• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met Airplay

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

ceeshed

Ik heb een Cisco EPC3928AD router van mijn provider Ziggo.
Daarnaast Apple TV en een IPhone 5S, een Ipad mini en een Denon X2200W AVR.
De laatste kan omgaan met Spotify en Airplay, maar niet bij mij.
De Denon zit met STP (cat7) aan de router. Airplay werk alleen met de Denon als de Kabel er uit is, maar dat wil je niet, bovendien stoort het geluid van het tv signaal over wifi. Ik ben al maanden met dit probleem aan het rommelen. Via de apple tv werkt Airplay wel, maar het signaal stoort. Er zijn op diverse plaatsen op het Internet al draadjes over dit thema gepubliceerd. Tot nog toe heb ik niets gezien dat deze configuratie deed werken. Wel boze berichten over een firmware update bij Ziggo, waarna airplay niet meer werkte.
Eerlijk gezegd ben ik ten einde raad. Een andere router zou wel werken, maar dat is toch eigenlijk te gek.

Ik hoop dat ik hier iemand vind die me kan helpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een idee om eens met een eigen router te gaan testen. Mogelijk dat je er 1 hebt liggen of kunt lenen bij iemand.

Dan kun je controleren of het probleem in het Ziggo modem/router zit of toch iets anders.

Je laat het modem in bridge modem zetten door de helpdesk of je gebruikt de router-achter-router optie voor de test dan hoef je de helpdesk niet te bellen :mrgreen:
 
Airplay werk alleen met de Denon als de Kabel er uit is, maar dat wil je niet, bovendien stoort het geluid van het tv signaal over wifi.

Wat bedoel je hiermee precies ? Welke kabel haal je waar uit ?
Bedoel je dat de Denon wel via Wifi Airplay kan streamen maar niet via een bekabelde aansluiting ? Wie levert de airplay stream in dat geval ?

Ik begrijp uit je verhaal dat je Denon versterker last heeft van het wifi signaal. Als dat zo is, dan is dat echt een probleem van die Denon en niet van enige wifi router of telefoon. Dan is de versterker gewoon niet bestand tegen een hoogfrequent signaal in de buurt. Een telefoon met wifi die je vlak bij de versterker houdt zou dan hetzelfde veroorzaken.

Als je van wifi naar wifi wel kunt streamen, maar niet van netwerk-kabel naar wifi of van wifi naar netwerk-kabel dan is het misschien een instelling in je router (modem). De firewall instelling laat dan misschien geen airplay (bonjour) multicast door die nodig is om de stream aan de gang te krijgen. Ik heb zelf niet zo'n Cisco modem/router, maar misschien zitten daar instellingen in die je kunt wijzigen. Firewall uitzetten en kijken of je ergens instellingen van WAN to WLAN kunt vinden.
 
airplay

Ik had hetzelfde probleem met pioneer receiver: vaste ethernetaansluiting, geen airplaysymbool, alleen eventjes als ik de ethernetaansluiting af- en weer aansloot. Na wekenlang speuren op internet eindelijk de oplossing gevonden. Ergens op een van de fora stond de oplossing: in het modem cisco 3928 gaan naar Administration- Management en daar de IGMP proxy uitzetten (disable); appl:applause:y changes, eventueel modem opnieuw opstarten en je hebt weer het airplay symbool in je iphone, ipad enz. Het kan niet anders dan dat het bij jou ook zo werkt. Succes.
 
Migroen, jouw idee was mijn laatste hoop, maar had ik nog niets in ondernomen.
CeeS, Ook bedank voor je bijdrage.
Piet, Jouw idee gaf uiteindelijk de oplossing. Hoera het werkt.
Jullie hebben geen idee hoelang ik daar mee bezig ben geweest en hoeveel discussies en Internetsites ik heb bezocht.
Ik ben erg blij met jullie suggesties. Wat doe je zonder zo'n forum?

Groet Cees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan