Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Overige onderwerpen

Mededelingen

Overige onderwerpen Discussies over onderwerpen die niet specifiek iets met Ziggo te maken hebben

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 september 2014, 15:00
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat de storing niet aanwezig was op het moment dat de monteur zijn metingen deed. Vandaar dat ik al een langere logging noem. Maar die doen ze pas als er een langlopend probleem is.
Het zal zeker niet de eerste keer zijn dat er een intermitterende storing optreedt die pas aanwezig is bij een bepaalde temperatuur waardoor een component uitvalt. Of waarbij een klant een apparaat direct op de groene kabel heeft aangesloten wat ruis en storing het kabelnet inblaast op het moment dat hij het aanzet (de buren bijvoorbeeld) of .....

Er zijn vele mogelijkheden, maar die vind je alleen als ze optreden tijdens de metingen van een monteur.

Aangezien "aartstyle" zelf ook al meldde dat het goed was tijdens aanwezigheid van monteur en na zijn vertrek lijkt het me een logische verklaring dat de storing toen ook niet aanwezig was.
Oud 29 september 2014, 09:08
aartstyle's schermafbeelding
aartstyle aartstyle is offline
Senior Member

DTV: Humax IRHD5050-C (HD-PVR), sport1 en film1
Standaard

Ziggo gebeld. Wederom een afspraak gemaakt. Ze gaan nu echt in het netwerk kijken (zal wel die verdeelkastjes zijn in de straat). Of ik er iets mee opschiet? Ik verwacht er wederom niet veel van.

Ik zal elke dag een log bijhouden van de resultaten uit mijn modem. Uitprinten en aan de monteur geven.
Oud 30 september 2014, 20:18
PE4000's schermafbeelding
PE4000 PE4000 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIO-E / Cisco EPC3928AD
DTV: IPTV / Samsung / Panasonic / 2 x Humax / Terratec / Topfield
Standaard

Nou, het is hier niets beter. Sinds halverwege augustus begon hier de pret.
En precies zo als aartstyle het omschrijft en het betoog van Archie.
Ik heb 3x bezoek gehad van een monteur in 10 dagen. Net om ongeveer 19.30 uur weer alles weg. Inmiddels zijn de T3 timeouts opgelopen van 19 naar 370 timeouts. Geweldig hé

R.
Oud 13 oktober 2014, 08:49
Senior Member

Standaard

Goedemorgen,

Afgelopen vrijdag monteur weer langs gehad. En idd was er wat fout met de connectoren in de kast in de straat. Die zijn vervangen en sindsdien geen uncorrectables en time-outs meer. Echter schokt netflix nog steeds op de home cinema. Het valt op dat als ik de klok erbij aanzet die de tijd van de film aangeeft niet stabiel loopt. De ene seconde gaat sneller dan de andere..... Kortom probleem niet opgelost, maar nu wel stabiel internet.
Oud 13 oktober 2014, 09:20
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Cees schreef al :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Je modem verbinding is inderdaad niet lekker, maar eigenlijk kan dat niet de echte oorzaak zijn van je netflix probleem omdat je op je tv niet deze problemen hebt en die werkt via dezelfde internet verbinding. Ofwel de implementatie van netflix in je homecinemaset rammelt ook en is veel minder goed dan die in je tv.
Kortom, die home cinema set is niet geschikt voor Netflix.
Oud 13 oktober 2014, 20:20
Jeroenvanarkel's schermafbeelding
Jeroenvanarkel Jeroenvanarkel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra met UBEE EVW321B
DTV: HUMAX 5100c/HUMAX 5050c/Cisco 8485DVB
Standaard

Is dat zo? Als ik mijn modem voor de zoveelste keer weer moet resetten kan ok gewoon digitale tv blijven kijken dus zonder dat de router/modem niet eens aanstaat.

Dus als je digitale tv goed is maar je Netflix niet zit dat volgens mij in het ip verkeer of het uitblijven daarvan. Bij mij is na de vijfde monteur en alles vaster dan vast en meer vervangen dan wat danook gewoon weer 190 T3 fouten in een week. Alleen de kabel tussen de wijkcentrale en de wijnkast als ook alles daar achter naar ziggo toe is nog niet vervangen. Er is bij mij en massa's mensen niets aan de hand maar wel op het net van ziggo.
Oud 13 oktober 2014, 20:33
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

@Jeroenvanarkel : lees het eerste bericht van de TS.
Op zijn smart TV en laptop werkt netflix prima, alleen op de homecinemaset niet.
Dus de internet verbinding van Ziggo is prima (nu in ieder geval).
Oud 13 oktober 2014, 20:36
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenvanarkel Bekijk bericht
Is dat zo? Als ik mijn modem voor de zoveelste keer weer moet resetten kan ok gewoon digitale tv blijven kijken dus zonder dat de router/modem niet eens aanstaat.
Je hebt blijkbaar niet de hele discussie gelezen. Het ging om netflix die via de app van de tv wel goed werkte maar via de app op de homecinemaset stottert.
Heeft dus niets met digitale tv te maken.
Oud 14 oktober 2014, 09:00
Senior Member

Standaard

Het zal een combinatie van factoren zijn. Mijn homecinemaset netflix app doet het namelijk bij anderen wel prima. En tot december 2013 deed hij het thuis ook prima. Dus er moet toch iets veranderd zijn in het internet signaal ofzo. Inmiddels heb ik wel besloten om me bij de situatie neer te leggen. Als het internet nu maar stabiel blijft ben ik al redelijk tevreden.

Bedankt voor jullie hulp, helaas is het ultieme resultaat niet bereikt.

ps. Oja, om even aan te geven wat ziggo voor zijn klanten doet. De monteur gaf aan dat hij kon zien dat 5 anderen in de straat ook dezelfde time-outs hadden als ik. Dit bleek te komen door brakke/oude connectoren. Echter heeft hij alleen die van mij vervangen omdat de andere niet hebben geklaagd. Werkelijk waar niet te geloven.......

Grt
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Overige onderwerpen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten