Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Mobiel

Mededelingen

Ziggo Mobiel Ervaringen en vragen over Ziggo Mobiele Telefonie ? Plaats je vragen dan hier...

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 2 april 2016, 20:06   #1
ziggogebruiker01
Senior Member

ziggogebruiker01's schermafbeelding
Standaard "Gesprekken naar dit toestel zijn tijdelijk geblokkeerd"

Ik heb wat aan zitten klooien op "mijn Ziggo", er zit een nieuwe SIM kaart in de pijpleiding (ik zit met grote spanning nog steeds op een zg. 'activatiecode' te wachten) en op "mijn Ziggo" staat al een dag of wat dat er een storing is qua aanpassen van instellingen onder "Mijn producten". Er staat: "Het is tijdelijk niet mogelijk om aanpassingen te doen. Excuses voor het ongemak. We werken aan een oplossing."

Anyway, als ik iemand probeer te bellen (met mijn oude SIM kaart) krijg ik een vrouwenstem te horen met de mededeling "Gesprekken naar dit toestel zijn tijdelijk geblokkeerd". Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Bedenk dat bellen met de helpdesk uitgesloten is, ha ha. En zelf instellingen aanpassen... Tja,..., zie boven.

[oplossing, 3-4-2016] Zet bellen naar buitenland AAN en je kunt ook weer bellen in het binnenland.

Laatst gewijzigd door ziggogebruiker01; 3 april 2016 om 16:22 Reden: Oplossing: bellen naar buitenland weer aan zetten
ziggogebruiker01 is offline  
Oud 2 april 2016, 22:46   #2
Zapp Brannigan
Senior Member

Zapp Brannigan's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziggogebruiker01 Bekijk bericht
Bedenk dat bellen met de helpdesk uitgesloten is, ha ha.
Het is nog geen 29 april. Je kunt nu nog even BAPP op je telefoon zetten en dan via de app naar 1200 bellen.
Zapp Brannigan is offline  
Oud 3 april 2016, 13:43   #3
ziggogebruiker01
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapp Brannigan Bekijk bericht
Het is nog geen 29 april. Je kunt nu nog even BAPP op je telefoon zetten en dan via de app naar 1200 bellen.
Bedankt voor de tip. Maar voor zover ik weet werkt BAPP alleen als je ook vaste telefonie van Ziggo hebt. Dat heb ik niet: geen idee wat je daar mee zou moeten (op vandaag na).

Overigens op mijn vragen van Ziggo (per mail) nog geen antwoord gehad (ook geen ontvangstbevestiging). Iemand enig idee hoe lang dat kan duren?

P.S. Krijgt met van Ziggo de activatiecode per mail of per post?
Oud 3 april 2016, 14:30   #4
ziggogebruiker01
Senior Member

Standaard

Probleem blijkt deze te zijn:
https://community.ziggo.nl/mobiel-be...html#post86199

Wat blijkt? Als je bellen naar het buitenland uit zet wordt per ongeluk ook bellen in het binnenland uitgezet. Zijn ze helemaal knettergek geworden bij Ziggo. Dit is nu al dagen zo. Niemand kan me bellen! Nau ja, maakt niet zoveel uit: ik heb toch geen vrienden, ha ha. Maar 't blijft lastig.
Oud 3 april 2016, 15:50   #5
TFH
Senior Member

TFH's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziggogebruiker01 Bekijk bericht
Probleem blijkt deze te zijn:
https://community.ziggo.nl/mobiel-be...html#post86199

Wat blijkt? Als je bellen naar het buitenland uit zet wordt per ongeluk ook bellen in het binnenland uitgezet. Zijn ze helemaal knettergek geworden bij Ziggo. Dit is nu al dagen zo. Niemand kan me bellen! Nau ja, maakt niet zoveel uit: ik heb toch geen vrienden, ha ha. Maar 't blijft lastig.
Ai Ai Ai... Dat is wel heel erg slordig
TFH is offline  
Oud 3 april 2016, 16:16   #6
ziggogebruiker01
Senior Member

Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TFH Bekijk bericht
Ai Ai Ai... Dat is wel heel erg slordig
Zal ik er een extra bericht over maken met het voorvoegsel "Waarschuwing"? Ziggo zelf rept er met geen woord over op de site en Mijn Ziggo. Er staat alleen:

"Het is tijdelijk niet mogelijk om aanpassingen te doen. Excuses voor het ongemak. We werken aan een oplossing."

Technisch gezien klopt dat niet helemaal:: je kunt wel degelijk aanpassingen doen maar er zit een bug in het aanpassingen systeem. In voornoemd community topic wordt het wel bevestigd.

Ik heb overigens de "oplossing" of workaround gevonden: gewoon bellen naar buitenland weer aanzetten en je kunt ook weer bellen in het binnenland.
Oud 19 april 2016, 11:25   #7
PAMvanBaarleOlsthoorn
Junior Member

PAMvanBaarleOlsthoorn's schermafbeelding
Unhappy uitbellen geblokkeerd

Bij mij staat bellen in binnen en buitenland gewoon aan. Ik heb ook niet veranderd, geen nieuwe simkaart, helemaal niks. Van de ene op de andere dag niet meer mogelijk om te bellen. Kan wel whatsappen, gebeld worden, internetten. alleen niet bellen. Bij Ziggo staat alles goed. Geen idee wat ik hier mee moet.
Ik hoop op goede ideeen.
Alvast bedankt.
PAMvanBaarleOlsthoorn is offline  
Oud 19 april 2016, 14:05   #8
ziggogebruiker01
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAMvanBaarleOlsthoorn Bekijk bericht
Bij mij staat bellen in binnen en buitenland gewoon aan. Ik heb ook niet veranderd, geen nieuwe simkaart, helemaal niks. Van de ene op de andere dag niet meer mogelijk om te bellen. Kan wel whatsappen, gebeld worden, internetten. alleen niet bellen. Bij Ziggo staat alles goed. Geen idee wat ik hier mee moet.
Ik hoop op goede ideeen.
Alvast bedankt.
Deze post zie ik ook staan in "het andere Ziggo forum" (link) van jou. Ik zal 'm hier beantwoorden omdat ik dat andere forum niet serieus neem. Hier beantwoordt "Anoniem" nog wel eens: een medewerker van Ziggo.

Jij hebt een heel vreemd problem. Internetten op je telefoon lijkt goed te gaan, en bellen werkt maar half (wel gebeld kunnen worden, niet bellen). Misschien is je beltegoed op en heb je ingesteld dat je niet buiten je bundel wilt gaan. Hoe dan ook moet je de Helpdesk van Ziggo bellen. Ik ben benieuwd wat het blijkt te zijn.

Succes
Oud 19 april 2016, 19:14   #9
PAMvanBaarleOlsthoorn
Junior Member

PAMvanBaarleOlsthoorn's schermafbeelding
Standaard

In ieder geval bedankt. Maar het niet een van de door U genoemde oorzaken. Beltegoed is niet op. Telefoon is gewoon geactiveerd en mijn instellingen staan gewoon aan. Snapperniksvan.
PAMvanBaarleOlsthoorn is offline  
Oud 3 mei 2016, 12:40   #10
DarkSwarm
Junior Member

DarkSwarm's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAMvanBaarleOlsthoorn Bekijk bericht
In ieder geval bedankt. Maar het niet een van de door U genoemde oorzaken. Beltegoed is niet op. Telefoon is gewoon geactiveerd en mijn instellingen staan gewoon aan. Snapperniksvan.
Ik heb precies het zelfde probleem. Heb al een tijdje een nieuwe simkaart sinds ziggo is gefuseerd.
Had het in het begin alleen bij sommige nummers zowel vast als mobiele die ik dan niet kon bereiken. Maar na te tip te hebben opgevolgd om bellen in het buitenland aan te zetten zag ik dat bellen in nederland plots ook uit stond.
Nu alles aan gezet behalve de erotische nummers kan ik helemaal niemand meer bereiken. En ook ik heb die melding in beeld dat er momenteel geen veranderingen mogelijk zijn terwijl ik wel degelijk veranderingen kan maken. al dat ze weinig helpen op dit moment.
Mobiel internet werkt verder prima en zover ik weet kan ik wel gebeld worden.
Bellen naar de klanten service werkt ook niet meer en krijg ik dezelfde melding te horen. waarschijnlijk heb ik dat zelf in de hand? mja

Laatst gewijzigd door DarkSwarm; 3 mei 2016 om 12:56
DarkSwarm is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Mobiel

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten