• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo beste internet provider van het jaar?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jay2804

Op welke manier deze prijs daar aangekomen Is blijft voor mij een raadsel!!!
En klanten tevredenheid .....Al lang uit de raam gegooit. Uren of dagen in de anderhalf jaar ermee doorgebracht wifi problemen zover mogelijk op te lossen (ALLEEN want er Wifi word niet ondersteund van Ziggo / tech support behalve met het commentaar dat het factoren van buiten zijn die het probleem veroorzaken ) Tuuuurlijk!!
Maar ipv deze mensen te helpen en hun een ''echte" technische opleiding te bieden ontslaat ziggo toch liever nog mensen en haalt meer klanten erbij. Man man.
Als Wifi niet hoeft te werken en eigenlijk meer een extra zonder garantie Is....waar op de site staat dit zodat je het bij het doorkijken ook ziet?
Of word niet meteen bijgeschreven dat je nog een extra Router/wifi extender/repeater etc etc bij moet hebben??? Doe het dan ook nog in het all in 1 pakket.

Want nu is het all in 1 + 1

Zoals je merkt, ubee 321b modem en de niet bestaande kulanz tegenover klanten , de tijd en frustratie terwijl je een Expert moet worden in Internet , modem-, routergebruik, dan kijken wat hoe werkt....prijze en specificaties vergelijken , testen ....groeit iedere keer weer als ik om de 3, 4 maanden ff weer probeer de wifi min of meer stabiel stabil te krijgen en ook nog 2m en een papier muur verder berijk te hebben.

Dus nu weer expertise verzamelen ....vergelijk internet provider en hun benadering / wens toch eens buiten het handboek en richting klanten tevredenheid te durfen gaan.

Trouwens had ik router achter modem zowel als een andere modem. En toen was de wifi Berijk Stabiel en veer rijkend. Helaas kapot gegaan en ik zie niet in hoezo ik iets bij moet kopen terwijl ik het pakket met wifi en 40mbps/4mbps al gij jullie gekocht heb.
Test met speedmeter trouwens tussen 6 en 9mbps(dl) en altijd onder 1(ul)!!
Minder ok maar dat....???

Channel regelmatig gewisseld, alle elektronische dingetjes uit de omgeving , reset, hoog op een plankje in de Woonkamer direct naast gang en andere kamers zonder deur, etc etcetera .

Bedankt voor mijn (onvrijwillige )technische kennis. Wat een teleurstelling
 
In grote lijnen is het volgens mij de bedoeling van dit forum dat Ziggo gebruikers andere Ziggo gebruikers met een probleem proberen te helpen. Maar uit de bovenstaande bijdrage kan ik echt geen duidelijk probleem halen. Het helpt over het algemeen als je duidelijk omschrijft wat het probleem is, welke apparatuur je gebruikt en wat je eventueel al gedaan hebt.
Nu kan ik alleen maar hopen dat met het schrijven van deze bijdrage je frustratie verminderd is ..
 
Als je die prijs bedoelt van 'beste internet provider', die komt van tweakers af. En daar wordt gewoon gekeken wie van de tweakers-leden het meest op hebben gestemd. Nou is Ziggo (vooral na de fusie) voor mensen de enige beschikbare provider die (snel) internet kan leveren aangezien glasvezel bij lange na niet overal beschikbaar is en adsl nooit een concurrent meer kan worden (tenzij je zo'n vdsl upgrade krijgt maar dat gebeurt ook niet overal).

Sent from my MI 3W using Tapatalk
 
Wifi heeft ook niets met het internet van Ziggo te maken, dus kun je nooit in een ISP test meenemen.
 
Wifi stabiliteit ???

Ok, ik heb last van wegvallende wifi verbinding en heel beperkt wifi-bereik binnen een huis dat heel dunne muren heeft.
Ondanks alle stappenplannen doorlopen te hebben blijft het probleem.
Heeft iemand nog een hulprijke idee (aub niet uit een van de stappenplannen, die heb ik echt meerdere keren door) die ZONDER het toevoegen van andere apparaten zou kunnen werken om betere wifi bereik te krijgen?
UBEE EVW321B Wifi modem -

@ DirkLui, nou...het heeft niet echt geholpen helaas. :giveup:
 
Hmmmm

Wifi heeft ook niets met het internet van Ziggo te maken, dus kun je nooit in een ISP test meenemen.

Daar ben ik niet helemaal mee eens. Ik vind nog steeds dat Wifi als deel van een pakket verkocht word en ook snap ik dat er factoren van buiten zijn - toch vind ik het als klant frustrerend en niet ok als hier gedaan word alsof ik hulp voor het gebruiken van mijn tandenborstel vraag.:shock::shock::shock:
 
Ook experts kunnen in sommige situaties met veel Wifi in de lucht geen oplossing vinden.

Ziggo verbeterd zijn stappenplannen constant en toen ik daar een paar maand geleden nog eens doorheen liep, leek dit me een zeer compleet geheel. Volgens mij staat daar nu zo ongeveer elk advies in dat je kunt geven, daarom vraag ik me af of er nog een forumlid is die hier een nieuw advies aan kan toevoegen.

Het beste advies blijft volgens mij om alles via 5 GHz te doen. Bij dat protocol zijn er geen overlappende kanalen omdat ze alleen de 4-vouden van kanalen gebruiken en de rest overslaan. Er zijn nu nog minder gebruikers op die frequentie en de reikwijdte is minder. Minder reikwijdte betekent dat de zenders van de buren jouw signaal minder zullen storen. Zelf zul de dan wel sneller met extra accesspoints moeten gaan werken als je overal bereik wilt hebben. (Ik heb er 4 in gebruik)
 
Ok, ik heb last van wegvallende wifi verbinding en heel beperkt wifi-bereik binnen een huis dat heel dunne muren heeft.
Ondanks alle stappenplannen doorlopen te hebben blijft het probleem.
Heeft iemand nog een hulprijke idee (aub niet uit een van de stappenplannen, die heb ik echt meerdere keren door) die ZONDER het toevoegen van andere apparaten zou kunnen werken om betere wifi bereik te krijgen?
UBEE EVW321B Wifi modem -

@ DirkLui, nou...het heeft niet echt geholpen helaas. :giveup:

Als er gewoon veel Wi-Fi zenders bij jou in de buurt in de lucht zijn, krijg je het gewoon niet opgelost zonder het gebruik van extra hardware. Dus... Of investeren of de huidige problemen accepteren. Veel meer opties zijn er niet als de 2,4Ghz band in jouw omgeving vol zit.
 
WiFi van het Ziggo modem staat niet bekend om zijn erg goede eigenschappen, al blijkt de nieuwe Technicolor het een stuk beter te doen.

Je zal bij onvoldoende bereik zelf moeten gaan investeren om dit te verbeteren. Ziggo bied WiFi aan in de router maar zij kunnen natuurlijk er niet voor zorgen dat je overal WiFi bereik hebt. Zelf heb ik een vrij dure Asus router staan en ook die heeft een beperkt bereik ondanks dat het een oud huis betreft, houten vloeren heeft, dunnen muren en geen isolatie.

Een extra Access Point geplaatst op de plekken waar het bereik slechter wordt en problemen zijn opgelost. Wel zorgen dat je het AP bedraad aansluit op je router. Als je het AP draadloos laat verbinden wordt je Wifi snelheid gehalveerd.

Je zou ook kunnen proberen om een eigen router te plaatsen en je modem van Ziggo laat je dan in Bridge mode zetten. De routerfunctie wordt daarmee uitgezet.

Mogelijk dat de nieuwe router , en dan 1 met 3 losse antennes nemen zodat je nog kunt richten, al voldoende is voor je huis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan