Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Mediabox (XL / Horizon)

Mededelingen

Mediabox (XL / Horizon) Alles over de Mediabox en de Mediabox XL (voorheen Horizon).

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28 juni 2016, 22:12   #1
Diggel
Junior Member

Diggel's schermafbeelding
Standaard Horizon in buitenland

Ik heb de Horizon app op mijn Ipad en zit op dit moment in het buitenland.
Ik merk tot mijn stomme verbazing dat ik hier (Azoren) geen TV kan kijken met deze app.
Hier (http://www.draadloostvkijken.com/op-...er-buitenland/) lees ik dat dat wel zou moeten kunnen. Lijkt me ook logisch.
Hoe krijg ik de app aan de praat zonder extra gedoe?
Diggel is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2016, 22:20   #2
Zapp Brannigan
Senior Member

Zapp Brannigan's schermafbeelding
Standaard

Ja, je kunt de app gebruiken op de camping in Nederland, als je iets verder leest dan zie je dat dat in het buitenland niet werkt. Ook op de site van Ziggo staat het duidelijk: Overal in Nederland met 3G/4G en wifi van andere providers.

Je zou het kunnen proberen via een Nederlandse VPN-provider, maar mogelijk dat Ziggo hier ook een stokje voor steekt.
Zapp Brannigan is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2016, 07:26   #3
HRJ
Senior Member

HRJ's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diggel Bekijk bericht
Ik heb de Horizon app op mijn Ipad en zit op dit moment in het buitenland.
Ik merk tot mijn stomme verbazing dat ik hier (Azoren) geen TV kan kijken met deze app.
Hier (http://www.draadloostvkijken.com/op-...er-buitenland/) lees ik dat dat wel zou moeten kunnen. Lijkt me ook logisch.
Hoe krijg ik de app aan de praat zonder extra gedoe?
In het artikel staat toch duidelijk dat de tv apps in het buitenland niet werken!
Mijn ervaring is dat ze met een vpn verbinding gewoon werken.
HRJ is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2016, 07:45   #4
Diggel
Junior Member

Standaard

Hoe zet je een vpn op een ipad met wifi?
Oud 29 juni 2016, 08:20   #5
HRJ
Senior Member

HRJ's schermafbeelding
Standaard

Ik ga er vanuit dat je thuis geen nas hebt. Er zijn vele aanbieders voor VPN. Waar ik in het verleden goede ervaringen mee had (en niet duur) is deze : https://nld.privateinternetaccess.com/
HRJ is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2016, 09:33   #6
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Hoe zet je een vpn op een ipad met wifi?
Dat doe je simpel in de instellingen van de ipad (VPN bij instellingen), maar je moet wel een VPN provider hebben met een server in Nederland. Of je moet thuis een VPN server neerzetten, dat kan met sommige wat uitgebreidere NAS apparaten. Aangezien je nu al in het buitenland zit zal dat vermoedelijk lastig gaan. Wel kun je misschien eens kijken of je via een proefabonnement van een commerciële VPN dienst kunt kijken of dat werkt via een server in Nederland.

Via elke verbinding "in Nederland" kun je de zenders bekijken waar het 3G/4G icoontje achter staat op de Ziggo zenderlijst. Als je een VPN server thuis (op je Ziggo internetverbinding) gebruikt kun je alle zenders op die lijst bekijken waar het WiFi symbooltje achter staat.

Een voorbeeld van een commerciele VPN service die ook een server in nederland heeft en een 14 dagen gratis proefperiode geeft waarbij je alleen een emailadres hoeft op te geven en nog geen abonnement hoeft te nemen is Cloak. Geen idee of het werkt (zelf geen ervaring), maar dat zou je kunnen proberen. Info hoe je dat op de Ipad installeert en je kunt aanmelden vind je hier. Daar staat ook een uitleg hoe je kunt kiezen voor een nederlandse server in je VPN instellingen (via de Cloak app 'transporter' instellingen.
PS: even getest en de app geinstalleerd en proefaccount aangemaakt. (alles op handmatig gezet en geen "trusted-network" gekozen) Gaat simpel en werkt met de horizon-app. Via 'germany' kan ik niet kijken, via 'netherlands' wel (naar de kanalen met 3G/4G icoontje).

Zo'n VPN is overigens ook een goede beveiliging tegen een 'fake hotspot' die je bank- of andere inlog gegevens kan aftappen in het buitenland.

Laatst gewijzigd door CeeS; 29 juni 2016 om 09:52
CeeS is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2016, 23:05   #7
Diggel
Junior Member

Standaard

Gebruik thuis al PIA. App gedownload en Nederlandse verbinding gemaakt.
Alles werkt nu als een speer .
Dank voor de tips.
Oud 3 juli 2016, 12:55   #8
wvroessel
Senior Member

wvroessel's schermafbeelding
Standaard

Met ipvanish kan ik vanuit Turkije wel een NL VPN opzetten. Horizon Go werkt dan wel maar soms kreeg ik toch service niet beschikbaar. Dat ligt dan waarschijnlijk aan de lage wifi snelhied op dat moment in het hotel.
Zonder VPn krijg je een melding dat vanwege rechten de zender niet te bekijken is in het buitenland.
Voor RTLXL geld hetzelfde..
wvroessel is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2016, 17:32   #9
Diggel
Junior Member

Standaard

Ik gebruik PIA, werkt perfect. Thuis en op de Ipad met de PIA-app.
Het blijft natuurlijk wel uiterst vreemd dat je dit niet in het "buitenland" kan bekijken. Ik maar denken dat we èèn EU zijn.......
Oud 4 juli 2016, 14:49   #10
xahmol
Senior Member

xahmol's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Ik gebruik PIA, werkt perfect. Thuis en op de Ipad met de PIA-app.
Het blijft natuurlijk wel uiterst vreemd dat je dit niet in het "buitenland" kan bekijken. Ik maar denken dat we èèn EU zijn.......
De EU is daar ook iets aan het doen:
http://www.reuters.com/article/us-eu...-idUSKCN0YH217

Toch nog niet zo gek die EU
xahmol is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Mediabox (XL / Horizon)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten