Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 augustus 2016, 15:12
JanDoggen's schermafbeelding
JanDoggen JanDoggen is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Basis
Standaard IP adres op Spamhaus PBL blocklist

Ons 'huis' IP adres 83.81.195.207 zit in de Spamhaus PBL. Als ik doorklik blijkt het hele blok 83.81.0.0/16 daar in te zitten:
https://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL1518022

Ik kwam hier achter omdat mijn vrouw het idee heeft dat haar uitgaande mails soms niet aankomen. We zitten hier met 2 'gewone' volwassenen gebruikers met Thunderbird op een Ziggo router, hebben geen mail server, en schone machines.

Spamhaus zegt dat we ervoor moeten zorgen dat SMTP authentication aanstaat, dat is het geval (waarom kan ik hier nou geen plaatje invoegen??? Hier staat het: http://i.imgur.com/I3CmFe6.png).

Ze zeggen ook nog als een van de dingen om te controleren:
Is the SMTP authentication working correctly at your mail server? (ask your ISP to check)

Je kan bij hen wel een delisting verzoek indienen *als je een mail server runt*, dat is dus niet het geval.

Merk op dat we geen enkel issue hebben met verzenden of inloggen, alleen weten we dat soms mails niet aankomen..
Wat kan ik nog proberen?

Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2016, 15:48
Briolet's schermafbeelding
Briolet Briolet is offline
Senior Member

Ziggo Internet: ZZP Complete/Ubee EVW 3200/Airport 4th gen.
DTV: Humax 5200-C
Standaard

Als je doorleest bij spamhaus wat deze blocklist inhoud, lees je:

Citaat:
The first thing to know is: THE PBL IS NOT A BLACKLIST. You are not listed for spamming or for anything you have done. The PBL is simply a list of all of the world's dynamic IP space, i.e: IP ranges normally assigned to ISP broadband customers (DSL, DHCP, PPP, cable, dialup). It is perfectly normal for dynamic IP addresses to be listed on the PBL. In fact all dynamic IP addresses in the world should be on the PBL. Even static IPs which do not send mail should be listed in the PBL.
Het is dus heel normaal dat bijna alle Ziggo abonnees op deze bloklist staan. Dit voorkomt dat iemand met een eigen mailserver rechtstreeks mail kan sturen. Als je de mail via de Ziggp SMTP server stuurt (wat een normale mail gebruiker doet), dan mag je geen last hebben van deze blocklist.

Ik sta ook op die bloklist. Ik heb wel een eigen mailserver, maar stuur alles weg via de Ziggo SMTP server en heb nog nooit last van die bloklist gehad.
Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2016, 18:05
Zapp Brannigan's schermafbeelding
Zapp Brannigan Zapp Brannigan is offline
Senior Member

Ziggo Internet: nee
DTV: nee
Standaard

Als je e-mail verstuurt via de SMTP-relay van Ziggo wordt het uiteindelijk verzonden vanaf een van de adressen uit het bereik 62.179.121.0/24, 213.46.255.0/24, of 212.54.32.0/19. Wil je blocklists controleren zul je die adressen moeten gebruiken.
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Labels
blocklist, email, spamhaus

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten