Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Horizon TV

Mededelingen

Horizon TV Informatie, vragen opmerkingen en discussies over Ziggo Horizon TV en de Samsung Horizon Mediabox.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 mei 2015, 07:34   #1
migroen
Senior Member

migroen's schermafbeelding
Standaard Bugs / Ideeën Horzion

Lijkt mij handig om een topic te hebben voor de Horzion waar de we alle bugs en ideeën in gaan plaatsen zodat Ziggo hier hopelijk iets mee gaat doen.

Alvast mijn bijdrage

BUG pauzeren van live TV.

Als ik op Pauze klik en paar minuten later weer op play druk om verder te gaan kijken van Live TV dan lopen beeld en geluid niet meer gelijk.
Er zit dan een een heel klein verschil in het beeld en geluid wat geen kijken is.
Je hoort bv een deur dicht gaan en een fractie later zie je dit pas gebeuren.

Zodra ik op de stop knop klik (en dus weer gelijk ben met de uitzending) loopt alles weer goed.

Is dit een bug of ben ik de enige die hier last van heb. Dit is zeer irritant want deze optie vaak en dan zit je steeds beelden te bekijken die niet in sync zijn.

Update
Heb de Horizon gereset naar fabrieksinstellingen en het probleem lijkt weg te zijn.

WENSEN

Nog wat andere "opmerkingen/ideeën" van mijn eerste dagen met de Horizon.

1. Erg jammer dat je maar 20 favorieten kunt aanmaken. Een box met zoveel mogelijkheden en dan maar 20 zenders kunnen vastleggen.
Ik heb altijd graag de zender die ik vaak kijk in volgorde. Daarbij als de favorieten actief zijn kun je alleen maar door deze 20 zenders zappen en niet de overige zonder terug te gaan. Zou mooi zijn als je net zoals de Humax gewoon een eigen volgorde kunt maken van TV kanalen.

Update
Hoe ik bij 20 zenders kwam geen idee. Je kan gewoon alle zender toevoegen die je wilt.

2. TV-Gids zou van mij wat compacter mogen zodat er meer zenders in 1x te zien zijn. Voordeel overzichtelijker en sneller met openen.

3. Een zender lijst die je kunt gebruiken om snel te zappen naar een andere kanaal. Nu moet je of het zendernummer weten / via TV-Gids het kanaal opzoeken / gewoon zappen.
Als punt 2 compacter is vang je zowel punt 2 als punt 3 op.

4. Zou inderdaad stiller mogelijk. Vooral als de box stand-by staat en het is stil in de kamer dan hoor je de ventilator altijd zachtjes en dat is net te veel. Snap ook niet waarom er in dit soort apparaten niet een ventilator wordt gebruikt die en groter is waardoor deze minder geluid maakt en van een betere kwaliteit ook kleine kunnen veel stiller zijn. Het zou ook in het ontwerp van de plek kunnen zitten dat hij hoorbaar is.

Laatst gewijzigd door migroen; 21 mei 2015 om 09:26
migroen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2015, 08:57   #2
BadBert
Senior Member

BadBert's schermafbeelding
Standaard

Ahhh leuk overzicht topic dus!

BUGS:
Aller eerst: het verlopen van het geluid bij pauzeren lijk ik niet te hebben

maar wel:
  1. Bij sommige zenders (o.a. Fox, HBO) staat standaard de stereo audio stream geselecteerd, handmatig omschakelen naar Dolby Digital werkt wel, maar wordt niet onthouden. Bij andere zenders wel.
  2. Bij het gebruik van "bekijk programma vanaf begin", heb je altijd op alle zenders / programma's maar 1 audio stream beschikbaar, dat is STEREO. Daar hoort ook Dolby Digital beschikbaar te zijn!

Ik heb de bovenstaande problemen zowel via de nieuwe ziggo community, twitter en telefoon doorgegeven, en ze zouden er mee bezig zijn.

Het geluid wat bovenstaande ook beschrijft, hoor ik ook. Is niet hinderlijk of hoorbaar tijdens normaal gebruik (wat bij de vorige samsung wel was), alleen als de ruimte compleet stil is, hoor je inderdaad ALTIJD de ventilator (ook bij de extra IP client, die staat nu in HOOG standby, omdat ik geen zin heb om 2 minuten te moeten wachten alvorens ik TV kan kijken)

WENSEN:
  1. Sneller door de EPG bladeren, nu kun je alleen per zender opschuiven, of je moet het zender nummer weten. Met de "oude" PVRs van ziggo, kon je met de knop "channel +" en "channel -" een soort pagina jump doen, dat zou ik graag weer terug zien.
  2. SKIP functie bij afspelen!!! Bij de "oude" ziggo PVR kon je met pijltje naar rechts of links, een vooraf ingestelde tijd skippen in je opname, of als je de tv op pauze had gezet. Nu is dat niet meer, en als ik nu naar het einde ofzo van het programma wil springen, ben ik wel even bezig...
  3. Makkelijker in de tijd vooruit door de EPG. Nu kun je alleen een dag opschuiven, bij de oudere box kon je ook +6h doen. Dat is veel makkelijker als ik sochtens, iets wil opnemen voor laat in de avond... nu moet ik super vaak naar rechts drukken voor ik eindelijk eens in de avond kan kijken.

Verder overigens zeer tevreden over de box hoor (zeker t.o.v de vorige samsung, wat wel het laatste nieuwe model was)

Pieter van Ginneken
BadBert is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2015, 10:48   #3
Prof
Member

Prof's schermafbeelding
Standaard

Met de afstandbediening van de Horizon ook het volume van de Horizon kunnen aanpassen. Zoals Humax & Cisco & alle anderen dat ook kunnen. Dan kan je met 1 afstandbediening zappen + het volume bedienen.

Mijn geluid gaat over de versterker en er is geen afstandbediening code die de Horizon afstandbediening daarop laat werken. Nu moet ik als ik op de Horizon ga kijken, met 2 afstandbedieningen werken en dat is echt waardeloos.

En nee ik wil geen universele afstandbediening er bij, gewoon een optie in Horizon om het geluid via de box zelf te doen.
Prof is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2015, 11:30   #4
migroen
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prof Bekijk bericht
Met de afstandbediening van de Horizon ook het volume van de Horizon kunnen aanpassen. Zoals Humax & Cisco & alle anderen dat ook kunnen. Dan kan je met 1 afstandbediening zappen + het volume bedienen.

Mijn geluid gaat over de versterker en er is geen afstandbediening code die de Horizon afstandbediening daarop laat werken. Nu moet ik als ik op de Horizon ga kijken, met 2 afstandsbedieningen werken en dat is echt waardeloos.

En nee ik wil geen universele afstandbediening er bij, gewoon een optie in Horizon om het geluid via de box zelf te doen.
Volgens mij heeft de Horizon zelf geen geluidvolume, zoals de Humax maar wordt het volume van de TV gebruikt. Ik denk dat er gewoon een standaard output uitkomt en het apparaat wat hieraan gekoppeld is bepaald verder het volume.
Als ik het volume harder of zachter zet met de AB van de Horizon dan zie ik dat hij het geluid van TV regelt.

Bij de Humax kon je 4 apparaten bedienen (was dus ook een universele afstandbediening) maar de Horizon heeft die functie niet. Alleen beperkte TV aansturing (Source en Geluid).

Dus zonder een universele AB gaat dat niet lukken.
Oud 20 mei 2015, 13:10   #5
ACoster
Senior Member

ACoster's schermafbeelding
Standaard

De volgende knoppen ook via IR beschikbaar maken:
- TV-gids
- Vorige kanaal.

Naar mijn weten werken deze enkel met de afstandsbediening van de HB en zijn deze niet te programmeren op een universele AB die met Infrarood werkt.
ACoster is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2015, 17:29   #6
Christian73
Member

Christian73's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadBert Bekijk bericht
Het geluid wat bovenstaande ook beschrijft, hoor ik ook. Is niet hinderlijk of hoorbaar tijdens normaal gebruik (wat bij de vorige samsung wel was), alleen als de ruimte compleet stil is, hoor je inderdaad ALTIJD de ventilator (ook bij de extra IP client, die staat nu in HOOG standby, omdat ik geen zin heb om 2 minuten te moeten wachten alvorens ik TV kan kijken)

WENSEN:[LIST=1][*]Sneller door de EPG bladeren, nu kun je alleen per zender opschuiven, of je moet het zender nummer weten. Met de "oude" PVRs van ziggo, kon je met de knop "channel +" en "channel -" een soort pagina jump doen, dat zou ik graag weer terug zien.
Dito qua ventilator, blijft hoorbaar.En inderdaad 2-3 minuten wachten om tv te kijken is niet wenselijk.

En als je de down-toets ingedrukt houdt, gaat hij steeds sneller door de zenderlijst.

WENSEN:

1. Afspeeltijd van films etc. bij opnames en Myprime weergeven in display. Nu wordt alleen de huidige tijd weergegeven.

2. Skip-functie bij opnames.

3. Vooruit spoelen van Replay-TV bij commerciële zenders. Ik weet dat dit geld-gebonden is maar niet echt de essentie van Replay-TV als je niet door kunt spoelen.
Christian73 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2015, 21:37   #7
pietrucci
Member

pietrucci's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migroen Bekijk bericht
1. Erg jammer dat je maar 20 favorieten kunt aanmaken. Een box met zoveel mogelijkheden en dan maar 20 zenders kunnen vastleggen.
Ik heb altijd graag de zender die ik vaak kijk in volgorde. Daarbij als de favorieten actief zijn kun je alleen maar door deze 20 zenders zappen en niet de overige zonder terug te gaan. Zou mooi zijn als je net zoals de Humax gewoon een eigen volgorde kunt maken van TV kanalen
Wat bedoel je precies? Ik heb een favorieten label aangemaakt en daaronder 63 zenders gehangen, in de volgorde die ik wil. Als ik dat label kies kan ik door die 63 zenders scrollen.
pietrucci is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2015, 07:26   #8
migroen
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pietrucci Bekijk bericht
Wat bedoel je precies? Ik heb een favorieten label aangemaakt en daaronder 63 zenders gehangen, in de volgorde die ik wil. Als ik dat label kies kan ik door die 63 zenders scrollen.
Je hebt helemaal gelijk. Na de reset van de Horizon kon ik wel alle zenders toevoegen aan de favorieten.

Laatst gewijzigd door migroen; 21 mei 2015 om 09:28
Oud 24 mei 2015, 11:05   #9
frankvdb
Junior Member

frankvdb's schermafbeelding
Standaard

Mijn HB gaat weer terug naar Ziggo, vanwege de geluidsproductie.

Ik heb niet alle features geprobeerd, maar:
  • de afstandbediening is lekker compact. Van mij zouden de Help en Text knoppen achterwege mogen blijven, en wellicht een 30 sec skip toets toegevoegd worden
  • Ik mis een optie om bestanden ervan te kopieren (via usb, ftp, wifi). Maar dat zal wel met auteursrechten te maken hebben
  • Het menu van opgenomen programma's is erg onoverzichtelijk. Teveel pictogrammen en lagen. Ik mis daar een "lijst optie", waarin in EEN overzicht alle programma's (naam, tijdstip) worden getoond, zoals bij de Humax
frankvdb is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2015, 09:31   #10
migroen
Senior Member

Standaard

Nieuwe BUG

TV-Gids
Na het indrukken van de TV-Gids knop duurt het gemiddeld 30 a 40 seconden voor ik kan bladeren. De Box bevriest op dat moment en ik kan ook niet meer terug naar de TV totdat de gids alle info heeft bijgewerkt. Bladeren door de gids gaat na die tijd prima. Maar elke keer zo lang wachten is niet normaal.
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Horizon TV

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten