• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat als Ziggo jouw DVB-C tv niet 'officieel' ondersteunt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjorsw

Sinds enkele dagen heb ik een LG 32LF2500. Deze tv beschikt over DVB-C common interface, maar hij wordt niet officieel ondersteund door Ziggo.

Zal Ziggo digitale TV dan wèl of níet werken wanneer ik mijn smartcard op de tv aansluit?

Graag hoor ik van jullie!


Groeten,
Sjors van de Weijer
 
Probeer een Alphacrypt cam? Deze blijft, hopenlijk, nog een tijdje werken bij onze kabelboer.

Gert.


Sinds enkele dagen heb ik een LG 32LF2500. Deze tv beschikt over DVB-C common interface, maar hij wordt niet officieel ondersteund door Ziggo.

Zal Ziggo digitale TV dan wèl of níet werken wanneer ik mijn smartcard op de tv aansluit?

Graag hoor ik van jullie!


Groeten,
Sjors van de Weijer
 
Probeer een Alphacrypt cam? Deze blijft, hopenlijk, nog een tijdje werken bij onze kabelboer.

Gert.

Dus je zegt eigenlijk dat het wel hoort te werken? De verkoper in de elektronica-winkel beweerde van niet.

Is dat zo'n ding van 90 euro?
 
Dus je zegt eigenlijk dat het wel hoort te werken? De verkoper in de elektronica-winkel beweerde van niet.

Is dat zo'n ding van 90 euro?

Vooralsnog wel. Een ci+ cam werkt in een 'ziggo gecertificeerde' (:schater:) ci+ en een ci cam (alphacrypt) werkt voorlopig (voor zolang het duurt) nog bij een teevee met een gewone ci. 90 euries kan wel kloppen, maar check even op marktplaats voor een alphacrypt classic.

Gert.
 
Sinds enkele dagen heb ik een LG 32LF2500. Deze tv beschikt over DVB-C common interface, maar hij wordt niet officieel ondersteund door Ziggo.
"DVB-C common interface" is geen bestaande term. Jouw TV heeft waarschijnlijk een Common Interface (CI) slot en een ingebouwde digitale tuner. Die digitale tuner is er in verschillende uitvoeringen. Bij veel oudere TV's was de tuner alleen geschikt voor digitale TV via de ether wat DVB-T wordt genoemd. Deze ontvangst techniek heb je nodig voor Digitenne van KPN. Later zijn er in TV's ook digitale tuners gekomen die ook geschikt zijn voor digitale TV via de kabel wat DVB-C wordt genoemd.

Controleer dus eerst goed aan de hand van de specificaties van de TV of deze een Common Interface (CI) slot heeft. Als dat het geval is dan moet je nog uitzoeken voor welke type digitale TV ontvangst de ingebouwde tuner geschikt is en dat moet voor Ziggo een DVB-C tuner zijn. Vervolgens moet je nog bepalen of de MPEG chipset wel of niet HD kanalen kan weergeven. Als dat allemaal bekend is dan kan je eventueel gaan nadenken over het aanschaffen van een CAM.
 
Vooralsnog wel. Een ci+ cam werkt in een 'ziggo gecertificeerde' (:schater:) ci+ en een ci cam (alphacrypt) werkt voorlopig (voor zolang het duurt) nog bij een teevee met een gewone ci. 90 euries kan wel kloppen, maar check even op marktplaats voor een alphacrypt classic.

Gert.

Bedankt voor je snelle reacties! Dat helpt!

Misschien kun je er geen antwoord op geven, maar heb je een idee/vermoeden hoe lang de alphacrypt optie nog ongeveer zal werken?

En vraag 2: is het een verbetering van de beeldkwaliteit? (Ik heb nu mijn decoder via SCART aangesloten)
 
Bedankt voor je snelle reacties! Dat helpt!

Misschien kun je er geen antwoord op geven, maar heb je een idee/vermoeden hoe lang de alphacrypt optie nog ongeveer zal werken?

En vraag 2: is het een verbetering van de beeldkwaliteit? (Ik heb nu mijn decoder via SCART aangesloten)

Volgens google is het een full hd dus je kan dan ned 1/2/3 in hd kunnen zien en dat kan dus niet via scart. De kwaliteit kan er dus op vooruit gaan.

Gert.
 
archie bedankt voor je uitleg! waar zit het hem dan in dat ziggo zegt dat het op bepaalde systemen wel werkt en op andere niet? veelal de duurdere modellen worden naar myn idee ondersteund, terwijl myn tv volgens my wel aan de basiseisen voldien: CI--slot, dvbc en fullhd.
 
archie bedankt voor je uitleg! waar zit het hem dan in dat ziggo zegt dat het op bepaalde systemen wel werkt en op andere niet? veelal de duurdere modellen worden naar myn idee ondersteund, terwijl myn tv volgens my wel aan de basiseisen voldien: CI--slot, dvbc en fullhd.

Wat bedoel je precies met Ziggo zegt? Wie van Ziggo zegt volgens jou wat, en vooral, waar? Een bronvermelding zou wel helpen. In principe werkt iedere TV met een ingebouwde DVB-C tuner en een standaard CI slot in combinatie met een AlphaCrypt Classic CAM met Ziggo, maar Ziggo zul je dat niet horen zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan