Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Horizon TV > Replay TV

Mededelingen

Replay TV Informatie en discussies over Ziggo Replay TV waarmee je 7 dagen terug kunt kijken en programma's die al begonnen zijn vanaf het begin kunt kijken.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24 juli 2016, 10:43   #1
FredRi
Junior Member

FredRi's schermafbeelding
Standaard Foutcode 8020 na plaatsen splitter

Afgelopen vrijdag de Horizon box aangesloten. Alles werkte. Alleen heb ik boven nog een tv staan die analoog was aangesloten. Probleem want Horizon box een rf-out. Gebeld met help desk en oplossing was simpel splitter PTS-02KK plaatsen. Gevraagd of dat dan werkt en dat zou moeten werken. Splitter gekocht en voor de Horizon gezet. Nu boven ook tv.
Maar door de splitter werkt replay en on demand niet meer. Foutcode 8020.
Weer gebeld en wat blijkt, deze splitter is niet geschikt, moet retour functie hebben. Nu splitter DPO2104 van Hirschmann, dat zou moeten werken.
Je raad het, keurig tv boven maar foutcode 8020. Zonder splitter werkt het wel.
Weer gebeld en kreeg te horen dat ze dot probleem niet op training eerder hebben gehoord...... Is toch niet zo een probleem. Advies, plaats meegeleverde SQ601 in meterkast en retour splitter in kamer.

Tja nu geen radio (analoog ivm high end apparatuur) en nog steeds foutcode 8020.
Hoe kan het toch dat helpdesk het niet snapt.
Wie kan mij wel helpen, naast het laten komen van monteur natuurlijk.
FredRi is offline  
Oud 24 juli 2016, 10:58   #2
Zapp Brannigan
Senior Member

Zapp Brannigan's schermafbeelding
Standaard

Mogelijk is de demping op de retourband net te hoog icm een splitter. Misschien kun je eens kijken bij de DOCSIS-status van je Horizon, als zonder splitter de upstreamwaardes al boven de 50dBmV zitten kun je problemen gaan verwachten met splitter.
Zapp Brannigan is offline  
Oud 26 juli 2016, 18:29   #3
FredRi
Junior Member

FredRi's schermafbeelding
Standaard

Hoi Zapp,

Ik zoek me het heen en weer.
Waar kan ik dat vinden?
FredRi is offline  
Oud 26 juli 2016, 18:40   #4
Zapp Brannigan
Senior Member

Zapp Brannigan's schermafbeelding
Standaard

Hmm, ja. Ik heb geen Horizon, dus die vraag zal iemand anders moeten beantwoorden.
Zapp Brannigan is offline  
Oud 27 juli 2016, 20:59   #5
gem1e
Senior Member

gem1e's schermafbeelding
Standaard

Ik wel, ik heb ook tv boven en beneden, maar ik heb het als volgt gedaan.
vanuit de AOP van de wand heb ik een meter coax tot de vloer en die zit aan de volgende splitter
http://www.allekabels.nl/coax-splitt...4rUaAkgp8P8HAQ

met 10 meter goede coax richting Horizon en aan de andere poot 10 meter coax naar boven.
Dan heb ik voor ik naar de Horizon ga een splitter van Ziggo en daar het uiteinde ingestopt, en met de splitter ga ik naar de Horizon en ook nog naar een Humax ingang.
Vanaf de Humax uitgang heb ik een kabel naar TV dus kan ik ook nog via een ziggo kaart tv kijken als t moet.
Echt veel meer kan er niet aan die Horizon, anders kun je geen uitzending gemist meer kijken.
Dat is wel een heel goed testpunt, als die het niet doet, na een 5 minuten vanaf aanzetten, dan is er iets mis qua signaal.
gem1e is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Horizon TV > Replay TV

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten