Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 9 oktober 2016, 16:17   #1
drabbe
Member

drabbe's schermafbeelding
Standaard van pop naar imap

Als ik in outlook 2016 mijn mailinstellingen verander van pop naar imap zie ik geen contacten meer.
Ik heb ze wel staan in webmail.
wie heeft voor mij hier een advies over?
drabbe is offline  
Oud 9 oktober 2016, 17:52   #2
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

In principe hebben contacten niets met imap of pop te maken, in de mailserver staan ze in beide gevallen niet. Vermoedelijk is dit iets wat lokaal in outlook bij je account wordt opgeslagen. Je kunt volgens mij beter je pop3 account gewoon laten bestaan, dan een tweede account aanmaken met de imap instellingen en die vervolgens gaan gebruiken. De instellingen van je oude pop3 account zet je zo dat hij geen mail meer probeert op te halen, die account blijft dan 'slapend' maar bevat nog wel je oude mail die niet meer op de server staat. Eventueel kun je met een (gratis) extern programmatje zoals Mailstore Home Free een backup van je outlook mailbox maken en die later weer uploaden naar de imap server. Je hebt dan de oude mails ook weer in je imap account staan als je die kwijt mocht zijn.

De contacten van je outlook moet je dan misschien overzetten naar de nieuwe account, maar da's iets wat je lokaal in outlook kunt regelen denk ik.
Oud 9 oktober 2016, 20:48   #3
drabbe
Member

Standaard

hoe zet ik in outlook16 de mailinstellingen zo, dat het programma geen mail meer ophaalt?
drabbe is offline  
Oud 10 oktober 2016, 09:22   #4
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drabbe Bekijk bericht
hoe zet ik in outlook16 de mailinstellingen zo, dat het programma geen mail meer ophaalt?
Vanuit Outlook geeft je CRTL-ALT-S (dus de control, de Alt en de letter S tegelijk indrukken op toetsenbord).
In het popup menu kun je voor de gewenste account het vinkje weghalen bij de F9 en de automatische instellingen. Je account haalt dan geen mail meer op, maar je kunt hem wel laten staan.

Met Mailstore Home kun je eventueel de mailbox van je oude account backuppen en daarna weer de mails uploaden naar je nieuwe IMAP account, dan komen berichten weer op de server te staan en kun je met al je apparaten weer zien.
Oud 10 oktober 2016, 09:26   #5
drabbe
Member

Standaard

bedankt, probleem opgelost!
discussie is gesloten
drabbe is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie: