig personeel bij Ziggo, NPO danwel samsung aan het werk is.

Het probleem met de lipsync op de samsung is nu bijna een maand aan de gang, en ze hebben er nog steeds niet een normaal antwoord op. Wat voor mij betekend dat ze de oorzaak nog helemaal niet hebben gevonden. Als ze de oorzaak van de lipsync op de samsung al niet eens kunnen vinden, laat staan dat we dan voorlopig een GOEDE oplossing aangereikt zullen krijgen.

De Samsung 360 wordt verkocht als gecertificeerde (ook door Ziggo) HD ontvanger. Maar als het blijkt deze helemaal niet goed met alle HD signalen overweg kan, zouden alle HD ontvangers van dit merk uit de handel genomen moeten worden.

Ik denk dat er voorlopig dus helemaal geen oplossing komt voor dit probleem, omdat ze gewoonweg niet weten waar ze de oorzaak zoeken moeten. DAT is het hele euvel.

Het lijkt mij duidelijk, er treed een probleem op welke wordt gemeld door een bepaalde groep klanten (samsung gebruikers) technische dienst gaat het probleem opsporen om het op te lossen, vervolgens is het probleem op deze ontvanger inderdaad geconstateerd. dan moet er naar de oorzaakt gezocht worden om het probleem ook daadwerkelijk op te kunnen lossen.
Daar zijn ze nu dus na een maand dus nog steeds niet in geslaagd, zoals ik eerder dus al zei....... oorzaak is dus nog helemaal niet gevonden!!!!!.

Vandaar dat men van deze (standaard) antwoorden op vragen over dit probleem krijgt, en de meest onbenullige opties, die soms echt om te lachen zijn, aangedragen.

En de NPO maar roepen dat het aan de hoge birate ligt.

Ik heb de hoop al opgegeven dat nederland 1/2/3 HD ooit super synchroon zullen lopen.

P.S laat ze in de webshop ook gelijk even vermelden dat er met deze ontvanger niet naar alle HD zenders gekeken kan worden. Scheelt weer een bosje ontevreden en teleurgestelde klanten.:schater:

:giveup:KANSLOZE MISSIE:giveup:
 
onzin wat MPO roept, dat een bitrate die nu op 12 hangt de problemen verholpen zouden moeten zijn...... ik weet niet op wat voor een bitarate dicovery HD zit, maar hoger dan 12. Hier zjn ook geen lipsync probemen op te zien...... weer een flauwe kul antwoord, elke partij staat momenteel te liegen dat ze scheel zien, niemand weet een echte oorzaak en oplossing.

Discovery HD gebruikt een andere codering he... ik heb vandaag maar een Humax 5000C er bij gehaald ( 169 euries ) eens kijken hoe het daar mee loopt.
Verkoper had overigens diverse klachten van Samsung bezitters en was blij met mijn verhaal want Samsung heeft de dealers ook niets laten weten.
Ook het firmware probleem van de Sony tv's werd met gejuich ontvangen.
Men kreeg van vestigingen elders in het land verzoeken om de firmware op te zoeken en dozen om te ruilen, dus tv's met de originele firmware naar andere modern vestigingen te sturen.
Zo verschijnt hier in Casema gebied dus ook het probleem,want die omgeruilde dingen komen dus in o.a. Rijswijk terecht.
 
Nieuwe klacht Ned HD zenders

Aangezien ik via een Alphacrypt cam tv kijk( in een Loewe Compose), heb ik geen probleem met lipsynchr.
Wel vanaf dag 1, hickups, op alle Ned HD zenders.
Op alle overige zenders, geen probleem, ook niet op andere HD zenders.
Vanaf het moment dat Ned HD op de kabel is, was het volume van de zenders 1-2-3 aanmerkelijk harder dan de andere zenders.
Echter, sinds gisteren is het geluid een stuk zachter, zelfs zachter dan de andere zenders.
Helaas nog steeds hickups.
Ik woon in postcode gebied 2332PH.
Wat zijn de ervaringen bij andere Alphacrypt kijkers?
Alvast bedankt voor de reactie.
Vr.gr Jan vd B
 
Hier ook geen enkel probleem met de Samsung H360R aangaande lipsync.

Ik maak overigens geen gebruik van Dolby 5.1 daar dit niet kan worden doorgegeven aan de Sony homecinema (deze heeft alleen een scartingang), geluid is dus ingesteld in de decoder op PCM en Dolby 5.1 staat uit.

Hier in Culemborg dus absoluut geen problemen met de Samsung H360R. :grin:


Volgens mij zit het probleem 'm in het gebruik van de HDMI-aansluiting. Aansluiten met scartkabel geeft geen probleem. Ik zou graag zien dat mensen die dit probleem ervaren hun TV eens met een scartkabel aansluiten om het te kijken of het probleem dan verholpen is. Indien dat zo is zou ik ook graag terugkoppeling willen zodat wij hier op de technische helpdesk daarmee aan de slag kunnen.
 
Volgens mij zit het probleem 'm in het gebruik van de HDMI-aansluiting. Aansluiten met scartkabel geeft geen probleem. Ik zou graag zien dat mensen die dit probleem ervaren hun TV eens met een scartkabel aansluiten om het te kijken of het probleem dan verholpen is. Indien dat zo is zou ik ook graag terugkoppeling willen zodat wij hier op de technische helpdesk daarmee aan de slag kunnen.

Hé, dit komt mij bekend voor (maar maakt me tegelijkertijd erg verdrietig...)
Ik heb vandaag voor de 4e keer via het webformulier dit probleem bij Ziggo aangekaart, met de vraag of het probleem bekend is en wat Ziggo er aan gaat doen.
Reactie: "Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Het probleem doet zich volgens mij alleen voor bij decoders die gebruik maken van de HDMI-aansluiting. Probeert u het maar eens met een scart-aansluiting...
Voor zover ik weet wordt er (nog) niet gewerkt aan een oplossing voor dit probleem."


Fijn, de oplossing is dus HD te kijken via de scart-aansluiting...
:schater::giveup:
 
Hé, dit komt mij bekend voor (maar maakt me tegelijkertijd erg verdrietig...)
Ik heb vandaag voor de 4e keer via het webformulier dit probleem bij Ziggo aangekaart, met de vraag of het probleem bekend is en wat Ziggo er aan gaat doen.
Reactie: "Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Het probleem doet zich volgens mij alleen voor bij decoders die gebruik maken van de HDMI-aansluiting. Probeert u het maar eens met een scart-aansluiting...
Voor zover ik weet wordt er (nog) niet gewerkt aan een oplossing voor dit probleem."


Fijn, de oplossing is dus HD te kijken via de scart-aansluiting...
:schater::giveup:

volgende stap is HD via de coax kabel. spaart ook kosten
 
...ik heb je in ieder geval een eerlijk antwoord gegeven en geen zinloze handelingen laten verrichten of met een kluitje het riet in gestuurd...looool :frons:

Ik had nog niet alle berichten hier gelezen. Het probleem doet zich vooral voor bij 1 type Samsung decoder, begrijp ik nu.

Zoals ik het nu zie, zit het probleem 'm in de combinatie van de Samsung decoder die wordt aangesloten met een HDMI-aansluiting. Voor zover ik weet is er nog geen pasklare oplossing voor :giveup:....
 
Voor zover iedereen heier weet hebben alleen de NED HD kanalen hier last van.
Samsung krijgt out of sync, humaxen weer hickups in de audio.
Of een combo van deze klachten, of mensen die geen problemen hebben.
De gemene deler lijkt mij toch de streams van de NPO.

Teletekst wat niet deed (nu wel)
Dolby flags die verkeerd staan (stereo, maar flag 5.1)
Bitrates die worden teruggeschroefd, en nu weer omhoog: https://www.publiekeomroep.nl/page/nieuws/artikel/427

Het is nog een grote publieke betatest bij de NPO, en wij zijn de testkonijnen.

Andere HD zenders met de h264 codec hebben geen last, dus waar zou het dan aan liggen ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan