Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 3 december 2016, 14:24   #1
schorpioen40
Junior Member

schorpioen40's schermafbeelding
Standaard imap instellingen

Ik heb 2 PC's ,1 laptop en een smartphone allen ingesteld op @ziggo,imap.
Als ik een mail op een Pc verwijder(prullebak) ben ik deze mail op alle apparaten kwijt!!Ook in mail ziggo!
Kan ik (zoals vroeger met POP3) ergens iets instellen waardoor de mails op alle apparaten beschikbaar blijven?? En afhankelijk van de instelling na 10 dagen automatisch worden verwijderd?

Mvg schorpioen40
schorpioen40 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2016, 17:24   #2
drabbe
Member

drabbe's schermafbeelding
Standaard

als je hem naar de prullenbak zet, staat die ook nog in de prullenbak op de andere apparaten.
pas als je de mail helemaal verwijderd hebt, is die op alle apparaten niet meer te zien.
drabbe is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2016, 18:18   #4
Briolet
Senior Member

Briolet's schermafbeelding
Standaard

Normaal vindt men dat een een pré dat een verwijderde mail ook echt weg is. En dat je mail niet op elk apparaat weer moet weggooien.

Als je mail na het lezen wilt bewaren, zet je het in een ander (eventueel nieuw aan te maken) postvak. Voordeel is dan ook dat de inbox overzichtelijk blijft.
Briolet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2016, 20:12   #5
willemrinia
Junior Member

willemrinia's schermafbeelding
Standaard

Dat probleem had ik ook.
Heb nu alles met pop.ziggo ingesteld,geen problemen meer.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
willemrinia is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2016, 09:57   #6
migroen
Senior Member

migroen's schermafbeelding
Standaard

Dat is ook de het doel van IMAP.

1 plek waar alle mail staat en met verschillende apparaten kun je altijd je email bekijken. Logisch als je een mail verwijderd deze dan ook overal verdwenen is. Je email blijft op de Ziggo server staan en dat is de centrale plek. Met welk apparaat e dit ook verwijderd je kijkt steeds op de server van Ziggo.

Een email die je weggooit zou in principe ook weg moeten kunnen. Wil je dat nog niet dan zou je bv een Archief map of iets kunnen maken waar je dit soort berichten naar toe sleept zodat je deze later nog kunt nalezen.

Google Inbox heeft hierin een redelijke oplossing gemaakt. Daarmee kun je emails lezen en markeren om deze later weer te kunnen lezen, je ziet ze dan alleen niet meer in de inbox staan.
https://www.google.nl/inbox/

Andere oplossing is inderdaad weer gebruik gaan maken van POP server.
Je krijgt dan wel op elk apparaat steeds dezelfde berichten binnen, in jouw geval dus 4x en je moet dus ook 4x berichten verwijderen. Daarbij wel opletten dat je een kopie op de server laat staan *kun je in geven bij de server instellingen van de email client). Doe je dat niet dan haal je op 1 apparaat je email op en kun je deze niet meer lezen op een andere apparaat.
Met POP kun je instellen dat de berichten na een x aantal dagen verwijderd moeten worden.

Of dat handig werkt is de vraag maar aan jouw de keus.
Bedenk wel dat IMAP de toekomst heeft dus misschien eens proberen om je manier van verwerken van email anders te doen zodat het beter bij je past.

Maar zoveel mensen zoveel wensen
migroen is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2016, 15:34   #7
Briolet
Senior Member

Briolet's schermafbeelding
Standaard

En als je bang bent dat je telefoon vol loopt met alle mail:

Volgens mij hebben alle mailcliënten voor een telefoon de optie om alleen de mail van de laatste paar week op de telefoon op te slaan. Als je oudere mail wilt nalezen, moet die steeds van de server opgehaald worden. Dat is meestal ook de default instelling op de telefoon.

Veel mail clients voor de PC/laptop hebben ook de optie om oude berichten niet lokaal te bewaren. b.v. in outlook of thunderbird kun je instellen om vanaf een bepaalde ouderdom de berichten lokaal te wissen zodat ze alleen nog op de server (Ziggo mail) staan. Bij de Apple Mail cliënt is er niet zo'n instelling. (En andere clients ken ik niet)

De PC/laptop heeft meestal zoveel ruimte dat je daar gerust al je mail op kunt laten staan die ook op de server staat. Dat zoekt ook sneller naar oude mail.
Briolet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten