Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26 september 2016, 15:33   #1
priw
Junior Member

priw's schermafbeelding
Standaard POP naar IMAP

als je de tutorial volgt moet je op enig moment een nieuw IMAP account aanmaken. De POP account bestaat dan nog. Kun je dan een nieuw account aanmaken met hetzelfde e-mail address als de POP account? Moet je bij een nieuw account de suffix ziggo.nl gebruiken of kan het oude upcmail aanblijven. Van Chello naar upcmail moest ik dit wel veranderen met als gevolg, dat ik op allerlei sites het nieuwe adres moest doorgeven.

Gaarne advies
priw is offline  
Oud 26 september 2016, 16:09   #2
Briolet
Senior Member

Briolet's schermafbeelding
Standaard

Je moet gewoon je huidige emailadres kunnen blijven gebruiken. Of je een IMAP account naast een POP account kunt aanmaken zal waarschijnlijk van je mail programma afhangen. Volgens mij kreeg ik indertijd de foutmelding dat er al een POP account was met die naam.

In elk geval zou ik eerst een backup van de mail maken. (Gewoon de postbussen exporteren).

Dan alle mail uit de IN- en OUT box naar een lokale postbus op je PC verplaatsen. Als je het POP account delete, verdwijnen de in- en out boxen met hun inhoud.

Als je het IMAP account aangemaakt hebt, kun je vervolgens de locale mail naar het IMAP account verplaatsen. Als de mail eenmaal in het IMAP account staat, zal het ook naar de Ziggo server gestuurd worden (dus ook in hun webmail) en verschijnt het ook op je andere apparaten met een IMAP account

De methode die ziggo beschrijft is ook goed, maar zij plaatsten het steeds via de backup terug, wat volgens mij omslagtig is.
Briolet is offline  
Oud 8 oktober 2016, 13:24   #3
priw
Junior Member

priw's schermafbeelding
Standaard

Ik werk op een Mac. Ik kon inderdaad een nieuw imap account aanmaken met hetzelfde upcmail adres. Doordat nieuwe postbussen worden aangemaakt kan ik de inhoud van de oude eenvoudig verplaatsen zonder backup. De Ziggo methode werkte perfect.

bedankt
priw is offline  
Oud 8 oktober 2016, 21:46   #4
Briolet
Senior Member

Briolet's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
De Ziggo methode werkte perfect.
Mooi te horen dat het vlot werkte. Ik heb de methode nog eens nagelezen en dit is inderdaad de meest efficiënte methode op de mac.

De laatste keer dat ik keek (zeker een jaar geleden) beschreven ze dat nog heel omslagtig door een backup te maken en die te importeren in het nieuwe account. Dat neemt niet weg dat ik wel altijd een backup zou maken om achter de hand te houden.
Briolet is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten