Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Overige onderwerpen

Mededelingen

Overige onderwerpen Discussies over onderwerpen die niet specifiek iets met Ziggo te maken hebben

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 september 2014, 16:31
aartstyle's schermafbeelding
aartstyle aartstyle is offline
Senior Member

DTV: Humax IRHD5050-C (HD-PVR), sport1 en film1
Standaard

Hallo Cees,

De schokkende beelden zijn er altijd. Geen artfacts ofzo maar het beeld loopt gewoon niet vloeiend.

Heb zojuist ziggo.nl gedaan. Ook daar incidenteel de hoogte in. Tot 800ms.

edit: zojuist kreeg ik deze melding (40%packetloss) en mijn ms heeft nu een avarage van 240ms.

grt
Oud 11 september 2014, 19:51
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aartstyle Bekijk bericht
Hallo Cees,

De schokkende beelden zijn er altijd. Geen artfacts ofzo maar het beeld loopt gewoon niet vloeiend.

Heb zojuist ziggo.nl gedaan. Ook daar incidenteel de hoogte in. Tot 800ms.

edit: zojuist kreeg ik deze melding (40%packetloss) en mijn ms heeft nu een avarage van 240ms.

grt
Okee, steeds stapje verder.
Dan nu uitzoeken of het alleen bij jou een probleem is, of is dit bij iedereen in jouw wijk het zelfde. Kun je bij een buurman ook die test doen met packetloss en ping-spikes ? Of kun je eventueel via wifispots bij je buurman's modem inloggen (wel zeker weten dat je niet op je eigen wifispot modem zit) en dan ook diezelfde test doen ?
Als iedereen in de wijk het heeft kan het een probleem in de CMTS (wijkcentrale) zijn bijvoorbeeld.

En hoe zijn de signaal niveau's van je modem ? Die moet je ergens in het menu kunnen vinden. Als je modem niet goed werkt kan dit probleem alleen bij jou zitten en dan is misschien het signaal een indicatie. Of het modem zelf is niet in orde bijvoorbeeld.

En is je resultaat op http://speedtest.ziggo.nl wel goed ?
Oud 12 september 2014, 10:43
Senior Member

Standaard

Hallo Cees,

Bedacht mij ineens dat ik bij de laatste test naar ziggo.nl het kabeltje er niet in gedaan had. Dus die heeft draadloos plaatsgevonden. Test opnieuw gedaan en heel af en toe schiet hij naar rond de 80 ms. Verder altijd rond de 10ms. Is een stuk beter dan draadloos, maar ook dat lost het probleem niet op. Bedraad op de home cinema geeft nog steeds schokken.

Over de buren. Deze zitten (bijna) allemaal op glasvezel. Vanuit mijn huis kan ik geen andere wifispot benaderen.

Het modem lijkt mij in orde aangezien deze net vervangen is en het probleem zich ook al voordeed met mijn vorige modem (de ubee). 2 defecte modems lijkt me sterk.

Edit: De speedtest bedraad verloopt nu ook moeizaam. 43mbps down en bijna 9 mbps up. Snelheid varieert ook gedurende de test. Zakt ineens terug en gaat dan weer omhoog. Zeg maar tussen de 27 en 43mbps. Dit is dus niet altijd zo want gisteren was hij nog gewoon bijna 90.

Modemwaardes: Als je dit bedoeld:

Channel 1 : Channel ID: 65 Downstream Frequency: 178000000 Hz Modulation: 256 QAM Power Level: -2.1 dBmV Signal to Noise Ratio: 42.6 dB MER: 0.0 dB Correctable FEC: 24925 codewords Uncorrectable FEC: 1786 codewords Channel 2 : Channel ID: Not used Downstream Frequency: 0 Modulation: unknown Power Level: 0.0 dBmv Signal to Noise Ratio: 0.0 dBmv MER: 0.0 dB Correctable FEC: 0 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords Channel 3 : Channel ID: Not used Downstream Frequency: 0 Modulation: unknown Power Level: 0.0 dBmv Signal to Noise Ratio: 0.0 dBmv MER: 0.0 dB Correctable FEC: 0 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords Channel 4 : Channel ID: Not used Downstream Frequency: 0 Modulation: unknown Power Level: 0.0 dBmv Signal to Noise Ratio: 0.0 dBmv MER: 0.0 dB Correctable FEC: 0 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords Channel 5 : Channel ID: Not used Downstream Frequency: 0 Modulation: unknown Power Level: 0.0 dBmv Signal to Noise Ratio: 0.0 dBmv MER: 0.0 dB Correctable FEC: 0 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords Channel 6 : Channel ID: Not used Downstream Frequency: 0 Modulation: unknown Power Level: 0.0 dBmv Signal to Noise Ratio: 0.0 dBmv MER: 0.0 dB Correctable FEC: 0 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords Channel 7 : Channel ID: Not used Downstream Frequency: 0 Modulation: unknown Power Level: 0.0 dBmv Signal to Noise Ratio: 0.0 dBmv MER: 0.0 dB Correctable FEC: 0 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords Channel 8 : Channel ID: Not used Downstream Frequency: 0 Modulation: unknown Power Level: 0.0 dBmv Signal to Noise Ratio: 0.0 dBmv MER: 0.0 dB Correctable FEC: 0 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords Upstream Channels Channel1 : Channel ID: 11 Upstream Frequency: 36000000 Hz Modulation: 64 QAM Bit Rate: 30720 kBits/sec Power Level: 40.4 dBmV Channel 2 : Channel ID: Not used Upstream Frequency: 0 Hz Modulation: 0 QAM Bit Rate: 0 kBits/sec Power Level: 0.0 dBmV Channel 3 : Channel ID: Not used Upstream Frequency: 0 Hz Modulation: 0 QAM Bit Rate: 0 kBits/sec Power Level: 0.0 dBmV Channel 4 : Channel ID: Not used Upstream Frequency: 0 Hz Modulation: 0 QAM Bit Rate: 0 kBits/sec Power Level: 0.0 dBmV Statistics T3Timeouts: 11 timeouts T4Timeouts: 0 timeouts

Ondertussen heb ik er nu meer dan 40 uur aan besteedt in de afgelopen maanden, maar het probleem bestaat nog steeds. Ziggo zegt dat er niks mis is met de verbinding, LG zegt dat als de homecinema het wel ergens anders doet dat het niet aan hun ligt. En netflix zegt dat een connectie probleem is. En zelf kan ik het niet oplossen.....

Wordt wel erg irritant.

Laatst gewijzigd door aartstyle; 12 september 2014 om 10:58
Oud 12 september 2014, 11:26
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Je hebt zo te zien maar één Internet downstream en één Internet upstream waarbij de downstream ook niet foutloos binnenkomt gezien de correctables/uncorrectables. Lijkt mij niet de bedoeling. Vraag me af hoe Ziggo tot de conclusie komt dat er niets mis is met de de verbinding.
Oud 12 september 2014, 11:34
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Die speedtest die het niet haalt, heb je die wel bedraad gedaan ?

Alles via WiFi zou je even niet mee moeten nemen, omdat er zo ontzettend veel variabele problemen door WiFi zouden kunnen komen.

Maar als de RTT af en toe even naar 80ms gaat kan dat niet een oorzaak zijn, ofwel je internet verbinding blijft het dan wel goed doen. Vreemd is wel dat als je naar je homecinema een ping laat lopen, dat die wel af en toe enorm lang duurt. Dan kan het de netwerk verbinding naar je homecinema set zijn, of het kan zijn dat de homecinemaset zelf heel druk bezig is waardoor hij geen antwoord geeft op pings. Dat zou je nog eens kunnen testen door alleen op het netflix menu te gaan staan en geen film af te spelen en dan te kijken of de ping wel stabiel blijft.

Maakt het ook nog uit of je een HD of een SD film afspeelt ? En weet je zeker dat je naar dezelfde films keek toen je de homecinema set bij iemand anders testte ?

Verder kan het ook nog de netwerk kabel zijn, heb je het ook met een andere kabel getest vanaf homecinema set ?

Een connectieprobleem of snelheidsprobleem lijkt me vrijwel uitgesloten omdat je TV zelf wel normaal speelt en alleen de homecinema set niet. De homecinemaset doet het elders wel, dus zou je dan denken dat er toch een component specifiek bij jou thuis anders is, bijvoorbeeld de netwerk kabel en een slechte wifi. Maar die WiFi eerst nog even vergeten tot het via een kabel goed werkt.
Oud 12 september 2014, 11:56
Senior Member

Standaard

hallo archie en Cees,

Bedankt voor jullie hulp.

@archie: Dat is toch iets waar ik niks aan kan doen? Als ik daar niks aan kan doen moet ik dus contact met ziggo opnemen.

@cees: Ja weet zeker dat ik dezelfde film heb bekeken. Als het aan de UTP kabel ofzo zou liggen dan zouden interne films vanuit het eigen netwerk toch ook problemen moeten geven. Daarbij werkt die zelfde UTP kabel prima op mijn laptop.
Speedtest inderdaad bedraad. Zelfs met 2 verschillende kabels, een lange en een korte. Alle overige apparatuur dat normaal verbonden is losgekoppeld.

Er is nog iets wat ik mij bedenkt. De UI van Netflix van mijn home cinema is nieuwer dan de UI van mijn TV. zou dit ook nog van invloed kunnen zijn op het streaming gebeuren?
Oud 12 september 2014, 12:08
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
@archie: Dat is toch iets waar ik niks aan kan doen? Als ik daar niks aan kan doen moet ik dus contact met ziggo opnemen.
Het lijkt mij dat de Ziggo helpdesk dit ook moet kunnen zien als ze de status van het kabelmodem opvragen en dan vervolgens met jou moeten overleggen wat de te volgen aanpak is.
Oud 12 september 2014, 12:21
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Je hebt zo te zien maar één Internet downstream en één Internet upstream waarbij de downstream ook niet foutloos binnenkomt gezien de correctables/uncorrectables. Lijkt mij niet de bedoeling. Vraag me af hoe Ziggo tot de conclusie komt dat er niets mis is met de de verbinding.

Citaat:
Dat is toch iets waar ik niks aan kan doen? Als ik daar niks aan kan doen moet ik dus contact met ziggo opnemen.
Ik had even over het hoofd gezien dat er inderdaad maar 1 van de 8 streams lijkt te werken. Je hoort hier 8 streams te zien met allemaal een goed signaal en geen errors. Je kunt het beste een paar keer deze gegevens bekijken. Als je bijvoorbeeld net je modem hebt opgestart zie je in eerste instantie ook maar 1 kanaal. Als je dit dus al enige tijd hebt, of als het met regelmaat gebeurt dat je verbinding wegvalt op de andere kanalen is er iets mis met je aansluiting of met je modem. Dat kan de helpdesk goed zien en die zal dan een monteur inplannen.

Maar aangezien je schreef dat je met netflix op je TV geen problemen had, en hetzelfde probleem al had met je oude modem nam ik eigenlijk aan dat het toch geen verbindingsprobleem is. In elk geval moet je zeker weten dat alles goed werkt voordat je conclusies kunt trekken. Dus even in de gaten houden of de signalen normaal zijn en anders bellen met de helpdesk, liefst op het moment dat je maar 1 kanaal hebt dan kunnen ze het zien
Oud 12 september 2014, 12:25
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Er is nog iets wat ik mij bedenkt. De UI van Netflix van mijn home cinema is nieuwer dan de UI van mijn TV. zou dit ook nog van invloed kunnen zijn op het streaming gebeuren?
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat de software in de TV een grotere interne buffer gebruikt, waarbij het kort wegvallen van het internet signaal opgevangen wordt door de buffer. Een korte buffer is dan onvoldoende om dit op te vangen. Maar dat kun je aan de buitenkant (UI) niet zien
De enige die dat weet is de maker van de software in de TV en in de HomeCinema set.
Oud 12 september 2014, 13:33
Senior Member

Standaard

ok,

Stekker modem erin en eruit en de up en downstream kanalen werken weer. Ook is de snelheid bedraad weer in orde. Dat werkt dus weer (voorlopig). Netflix op homecinema stottert nog steeds.

Heb eens zitten denken dat het ook de combinatie tussen tv en homecinema die problemen kan geven in combinatie met Netflix. Heb alle instellingen van trumotion en 24hz of 50hz al geprobeerd tot het uitzetten van ACR en simplink maar het helpt allemaal niet. Ook de tv op game modus o.i.d helpt niet.
Is het raadzaam om eens een andere tv naar beneden te slepen? Of zeggen jullie bespaar je de moeite.......... Dit is namelijk niet zomaar gepiept.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Overige onderwerpen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten