Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 oktober 2016, 12:02   #1
W.H. Evers
Junior Member

W.H. Evers's schermafbeelding
Standaard ontvangadres

Hoe kan het dat berichten die aan mijn adres [email]@ziggo.nl zijn gericht daar niet binnen komen maar op een geheel ander emailadres dat ook van mij is maar niets met Ziggo te maken heeft. Ik heb nergens een forwarder ingesteld.

Laatst gewijzigd door commander; 15 oktober 2016 om 13:38 Reden: Email adres aangepast ivm spambots
W.H. Evers is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2016, 13:38   #2
Briolet
Senior Member

Briolet's schermafbeelding
Standaard

Dat kan niet. Je hebt blijkbaar toch een forward ingesteld.

Forwards kun je op twee plekken instellen

A) In "Mijn Ziggo". Dan ziet het hele mailsysteem die mailtjes niet.

B) In webmail. Dan kun je naast de forwards nog andere dingen instellen. b.v. ook locale kopieën bewaren van doorgestuurde mail.
Briolet is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2016, 13:48   #3
commander
Administrator
Site Admin

commander's schermafbeelding
Standaard

Dat kan alleen als toch ergens een forward staat ingesteld. Dat kan op 2 plaatsen ingesteld zijn: via de email instellingen in mijn-ziggo, maar ook via de filter instellingen bij de ziggo webmail.

Je kunt het beste even de headers van de doorgestuurde mails bekijken, dan kun je de hele route van zo'n mail volgen en zie waar hij doorgestuurd is. Het hangt af van je mail programma hoe dat moet.

Als het bij 1 afzender gebeurt kan het natuurlijk ook zo zijn dat de verzender jouw mailadres fout in zijn adresboek heeft staan en de mail dus niet doorgestuurd wordt. De adresaanduiding die je ziet staan hoeft niet gelijk te zijn aan het adres zelf bij de meeste mailprogramma's. Er kan dus "jan" staan, of "jansen@ziggo.nl" als aanduiding terwijl het e-mailadres zelf misschien jan.jansen@ziggo.nu is, dat laatste zou bijv jouw andere mail adres kunnen zijn.
commander is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2016, 13:33   #4
rveeloo
Senior Member

rveeloo's schermafbeelding
Standaard

Even een kleine aanvulling. Zodra je bent overgezet naar het nieuwe Mijn ZIGGO kan dit alleen nog via webmail. En laat dit voor mij nou net een probleem zijn. In het verleden via Mijn ZIGGO een forward ingesteld. Na het omzetten is deze forward niet in de webmail terecht gekomen. Hier staat dus geen forward ingesteld. Zit dus nu met een forward welke ik niet kan uitzetten.
rveeloo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2016, 09:35   #5
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

@rveelo:
Kan de helpdesk dit ook niet uitzetten ??

Ik heb zelf ook een paar accounts die doorgestuurd worden op serverniveau via de mijn-ziggo instellingen. Ik heb nog de oude mijn-ziggo, dus ga dat maar even omzetten zodat het via de webmail doorgestuurd wordt.

Maar wat je schrijft lijkt inderdaad te kloppen, ik heb even op de 'mijn ziggo' van een familielid gekeken die wel al overgezet is, en je kunt daar bij de email instellingen niets meer vinden over doorsturen, ook zijn de "aliassen" niet meer te vinden. Bij oud-ziggo kon je per email-adres (mailbox) 10 aliassen instellen. Zijn deze ook straks 'verdwenen' ??? Ik kan dat niet controleren bij dat familielid omdat die geen aliassen in gebruik had. Had jij dat wel rveelo ?
Oud 17 oktober 2016, 10:09   #6
Briolet
Senior Member

Standaard

Ik zit al op de nieuwe layout. Ik kan daar ook de forwards niet meer vinden. Gelukkig heb ik die een jaar geleden al van MijnZiggo naar Webmail verplaatst.

De alias optie is er nog wel. Ik kom echter een bug tegen. Ik heb twee mailadressen in het account.

- Op de eerste (hoofdgebruiker) kan ik klikken en dan klapt het uit. Dan krijg ik de optie om het wachtwoord opnieuw in te stellen en om een alias aan te maken.

- Op het tweede adres (mijn adres) gebeurd er niets als ik er op klik. Ik kan dus ook het dialoog niet oproepen om het wachtwoord aan te passen (Elke user heeft zijn eigen mail-wachtwoord) of een alias in te stellen. En ik heb een alias voor mijn account.

Wel is het zo dat als ik naar E-mail adressen ga, er constant een cirkel in beeld draait ten teken dat hij aan het laden is. Daar hangt hij dan op.

Edit. Na een 5-tal keer heen en weer gaan tussen diverse paginas en weer naar mail, laad de pagina plots wel binnen een paar sesonden en stopt de 'laad-circel'. Nu kan ik wel bij de instellingen voor mijn account en zie mijn aliassen staan.

Laatst gewijzigd door Briolet; 17 oktober 2016 om 10:14
Oud 17 oktober 2016, 10:34   #7
Briolet
Senior Member

Standaard

Ik heb nog wat tests gedaan.

Volgens mij is het Ghostery die het volledige laden van de mail pagina blokkeert. Als ik het uit zet, laad de pagina wel in één keer. Met Ghostery actief laad bij mij alleen het eerste van de twee adressen correct.

Dit lijkt me een bug want op die pagina is er niets wat met derden gedeeld moet worden. Juist op zo'n pagina, waar je wachtwoorden moet intikken, wil je iets als Ghostery hebben als extra bescherming.
Oud 17 oktober 2016, 11:17   #8
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Briolet Bekijk bericht
Dit lijkt me een bug want op die pagina is er niets wat met derden gedeeld moet worden.
Of Ghostery denkt en onrechte dat een interne cookie of tracking iets 'van buiten' is of zoiets.
Oud 17 oktober 2016, 12:00   #9
Briolet
Senior Member

Standaard

Ik ben tegenwoordig huiverig voor het forwarden.

Steeds meer bedrijven beschermen hun mail met een SFP regel. Ze kunnen dit met een hard- of een Soft-fail doen.

Als ze dat met een hard-fail doen, dan behoort de ontvangende server de mail te weigeren als het afzend IP niet klopt (Zoals bij forwards). Mijn externe e-mail provider laat ze, tegen het protocol in, wel door, maar gooit ze in de spambox.

Gelukkig voor de forwarders stellen de meesten alleen een soft-fail in. Deze wordt door de meeste mailservers wel doorgelaten en telt alleen mee met de spamscore. Maar wat nu is kan morgen anders zijn.

Ik heb, om problemen met beveiliging te voorkomen, alle forwards van ziggo verwijderd en benader mijn ziggo mail nu rechtstreeks via IMAP. Omdat al mijn accounts een samengevoegde inbox hebben, maakt het niet uit via welk account de mail binnenkomt. Vervolgens plaats ik het uit de inbox naar een map op mijn eigen server.
Oud 17 oktober 2016, 15:52   #10
rveeloo
Senior Member

rveeloo's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
@rveelo:
Kan de helpdesk dit ook niet uitzetten ??

Ik heb zelf ook een paar accounts die doorgestuurd worden op serverniveau via de mijn-ziggo instellingen. Ik heb nog de oude mijn-ziggo, dus ga dat maar even omzetten zodat het via de webmail doorgestuurd wordt.

Maar wat je schrijft lijkt inderdaad te kloppen, ik heb even op de 'mijn ziggo' van een familielid gekeken die wel al overgezet is, en je kunt daar bij de email instellingen niets meer vinden over doorsturen, ook zijn de "aliassen" niet meer te vinden. Bij oud-ziggo kon je per email-adres (mailbox) 10 aliassen instellen. Zijn deze ook straks 'verdwenen' ??? Ik kan dat niet controleren bij dat familielid omdat die geen aliassen in gebruik had. Had jij dat wel rveelo ?

De aliassen die in het verleden bij de @home adressen zijn gemaakt blijven bestaan alleen kunnen er geen nieuwe meer worden gemaakt. De bestaande kunnen alleen verwijderd worden.

Ik heb contact gehad met de klantenservice over de forward. Deze kunnen zij ook nergens weervinden en ook niet uitzetten. Heb ook geprobeerd een forward in te stellen via webmail, maar deze wordt niet uitgevoerd omdat er toch een forward aanwezig is. Heb met de klantenservice de instellingen doorgenomen maar niets lijkt te werken. Ik kreeg een verhaal te horen dat mijn @ZIGGO adres als het ware over mijn @HOME adres heengezet zou zijn, wat dat ook betekenen mag. In ieder geval is het nog steeds zo dat al mijn mail gestuurd naar het @ZIGGO adres binnenkomt bij @HOME. De klantenservice heeft dit als storing gemeld. Afwachten wat hier uitkomt. Zodra ik meer weet meld ik het hier
groet Roy
rveeloo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten