Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 oktober 2016, 12:08
info@mkb-support.com's schermafbeelding
info@mkb-support.com info@mkb-support.com is offline
Junior Member

Post Wie weet het nu? Hoeveel E-mail mag ik versturen

Helaas afgesloten omdat ik te veel E-mail had verstuurd.
Eerst had ik de helpdesk van Ziggo gebeld en het antwoord op de vraag hoeveel e-mails mag ik versturen was 650 per dag. Duidelijk dus.

Op maandagavond om 21:00 400 E-mails verstuurd en op dinsdagmorgen om 10:00 nog 400 en helaas afgesloten. Geen Mail meer te versturen, geen internet meer mogelijk en alle utp poorten op de router waren dicht gezet. Ik kon dus ook niet meer met mijn PC bij mijn NAS komen.

Na veel bellen en mailen is nu het antwoord van Ziggo het is niet per dag maar per 24 uur. Helaas staat dat niet op de website en ook niet in de brief die je thuis krijgt. Overal staat per dag.

De afdeling Abuse vertelde mij ook dat als ik het verstuur via SSL ik er 2500 per dag mag versturen. Ik vraag nog per dag of per 24 uur. De medewerker vertelde eerlijk dat hij dat niet wist.

Bij Navraag bij de helpdesk over hoeveel mail mag ik versturen via SSL komt er geen antwoord.

Is er iemand die nu precies weet wat mag of niet mag.

Met vriendelijke groeten,

Jacob Koelewijn
Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2016, 12:45
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door info@mkb-support.com Bekijk bericht
Is er iemand die nu precies weet wat mag of niet mag.
De afdeling abuse van Ziggo weet hoe ze de anti-spam beveiliging hebben staan. Echter zullen ze die informatie nooit naar buiten brengen omdat dit ook voor potentiële spammers nuttige informatie is. Het belang van alle klanten die hun mail niet geblokkeerd willen hebben omdat de Ziggo mailservers grote hoeveelheden spam doorlaten staat daarbij voorop. Dat is heel begrijpelijk vind ik.
Als je echt zoveel mails dagelijks wilt versturen zijn er voldoende mogelijkheden om dat te doen. Zeker als het blijkbaar voor zakelijk gebruik is. Een eigen (vps) server waar je zelf een mailserver op inricht of je neemt de dienst af via een commerciële mail dienst zoals mail-chimp of vergelijkbare bedrijven.
Oud 25 oktober 2016, 14:45
Briolet's schermafbeelding
Briolet Briolet is offline
Senior Member

Ziggo Internet: ZZP Complete/Ubee EVW 3200/Airport 4th gen.
DTV: Humax 5200-C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Een eigen (vps) server waar je zelf een mailserver op inricht of…
Ik weet niet waarom je vps tussen haakje zet. Bij een eigen mailserver op je eigen Ziggo aansluiting zul je nog steeds via de Ziggo STMP moeten versturen vanwege de blokkering van poort 25 naar buiten toe. Via een vps server verstuur je inderdaad van buiten het Ziggo netwerk.
Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2016, 15:16
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Briolet Bekijk bericht
Ik weet niet waarom je vps tussen haakje zet. Bij een eigen mailserver op je eigen Ziggo aansluiting zul je nog steeds via de Ziggo STMP moeten versturen vanwege de blokkering van poort 25 naar buiten toe. Via een vps server verstuur je inderdaad van buiten het Ziggo netwerk.
Ja uiteraard doelde ik op een server in een datacenter en niet thuis op je eigen ziggo-lijntje. En VPS tussen haakjes bedoelde ik omdat je niet persé een eigen hardware-server daarvoor nodig hebt (mag ook vps zijn) en ook niet via gedeelde hosting hoeft te werken. Je kunt al een goede vps server voor 10 euro per maand (ex-btw) huren die je als eigen mailserver kunt inrichten. Als je blijkbaar professioneel bulkmails wilt versturen (dat leidt ik af uit TS's Forumnick) is het niet handig om dat via een ISP en een prive-lijntje te doen, dat kan veel slimmer.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Labels

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten