Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Overige onderwerpen

Mededelingen

Overige onderwerpen Discussies over onderwerpen die niet specifiek iets met Ziggo te maken hebben

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 januari 2015, 18:13
koopman4's schermafbeelding
koopman4 koopman4 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: Humax ihdr 5200
Standaard

Sinds ik de nieuwe panasonic TX 32AS600E op onze slaapkamer heb kan ik lekker naar Netfiix kijken.
Panasonic ondersteund de Nederlandse app en ook RTL, KIJK you tupe en vele ander apps.
Jammer genoeg nog geen NPO maar middels URL is dit op te lossen zodat je toch TV gemist op de publieke zenders kan zien.
Perfecte TV die ook nog eens niet duur was €329

Gerard
Oud 8 januari 2015, 19:02
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

At wzir : lees ook de opmerking die Netflix geplaatst heeft.
Mijn ervaring is dan ook dat er niks geblokkeerd is.
Oud 8 januari 2015, 19:31
wzir's schermafbeelding
wzir wzir is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Plus
DTV: Humax HDR-5200C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
At wzir : lees ook de opmerking die Netflix geplaatst heeft.
Mijn ervaring is dan ook dat er niks geblokkeerd is.
Ik plaatste ook alleen de link, zonder verder commentaar .

Er wordt nog niets geblokkeerd inderdaad, maar vergis je niet in de positie van Netflix ten opzichte van de content providers.
Ondanks dat het in Netflix' AV staat dat het niet is toegestaan om content van andere regio's te kijken, hebben ze tot nu toe niets gedaan om dit te handhaven (het wordt dus eigenlijk gewoon oogluikend 'toegestaan').
Netflix wil volgens mij ook niets blokkeren, maar ze voelen inmiddels toch wel de hete adem van de content providers in de nek. Als Netflix geen maatregelen zou nemen, dan zou hen (én ons) dit op den duur licenties kunnen kosten.

Ik wil op dit (premature) moment zeker geen voorspellingen doen, maar het zou mij niets verbazen als Netflix maatregelen gaat treffen, maar dan -denk ik- wel in heel milde vorm (lees: de meeste betaalde DNS/VPN diensten hebben al een plan B klaarliggen voor als dit gebeurd, hun voortbestaan hangt hier tenslotte grotendeels van af).
Oud 9 januari 2015, 07:37
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Als Netflix écht iets zou willen doen aan het omzeilen van regioblocks is checken op IP adres natuurlijk wel een redelijk stupide maatregel.

Netflix weet gewoon van elke klant het adres en het land waar de incassorekening uit afkomstig is. Dat is veel en veel lastiger te faken, en al helemaal erg lastig te wisselen als je wilt schakelen tussen Netflix US en Netflix NL. Zie bv wat de iTunes store doet.

Dus als Netflix dit echt zou willen blokken lijkt mij een simpele check op land herkomst incassorekening veel effectiever en simpeler.
Dat ze dat niet doen bewijst mij dat ze echt niet om die reden actief VPN services gaan blokken.
En dat de reden dat ze überhaupt naar IP kijken puur is om de contentproviders met hun stupide eisen tevreden te houden. Helaas lees ik in de pers dat met name Sony lastig begint te doen (zou zeggen dat die nu wel iets anders aan hun hoofd hebben dan zich hier druk over maken, iets met Noord-Korea, maar goed).
Gelukkig maken steeds meer de Netflix eigen producties een Netflix abo al meer dan waard (Marco Polo is super!), dus worden ze ook weer minder afhankelijk van contentaanbieders.

Gebruik zelf overigens VPN services (Cloak in mijn geval, veruit de beste op iOS en OSX wat mij betreft, zeker omdat hij op iOS volautomatisch VPN aanzet op onbekende Wifi netwerken, je hoeft zelf niets meer te doen na één keer instellen) meer voor de veiligheid op onbekende Wifi hotspots en om op reis gewoon de NL Netflix en de NL Uitzending Gemist te kunnen zien.
Valt bij mij nogal mee, maar met name mijn vriendin hecht nogal aan NL ondertitels. En de kids kunnen nog geen Engels. Los daarvan heeft de NL Netflix al meer leuks dan ik tijd heb om te kijken.

Laatst gewijzigd door xahmol; 9 januari 2015 om 07:43
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Overige onderwerpen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten