Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Mededelingen

Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen Nieuwtjes, vragen, ervaringen en opmerkingen over Ziggo Analoge Radio en TV of heb je last van een storing ? Plaats dit dan hier...

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 31 december 2015, 12:09   #1
Hansss
Member

Hansss's schermafbeelding
Question Analoge Radio Frequenties FM Tilburg

Hallo, ik krijg op twee verschillende radiotuners (coax-aangesloten) diverse FM zenders (analoog) niet of heel slecht aangeboden. Op de frequenties die Ziggo in haar overzicht aanbiedt (analoog Tilburg), staan bijv bij de NPO-zenders frequenties die ik zelfs handmatig niet krijg ingesteld. Uitzondering is NPO Radio 4, die is krachtig en helder.

Mijn ... zijn er alternatieve frequenties of moet ik het (per se) in de hardware zoeken?? Dank alvast!
Hansss is offline  
Oud 31 december 2015, 12:15   #2
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Weet je zeker dat je coax aansluiting goed is ? Als die last heeft van instraling zul je sterke etherzenders horen ipv de zenders van de kabel. Je kunt dat eventueel testen door de coaxkabel los te trekken. Als je dan nog steeds de zenders hoort komen ze via de ether binnen en zijn het geen kabelzenders.
Oud 31 december 2015, 12:31   #3
Hansss
Member

Standaard

Dank, ga ik checken. Overigens zit er een antenneversterker tussen en als (zoals je als optie noemt) het coax signaal al niet goed via het AOP het huis ingaat dan zal dit alleen nog verder versterkt worden. Kortom, ik ga de komende dagen dat AOP eens onder de loep nemen. De antenneversterker is een spiksplinternieuwe Hirschmann (HMV 41) en de vorige was ook een Hirschmann. De aansluitingen op dat apparaat zijn gescheckt en goed. Wordt vervolgd.
Hansss is offline  
Oud 31 december 2015, 13:59   #4
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Controleer ook even of er wel "FM signaal" op de uitgang aanwezig is. Als je een internet filter tussen het AOP en je antenneversterker hebt zitten kan het zijn dat het een type is wat standaard geen "radio" signaal doorgeeft. Je moet dan een klein schakelaartje wat op dat filter zit omzetten. Je merkt dat als je rechtstreeks op het AOP wel FM ontvangst hebt en na je filter niet of slecht.
Oud 1 januari 2016, 19:19   #5
Hansss
Member

Standaard

Ok, helder. Ik heb een ETU-01 die inderdaad tussen het AOP en de rest (*) in zit. Heeft die "iets schakelbaars"?

(*) AOP -> ETU-01 -> (1) modem
en ETU01 -> (2) RTV (gecombineerd). (2) gaat naar antenneversterker.

Ik ga er over een paar dagen mee aan de slag maar ter voorbereiding...is die ETU-01 "schakelbaar"? Zo niet, is er een goed alternatief?

Dank!

Laatst gewijzigd door Hansss; 1 januari 2016 om 20:00
Hansss is offline  
Oud 2 januari 2016, 10:08   #6
paulvw
Senior Member

paulvw's schermafbeelding
Standaard

De ETU-01 is niet schakelbaar, op de RTV uitgang staat altijd het radio signaal en een alternatief is dus niet nodig volgens mij, je storing word niet door dit filter veroorzaakt.
Maar de ETU is al vrij oud en toen ze hem bij mij plaatsten lieten ze gewoon het tweegats AOP zitten en sloten de ETU aan op de tv uitgang, internet werkte, maar je hebt dan dus geen radio signaal na je ETU.

Laatst gewijzigd door paulvw; 2 januari 2016 om 10:17
paulvw is offline  
Oud 2 januari 2016, 14:25   #7
Hansss
Member

Standaard

Ok, ik ben eruit! De schakelaar achterop de UMU-01 stond inderdaad nog op AAN; die heb ik op UIT gezet en probleem opgelost! Topontvangst van de audio tot op de zolder, geen beetje ruis meer te bekennen. Dank aan Cees en Paul !

Als dit niet had gewerkt dan had ik de ETU-01 eruit gegooid maar zoals gezegd, alles werkt nu prima.

Situatie was en is:

(1) AOP/UMU-01 -> Modem (Data) -> Router/LAN

(2) AOP/UMU-01 -> ETU-01 = TV/RADIO -> Hirschmann HMV41 -> TV's en Radiotuners (*)

(*) is dus een gecombineerd TV/Radio signaal via Coax dat pas bij de einddozen wordt gesplitst naar TV en Radio (Hirschmann EDC1000).

Hansss is offline  
Oud 2 januari 2016, 20:21   #8
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Oud 3 januari 2016, 10:29   #9
paulvw
Senior Member

paulvw's schermafbeelding
Standaard

Waarom een UMU én een ETU ? De ETU was de voorganger van de umu en het zijn allebei filters voor je modem , dus een van de twee kan/moet er zowiezo tussen uit.
paulvw is offline  
Oud 3 januari 2016, 15:04   #10
LoveByte
Senior Member

LoveByte's schermafbeelding
Standaard Etu-01

Inderdaad paulvw heeft volkomen gelijk, was me overigens niet opgevallen toen ik gisteren naar je werkende schema keek.

Je installatie zoals op het schema is volledig retourgeschikt op de ETU-01 na, dus dan zou ik die er tussenuit halen.
Voor het geval dat je in de toekomst bijvoorbeeld een Samsung Horizon box er bij wilt plaatsen.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten