Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Overige onderwerpen

Mededelingen

Overige onderwerpen Discussies over onderwerpen die niet specifiek iets met Ziggo te maken hebben

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 mei 2015, 17:29
wzir's schermafbeelding
wzir wzir is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Plus
DTV: Humax HDR-5200C
Standaard Buffer probleem Netflix door nieuwe FW Ubee router

Kennelijk heeft de Ubee afgelopen weekend (of er vlak voor) een nieuwe firmware update gehad(?), waarna Netflix niet meer leuk kijkbaar is...

https://twitter.com/ZiggoWebcare/sta...81460431269888
http://allestoringen.nl/storing/netflix

Na DHCP problemen, ook veroorzaakt door een firmware update, begin ik het nu toch wel een beetje zat te worden met de firmware updates voor de Ubee en vraag me af wie of wat in godesnaam deze updates in elkaar flanst .

Voor wie dus buffer problemen ondervind met Netflix en een Ubee router heeft (die niet in bridge modus staat), het ligt bij Ziggo en het probleem is daar ook bekend. Maar meldt dit toch zeker vooral aan Ziggo en allestoringen.nl. en evt. in dit topic.
Of ze er iets mee doen, blijft afwachten, gezien de DHCP problemen die toch ook al een halfjaar spelen en nog immer niet is opgelost...

Laatst gewijzigd door wzir; 5 mei 2015 om 17:36
Oud 7 mei 2015, 15:57
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Heb je toevallig ook een IPv6 adres gekregen na de nieuwe firmware update?
In sommige regio's wordt nu met die nieuwe firmware ook IPv6 uitgerold namelijk.

Ik heb zelf wel IPv6, maar via een IPv6 tunnel (via SiXXS) en als ik de tunnel aan heb staan, werkt Netflix vanaf Ipad / Iphone niet meer. Deze gebruiken dan IPv6 en dan wil netflix niet streamen. Dat ligt niet aan Ziggo omdat mijn tunnel dan via IPv6 naar Leaseweb loopt. Blijkbaar vind Netflix dit niet prettig. Ook de Ziggo Horizon App wil dan niet streamen. Als ik mijn IPv6 tunnel uitzet en alles via IPv4 laat lopen is mijn probleem verdwenen.

Het zou kunnen dat Netflix met IPv6 problemen geeft en dat dit dan samenvalt met de software update omdat die IPv6 mogelijk maakt. Maar ik kan dat zelf niet controleren omdat in mijn regio nog geen Ziggo IPV6 ingeschakeld is. Misschien komt het alleen bij een tunnel-verbinding voor en werkt het via native IPv6 van Ziggo wel goed.
Oud 7 mei 2015, 17:18
wzir's schermafbeelding
wzir wzir is offline
Senior Member

Standaard

@CeeS: klopt idd, sinds het weekend staat het tabje IPv6 erbij.

Het is trouwens niet zo dat Netflix het helemaal niet doet, maar hij buffert tijdens het kijken, gemiddeld 1x per aflevering, en het duurt redelijk lang eer dat je weer verder kunt kijken (soms krijg ik zelfs een foutcode, omdat het te lang duurt denk ik, en moet de betreffende aflevering dan afsluiten en opnieuw starten).

Het Twitter bericht waar ik in m'n openingspost naar verwijs, is trouwens ook vandaag weer aangevuld door een Ziggo medewerker, ze zijn hier nog steeds mee bezig.
Oud 7 mei 2015, 20:11
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wzir Bekijk bericht
@CeeS: klopt idd, sinds het weekend staat het tabje IPv6 erbij.
Maar staat daar ook een ipv6 nummer ingevuld of is het nog leeg ?
In dat laatste geval kan dit niet de oorzaak zijn.

Weet je zeker dat de internet verbinding op dat moment wel goed is ? Als je snelheid bijvoorbeeld ook niet goed is of wegvalt gaat hij ook bufferen. Of reboot je modem soms af en toe ?
Oud 8 mei 2015, 07:06
wzir's schermafbeelding
wzir wzir is offline
Senior Member

Standaard

Ik zei ook niet dat IPv6 de oorzaak is, de nieuwe firmware is echter wél de oorzaak van bufferen in Netflix, Ziggo heeft dit ook al bevestigd via andere kanalen.
IPv6 is hier overigens wel enabled, maar er staat nog niets ingevuld.

Ik ben 100% zeker dat de internet verbinding oke is, geen reboots, geen langzamere- of wegvallende verbinding. Maar zoals gezegd, ik ben niet de enige die hinder ondervind van deze bug in de nieuwe firmware.
Oud 8 mei 2015, 10:06
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wzir Bekijk bericht
IPv6 is hier overigens wel enabled, maar er staat nog niets ingevuld.
Okee, dan kan het verschijnsel waar ik hier last van had in dit geval dus niet de oorzaak zijn. Afwachten op een roll-back of update van de firmware dan maar.
Oud 8 mei 2015, 11:17
wzir's schermafbeelding
wzir wzir is offline
Senior Member

Standaard

Het pushen van firmware wordt door denk ik zo'n beetje alle ISP's gedaan, het vervelende alleen is dat je min of meer 'aan de goden' bent overgeleverd als er wat mis mee blijkt te zijn.
Je kunt -als klant- niet zelf handmatig een versie terug, maar bent geheel afhankelijk van je provider of deze het probleem/de bug erkent én oplost (en dit dan ook binnen een acceptabele termijn, bijv. binnen 1 week, of hooguit 2 weken).

In dit geval is het probleem dan wel erkent door Ziggo, maar ben toch enigszins sceptisch of dit 'snel' wordt opgelost, omdat niet alle Ubee gebruikers dit probleem (zullen) ondervinden; veel gebruikers hebben hun Ubee in bridge modus staan (dan heb je dit probleem dus ook niet), daarnaast wordt de firmware in fasen naar de routers gepusht (lees: tot eind vorige week had ik ook nergens last van), een deel van de klanten zal dit nu dan ook nog niet merken.

Maar goed, het blijft hier nog even doorsappelen dus...
Oud 13 juni 2015, 17:11
wzir's schermafbeelding
wzir wzir is offline
Senior Member

Standaard

Inmiddels heb ik een nieuwe router (Technicolor tc7210) van Ziggo ontvangen, na het probleem voorgelegd te hebben aan Webcare via Facebook. Sindsdien (nu een kleine 1,5 week in gebruik) en tot nu toe geen last meer gehad van bufferen tijdens streamen van Netflix.

Ter aanvulling, Ziggo informeerde mij dat dit probleem zich -voor zo ver hun bekend is- voordoet bij de combinatie Ubee en Xbox. Ik ondervond dit euvel zelf met de WDTV mediaspeler, hetgeen bij Ziggo niet bekend was. Bij wijze van test hebben ze mij daarom een nieuwe router toegestuurd (op mijn verzoek, een Technicolor, welke ik ook bezorgd heb gekregen).

Hiermee is dus uiteindelijk dit probleem opgelost, nou ja, het lijkt er iig op . En het lijkt er vooralsnog op dat de DHCP problemen, die we voordien met de Ubee ondervonden, ook tot het verleden behoren.
Kan niet anders zeggen dan, prima service!
Oud 15 juni 2015, 20:33
Esy ®'s schermafbeelding
Esy ® Esy ® is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra - Cisco EPC3928
DTV: Humax iRHD-5200C / Samsung UE46F8000
Standaard

Inderdaad een prima service!

Het enige wat ik wel jammer vind is dat je tegenwoordig Facebook of Twitter nodig hebt om nog een actieve webcaremedewerker te vinden die bereid is actie te ondernemen.

En dat is niet alleen bij Ziggo zo.
Oud 16 juni 2015, 06:19
wzir's schermafbeelding
wzir wzir is offline
Senior Member

Standaard

Ben ik met je eens. Ik heb ook pas sinds kort een FB account, juist voor dit soort dingen. Ik heb er heel lang niet aan gewild, maar het is inderdaad zoals je het zegt: je moet bijna wel een FB of Twitter account hebben om goed en snel geholpen te worden (nu is 'snel' wat overdreven in deze hoor! ).

Misschien had dit ook wel gelukt via Ziggo's eigen forum, maar ik las daar laatst dat webcare heeft aangegeven dat ook dit forum een soort van 'voor klanten, door klanten' forum is, webcare is dus ook op het eigen forum niet al te actief (lees: je moet geluk hebben, als ze reageren).
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Overige onderwerpen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten