Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Horizon TV

Mededelingen

Horizon TV Informatie, vragen opmerkingen en discussies over Ziggo Horizon TV en de Samsung Horizon Mediabox.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 augustus 2015, 11:00   #21
Christian73
Member

Christian73's schermafbeelding
Standaard

Ik heb op het Ziggo-forum dit gepost, ik zal het hier ook nog plaatsen :

We hebben nu, op 1 week na, 4 maanden de Horizon in huis.

Tijd voor een tussentijdse evaluatie van het apparaat

Voordelen :

*Mooi en helder beeld
*Zapt snel
*4 programma's tegelijk opnemen, 4 is niet nodig, maar meer dan 1 tegelijk komt best heel vaak voor hier
*MyPrime, een ruim voldoende aanbod met aantrekkelijke series en films
*De RF-afstandsbediening, en dan beide zijden!
*Sinds kort (in oud-Ziggo-gebied) dus ook het Opnemen-op-afstand wat goed werkt via de app en Horizon.tv

Nadelen :

*Het energieverbruik en dat je om allerlei redenen bijna gedwongen bent om die in hoge standby-modus te zetten
*Start heel vaak niet op vanuit standby en moet dan gereset worden (ondanks de hoge standby-modus)
*De afstandsbediening werkt heel vaak niet en ook dan moet de box weer gereset worden, ook zijn er al 3x nieuwe batterijen in gemoeten!!!
*Als een opname ingesteld wordt , wordt dat programma niet altijd opgenomen
*Bij het instellen van een serie-opname worden ook niet altijd alle afleveringen opgenomen
*Replay-TV heeft best vaak de melding "Dit programma kan niet herstart worden" , juist ook als een ingestelde opname niet opgenomen is
*De afspeeltijd van een opname of MyPrime-film of -serie staat niet in het display (erg ouderwets en onhandig)
*Geen overzicht van al gekeken content in MyPrime (dus dat je weet bij welke aflevering je gebleven bent)
*Geen skip-mogelijkheid die instelbaar is bij opnames of MyPrime (instelbaar op bijv. 5 min.) wat in veel oude recorders wel zat
*Bij alles boven een minuut worden alleen de hele minuten nog weergegeven (of je nu iets wilt laten zien op 18m01s of 18m55s)
*Netwerkverbinding van de op de box aangesloten apparaten valt vaak weg (met een LAN-kabel) en dan moet het Netwerk weer opnieuw ingesteld worden
*Heel vaak valt het geluid regelmatig weg bij een opname die afgespeeld wordt (wisselt heel erg, soms helemaal niet en soms 2 x per minuut)
*Die Apache-wiek die ingebouwd zit als ventilator, maakt altijd herrie, ook al staat hij al 4 uur uit
*Als je een opname of MyPrime-content pauzeert gebeurt het heel vaak dat hij daarna niet meer verder afspeelt met play, dus eerst stop zetten en dan kiezen voor "Verder gaan waar u gebleven bent"

Als ik nog wat meer tegenkom of vergeten ben zal ik het lijstje verder aanvullen, maar al met al is het nogal een opsomming van vooral problemen.
Maar ik wilde toch zeer zeker de voordelen niet vergeten, want het is zo : als de Horizon werkt, is het een prachtig apparaat dat veel kan.

Veel problemen hebben anderen ook zie ik wel in dit forum, maar blijkbaar is de Horizon eigenlijk nog steeds niet echt "af" voor publiek gebruik.
Dat was hij al niet toen hij bij UPC gelanceerd werd, maar zeer zeker is hij dat nog steeds niet.
Christian73 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2015, 13:29   #22
pietrucci
Member

pietrucci's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christian73 Bekijk bericht

Voordelen :

*Mooi en helder beeld
*Zapt snel
*4 programma's tegelijk opnemen, 4 is niet nodig, maar meer dan 1 tegelijk komt best heel vaak voor hier
*Sinds kort (in oud-Ziggo-gebied) dus ook het Opnemen-op-afstand wat goed werkt via de app en Horizon.tv

Nadelen :

*Het energieverbruik en dat je om allerlei redenen bijna gedwongen bent om die in hoge standby-modus te zetten
*Start heel vaak niet op vanuit standby en moet dan gereset worden (ondanks de hoge standby-modus)
*De afstandsbediening werkt heel vaak niet en ook dan moet de box weer gereset worden, ook zijn er al 3x nieuwe batterijen in gemoeten!!!
*Bij het instellen van een serie-opname worden ook niet altijd alle afleveringen opgenomen
*Replay-TV heeft best vaak de melding "Dit programma kan niet herstart worden" , juist ook als een ingestelde opname niet opgenomen is
*De afspeeltijd van een opname of MyPrime-film of -serie staat niet in het display (erg ouderwets en onhandig)
*Geen overzicht van al gekeken content in MyPrime (dus dat je weet bij welke aflevering je gebleven bent)
*Geen skip-mogelijkheid die instelbaar is bij opnames of MyPrime (instelbaar op bijv. 5 min.) wat in veel oude recorders wel zat
*Bij alles boven een minuut worden alleen de hele minuten nog weergegeven (of je nu iets wilt laten zien op 18m01s of 18m55s)
*Netwerkverbinding van de op de box aangesloten apparaten valt vaak weg (met een LAN-kabel) en dan moet het Netwerk weer opnieuw ingesteld worden
*Heel vaak valt het geluid regelmatig weg bij een opname die afgespeeld wordt (wisselt heel erg, soms helemaal niet en soms 2 x per minuut)
*Die Apache-wiek die ingebouwd zit als ventilator, maakt altijd herrie, ook al staat hij al 4 uur uit
*Als je een opname of MyPrime-content pauzeert gebeurt het heel vaak dat hij daarna niet meer verder afspeelt met play, dus eerst stop zetten en dan kiezen voor "Verder gaan waar u gebleven bent"

Als ik nog wat meer tegenkom of vergeten ben zal ik het lijstje verder aanvullen, maar al met al is het nogal een opsomming van vooral problemen.
Maar ik wilde toch zeer zeker de voordelen niet vergeten, want het is zo : als de Horizon werkt, is het een prachtig apparaat dat veel kan.

Veel problemen hebben anderen ook zie ik wel in dit forum, maar blijkbaar is de Horizon eigenlijk nog steeds niet echt "af" voor publiek gebruik.
Dat was hij al niet toen hij bij UPC gelanceerd werd, maar zeer zeker is hij dat nog steeds niet.
Ik herken de voor- en nadelen helemaal. Mijn grootste ergernis is het feit dat de programma info weer eens weg is en je dus ook niet meer terug kunt kijken (Replay). Enige oplossing is van de stroom afhalen en herstarten. Overige verschijnselen heb ik minder vaak, ben dan ook wel tevreden. In tegenstelling tot mijn broer in een oud-UPC gebied. Die heeft jaren ellende gehad (gaat nu gelukkig ook beter).
pietrucci is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2015, 19:05   #23
pietrucci
Member

Standaard

Citaat:

Voordelen :

*Mooi en helder beeld
*Zapt snel

Nadelen :

Waarom ben je genoodzaakt om stand-by op hoog te zetten? De mijne staat op midden en alles werkt. Behalve dan dat ik regelmatig programma info kwijt ben, zoals ik al meldde.
Oud 22 augustus 2015, 00:00   #24
Christian73
Member

Christian73's schermafbeelding
Standaard

Omdat volgens Ziggo een aantal dingen niet goed werken in de ECO- en middenstand.

Maar vooral omdat hij bij mij in die 2 standen erg lang over het opstarten doet (2-3 minuten!!!).
Christian73 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2015, 03:53   #25
Dutchman01
Senior Member

Dutchman01's schermafbeelding
Standaard

En betaal je voor dat ding met al die bugs nog huur ook

Geef mij maar gewoon de humax
Dutchman01 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2015, 09:05   #26
migroen
Senior Member

migroen's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchman01 Bekijk bericht
En betaal je voor dat ding met al die bugs nog huur ook

Geef mij maar gewoon de humax
Valt echt mee en zolang je zelf HB hebt staan lijkt het allemaal misschien veel erger dan het is en kun je verder ook niets onderbouwen dan alleen afgaan op een aantal meldingen. Zet dat eens weg tegen het aantal gebruikers van een HB dan zou het beeld er weer totaal anders bij je uitzien. Vergeet niet dan mensen vaak alleen maar iets melden bij problemen.

Gebruik de HB nu al een aantal maanden en heb er geen problemen mee. Draait prima. Natuurlijk zijn er dingen die iets anders mogen maar zoveel mensen zoveel wensen. Kom ook van een Humax af en zijn prima decoders maar de HB heeft toch leuke extra's en is verder een prima opvolger die het waard is om te nemen.
migroen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2015, 09:17   #27
BadBert
Senior Member

BadBert's schermafbeelding
Standaard

Helemaal met migroen eens!

Wij zijn ook tevreden over de HB, natuurlijk zijn er nog wat bugs.... Maar dat heb je met elk apparaat, ik vind dit apparaat veel beter dan elke humax of cisco of samsung die ik in t verleden van ziggo heb gekocht!

Pieter van Ginneken
BadBert is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2015, 09:23   #28
pietrucci
Member

Standaard

Citaat:
Omdat volgens Ziggo een aantal dingen niet goed werken in de ECO- en middenstand.

Maar vooral omdat hij bij mij in die 2 standen erg lang over het opstarten doet (2-3 minuten!!!).
Wat doet ie dan niet in de middenstand? Bij mij doet alles het gewoon in die stand. Opstarttijd is 55 sec. Dat is lang, maar ja dat is alleen bij het opstarten en hij verbruikt minder energie.
Oud 22 augustus 2015, 09:31   #29
pietrucci
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadBert Bekijk bericht
Helemaal met migroen eens!

Wij zijn ook tevreden over de HB, natuurlijk zijn er nog wat bugs.... Maar dat heb je met elk apparaat, ik vind dit apparaat veel beter dan elke humax of cisco of samsung die ik in t verleden van ziggo heb gekocht!
Idem, overall zeker tevreden. Verbindings- en beschikbaarheidsproblemen zijn nog wel op te lossen via software upgrades en infra aanpassingen bij Ziggo. Ik zou wel graag de skip forward en skip back functie hebben. Als je nu bv. 20 min verder wil kijken ben je wel effe bezig. En skip functie bij Replay.
Oud 23 augustus 2015, 15:13   #30
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pietrucci Bekijk bericht
Wat doet ie dan niet in de middenstand? Bij mij doet alles het gewoon in die stand. Opstarttijd is 55 sec. Dat is lang, maar ja dat is alleen bij het opstarten en hij verbruikt minder energie.
Op afstand programmeren e.d. werkt toch alleen in de hoge-verbruiksstand omdat de box wel 'aan' (hot-standby) moet staan om die commando's te kunnen binnenkrijgen ?

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Horizon TV

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten