Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 mei 2016, 14:21
guus@studiojanssen.nl's schermafbeelding
guus@studiojanssen.nl guus@studiojanssen.nl is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in één , Ubee EVW321B
Standaard Nieuw Ubee EVW321B modem en dan geen VOIP telefonie meer?

Na vervanging van een Cisco modem door Ubee EVW 321B type door de monteur, krijg ik de Gigaset 800a niet meer aan de gang.
Het nieuwe modem bleek nieuwe IP-adressen uitgedeeld te hebben, dus die heb ik weer terig gezet op het oude IP adres, waarop de telefoon werkte. Helaas....
Iemand een idee?
Oud 21 mei 2016, 14:26
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Hangt er vanaf hoe je het vroeger had ingesteld. Voor sommige voip providers moet je portforwarding instellen bijvoorbeeld. Had je dat op je oude modem ingesteld, dan moet het ook op het nieuwe ip-adres.

Je zegt dat je handmatig het ip-adres gewijzigd hebt, wat heb je precies gedaan ? Staat je gigaset op een vast ip-adres ? Dat moet wel binnen je subnet zitten, maar buiten je DHCP range van het modem. En dan moet de portforwarding ook naar dat adres gezet staan (als dat je probleem is).

Je moet ook even vertellen wat er niet werkt met voip. Maakt je gigaset geen verbinding met de server(s), of werkt audio niet ? Of probeer je ook inkomende gesprekken te krijgen en werkt dat niet ??
Oud 21 mei 2016, 14:36
guus@studiojanssen.nl's schermafbeelding
guus@studiojanssen.nl guus@studiojanssen.nl is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in één , Ubee EVW321B
Standaard

Dank voor de zeer snelle reactie!
Probleem is, dat de telefoon niet bereikbaar is (externe provider trouwens) en ook niet naar buiten kan bellen. Wel een constante toon.
In de Ziggo modemsoftware hebben we de range IP-adressen gewijzigd en gezorgd, dat de oude erbij zit (waar de telefoon op zat).
Of de Gigaset op een vast IP-adres staat, weet ik niet. Daarom heb ik hem hetzelfde laten krijgen, dacht ik. Het verhaal van de portforwarding zou wel eens het probleem kunnen zijn.
A.s. maandag zal ik dit opnemen met de voip provider!
Heel hartelijk bedankt CeeS!
Oud 21 mei 2016, 15:18
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Als je de ip-range verandert van het modem kan de gigaset nog steeds een ander ip-adres krijgen, wel binnen de gewenste reeks. Als je vroeger vaste portforwarding regels in je modem had ingesteld, moet je die misschien ook toevoegen. Maar het kan ook een instelling van de firewall in het modem zijn, dat zou je zelf nog even kunnen proberen. Ik ken het menu van je nieuwe modem niet uit mijn hoofd, maar ik dacht dat er een instelling in zat waarbij je de firewall naar de laagste beveiliging kunt zetten bijvoorbeeld. Dat maakt je netwerk niet onveiliger dan vroeger of zo, dus dat kun je rustig proberen.

Voor de meeste wijzigingen in het modem moet je het opnieuw opstarten (of doet het zelf al).

Of je portforwarding nodig hebt moet je even uitzoeken met je voip provider (misschien hebben ze help bestanden online ??) en als je het zelf niet ziet zitten is het misschien beter om even te wachten tot je contact met hen kunt opnemen a.s. maandag

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Labels
gigaset dx800a, ubee evw 321b, voip instellen ubee

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten