• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Onstabiel internet (Regelmatig moeten resetten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Stevow

Hallo,

We zitten nu meer dan een half jaar bij Ziggo en het internet loopt hier nog steeds niet soepel. Ik denk persoonlijk dat het met router instellingen te maken heeft, ondanks dat ik na lang zoeken niets heb kunnen vinden.

We hebben hier de volgende setup:
- Ubee modem (geinstalleerd door Ziggo monteur)
- Linksys WRT54G Wireless Router (Hadden we al toen we nog bij xs4all zaten, de Ziggo monteur heeft deze netjes aangesloten op de Ubee modem, was allemaal geen probleem werd verteld)

Het probleem is dat we regelmatig (en de laatste tijd elke dag) het internet moeten resetten. Soms is het voldoende om de Linksys router opnieuw aan te zetten, maar de laatste tijd moeten we ook steeds de Ubee modem opnieuw aanzetten. Nou lijkt me dit meer een plakband oplossing, dan hoe het zou moeten kunnen.

Daarbij komt dat wanneer we internet hebben, dingen zoals youtube en een speedtest niet te doen zijn. Normaal browsen gaat gelukkig wel.

Dit alles is getest op mijn Windows 7 64 bits computer, waarbij ik op andere netwerken wel probleemloos youtube & speedtests kan draaien. Waarbij ik dus kan uitsluiten dat het niet aan de computer ligt. Wegens testdoeleinden ben ik ook naast de wireless router gaan zitten, zodat ook bereik geen probleem kan zijn.

Ik heb daarnaast met een mobiele app gekeken naar het kanaal gebruik hier in de buurt, en daarop heb ik bij de instellingen een rustiger kanaal uitgekozen. (Momenteel is dit 10 - 2.457GHz)

Het enige wat nog meer is aangepast in de router instellingen is dat de poorten 53, 88 en 3074 geforwarded worden (Dit in verband met mijn xbox)

Hopelijk kan iemand ons helpen met dit probleem, aangezien ik er zelf niet meer uit kom, en het nu toch wel een irritatie is die steeds groter wordt. (Men kan tegenwoordig tenslotte niet meer zonder internet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan