Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Webspace en Homepages

Mededelingen

Ziggo Webspace en Homepages Discussies en vragen over Ziggo Webspace en Homepages en het maken en uploaden van je homepage.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19 mei 2014, 10:03   #11
Ziggo WebTeam Jelle
Senior Member

Ziggo WebTeam Jelle's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door els Bekijk bericht
Inmiddels nieuwe computer met Windows 7. Filezilla opnieuw gedownload. Bewerken lukt weer niet in de backup van mijn website op mijn eigen HDD (linkerscherm)! Verschillende keren geprobeerd, maar ik kan het bestand alleen bekijken. De knop Bestand op de menubalk geeft ook niet meer de optie bewerken en de Bewerken-knop helpt ook niet. Dan maar het bestandje naar het Bureaublad gesleept. En ja, dan opent Word zich wel en kan ik het bestandje bewerken.... Daarna teruggesleept naar het linkerscherm van Filezilla en vervolgens geupload naar de server. Ik krijg de melding dat de overdracht succesvol is geweest. Het aantal bites verandert echter niet in het rechterscherm, vreemd. Als ik op de server het bestandje open, is het wel degelijk gewijzigd. Kijk ik op mijn eigen website, dan is het echter niet gewijzigd! Ook niet als ik de internetbrowser opnieuw opstart (dat las ik ergens op internet)! Als ik Filezilla wil afsluiten, krijg ik vervolgens steeds de melding: DDE execute request failed + de melding dat er nog steeds een bestand bewerkt wordt en dat de wijziging niet wordt opgeslagen als ik Filezilla afsluit...
Kan iemand mij hierbij helpen? Ik lees overal dat Filezilla zo'n simpel en handig programma is, maar ik blijf het een doffe ellende vinden! Of ligt het toch weer aan ZIGGO??
Heb je al geprobeerd om het bestand eerst te bewerken en daarna pas met FileZilla te uploaden naar de webspace omgeving? Dus voor openen van FileZilla het bestand bewerken, daarna pas FileZilla openen en het bestand uploaden naar de webspace. Hoor graag of dit geholpen heeft.

Groet,

Jelle
Oud 19 mei 2014, 12:13   #12
els
Junior Member

els's schermafbeelding
Standaard filezilla: DDE execute request failed

Hallo Jelle, ik heb gedaan wat jij voorstelde: eerst bewerken, dan pas Filezilla openen en uploaden. Maar ook dat werkt niet. Ik blijf de melding (zie onderwerp) krijgen. Als ik de webpagina wil bekijken, krijg ik nu ook steeds de melding: Deze webpagina wordt door Internet Explorer beperkt in het uitvoeren van scripts of ActiveX-besturingselementen. Als ik dan klik op GEBLOKKEERDE INHOUDEN WEERGEVEN krijg ik een melding dat deze pagina niet beschikbaar is.
Als ik Filezilla wil afsluiten, krijg ik steeds te zien dat er nog een bestand wordt bewerkt en dat deze wijziging verloren gaat als ik het programma afsluit. En toch geeft Filezilla steeds aan dat de overdracht succesvol is geweest!
Heb je nog andere suggesties?
els is offline  
Oud 19 mei 2014, 22:29   #13
Manolito
Senior Member

Manolito's schermafbeelding
Standaard

Zelf heb ik ooit meegemaakt, dat ik éérst mijn index.html moest verwijderen van mijn website.
En dan de nieuwe bewerkte index.hmtl, die op mijn pc staat, uploaden naar de webspace.

Misschien dat dat wel werkt

Tegenwoordig gebruik ik Firefox met de add-on Fireftp.
Zoals in bericht 3 hierboven werd aangegeven, werkt perfect.
Oud 20 mei 2014, 20:53   #14
els
Junior Member

els's schermafbeelding
Standaard filezilla:DDE execute request failed

Hallo Manolito, ik ben er inmiddels achter dat downloaden geen enkel probleem is, maar dat uploaden ABSOLUUT NIET WERKT. Dus ik durf echt geen enkel bestand in de webspace te deleten, want dan kan ik het niet meer terugplaatsen. Nu staat mijn website in elk geval nog online (zonder updates, maar ja)
Ik heb het uploaden ook al geprobeerd met GOOGLE CHROME, maar dan zijn de bestanden op de webspace niet eens meer te bekijken, dus die heb ik weer snel omgezet naar internet explorer.

Ik ben inmiddels ook een foto kwijt op een pagina van mijn website. En ik heb dat wel alweer hersteld in mijn backup op de harde schijf (en linkerscherm Filezilla), maar ja... ik kan nog steeds niet uploaden . Dus ik geef de moed op. Ik weet het echt niet meer...

IS ER IEMAND DIE ME KAN VERTELLEN WAAROM UPLOADEN NIET WERKT?
els is offline  
Oud 20 mei 2014, 20:57   #15
els
Junior Member

els's schermafbeelding
Standaard uploaden naar webspace lukt niet

Het uploaden van bestanden naar mijn ZIGGO webspace wil nog altijd niet lukken! Downloaden is geen enkel probleem met Filezilla, maar uploaden gaat op geen enkele manier. Terwijl onderaan het scherm steeds opnieuw de boodschap verschijnt dat de overdracht succesvol is geweest....

WIE KAN MIJ UITLEGGEN WAT HIER FOUT GAAT?
els is offline  
Oud 20 mei 2014, 21:15   #16
halloaap
Junior Member

halloaap's schermafbeelding
Standaard

Is de ziggo ftp niet ook gewoon via de Windows verkenner te benaderen? Dat werkt wellicht nog makkelijker.

Laatst gewijzigd door halloaap; 20 mei 2014 om 21:22
halloaap is offline  
Oud 20 mei 2014, 21:26   #17
NetJak
Senior Member

NetJak's schermafbeelding
Standaard

Is je webspace niet vol? Maximum ruimte bereikt?
En je probeert niet toevallig het betreffende bestand te kopiëren naar de webspace, terwijl het nog geopend is in Word? Eerst bestand opslaan en Word afsluiten, dan pas kopieren.

Laatst gewijzigd door NetJak; 20 mei 2014 om 22:06
NetJak is offline  
Oud 21 mei 2014, 15:07   #18
els
Junior Member

els's schermafbeelding
Standaard uploaden lukt inmiddels , maar afbeeldingen niet

Hallo Netjak, na toch weer héél lang zoeken op internet, uiteindelijk de oplossing gevonden: in Filezilla via Edit -> Filetypes -> Binary instellen i.p.v. Auto!
Toen ging het uploaden ineens wel!

Maar dan weer het volgende probleem: de afbeeldingen gaan niet allemaal mee. Ook weer zo vreemd! Waarom de bestaande afbeeldingen (die al langer op mijn website staan) wel, maar de nieuw ingevoegde (en ook opgeslagen) afbeeldingen niet! Word was gewoon afgesloten, dus daar kan dat niet aan liggen. Dus daar moet ik ook weer een antwoord op vinden. Ik zie wel dat het aantal bits in beide schermen (HDD + webspace) nu hetzelfde is, maar de afbeelding kan niet worden getoond. Weet jij daar misschien ook een oplossing/reden voor? Het zijn gewoon allemaal JPEG-bestandjes, dus daar is geen verschil in.

Groeten van Els
els is offline  
Oud 21 mei 2014, 15:30   #19
NetJak
Senior Member

NetJak's schermafbeelding
Standaard

Hoi Els, download zo'n foute foto's eens terug naar de HDD. Is die dan wel te bekijken met je fotoviewer? En kun je die foute foto wel in de browser bekijken als die op de HDD staat? Met file://c:\mapnaam\fotonaam.jpg
Blijkbaar gaat er dan toch iets fout bij het uploaden. Binair filetype is altijd OK.

Foto's zijn tegenwoordig al gauw 3 MB groot, en met een webspace van 25 MB (Ai1-basis) is bij 8 zo'n foto's de ruimte al vol. Vandaar mijn vraag of de webspace niet gewoon vol is. Ook het prive gedeelte van de webspace telt mee bij het bepalen van de 25 MB grens. Het kan best zijn dat hij dan maar een halve foto uploadt en dan afbreekt maar wel het correcte aantal bits aangeeft. Daarom foto's altijd reduceren voordat ze geupload en op het web getoond worden naar bv 480x640 en iets van 200K of zo. Met Picasa kun je verkleinen bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door NetJak; 21 mei 2014 om 16:47
NetJak is offline  
Oud 24 mei 2014, 11:22   #20
els
Junior Member

els's schermafbeelding
Standaard andere browser

Hallo Netjak, ik ben inmiddels weer een klein stapje verder. De afbeeldingen die ik op mijn website heb staan zijn allemaal verkleind, dus daar ligt het probleem niet aan. Ook de webspace is volgens mij nog niet vol. Maar.....
... ik heb net ontdekt dat als ik mijn eigen website open met Internet Explorer de "oude versie" van mijn website opent (inclusief oude afbeelding die ik wilde verwijderen), maar als ik de website open met Google Chrome wel gewoon de nieuwe, gewijzigde versie verschijnt (dus inclusief de gewijzigde afbeelding)! Echt heel erg vreemd!
Het gekke is ook dat ik de oude afbeelding inmiddels van mijn HDD heb gewist + van de webspace. Dus die afbeelding is gewoon helemaal niet meer beschikbaar. Hoe kan Internet Explorer dat dan niet verwerken?
Heb jij daar ook nog een tip voor?
els is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Webspace en Homepages

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten