• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IRHD5050-C loopt vast in standby

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hsjh

Heb nu de IRHD5050-C een paar dagen. Alles doet het goed, maar als ik het apparaat op standby zet valt soms het display helemaal weg (geen klok meer) en reageert ie ook niet meer op de AB. Ik kan ook niet meer starten met de standby knop op het apparaat. De spanning moet eraf voordat het apparaat weer BOOT. Iemand hier ervaring mee?
 
Probeer het nog even zonder je HDMI aansluiting en anders return to sender.
 
Welke standby gebruik je? De diepe zonder klokje of de normale waarbij het klokje wel in beeld blijft staan?
Dat de afstandsbediening vaak niet meteen reageert komt vaker voor.
Als je de diepe standby gebruikt zou je even kunnen testen met de normale.
Heeft dat ook geen effect zit er helaas niets anders op dan gebruik te maken van je garantie.
 
Ook zonder AB werkt het niet schrijft hsjh, dus ik denk dat er inderdaad iets stuk is.

Klopt. Echter heb ik en lees op het Forum ook wel eens meedere dat de 5050 niet direct reageert op de afstandsbedieding of knop op de 5050. Dat had ik vooral in het begin toen hij in diepe standby stond.

Maar echter alleen een tip om te helpen.
 
Ik gebruik niet de diepe standby. Als ik het apparaat op standby zet krijg ik eerst de normale klok met een rode balk eronder. Later (veel later?) wordt deze blauw en is de klok weg. Ik zie nog wel het timer icoon.
 
Ik gebruik niet de diepe standby. Als ik het apparaat op standby zet krijg ik eerst de normale klok met een rode balk eronder. Later (veel later?) wordt deze blauw en is de klok weg. Ik zie nog wel het timer icoon.

Dat lijkt haast op de updating mode die hier beschreven wordt.

In standby staat af en to "- Updating -" in het display

Dit is normaal in de stand low-power standby. De ontvanger controleert om de zoveel tijd of er nieuwe gegevens naar de smartcard gestuurd moeten worden. Daarna gaat hij weer terug in low-power standby.
In de normale standby modus ziet u alleen een klokje. Het updaten gebeurt dan zonder dat u het merkt

Met het klokje wordt het timericoon bedoeld.
Als je even (10 seconden of zo) wacht, komt dan de tijd weer terug en werkt het dan weer?

Ik heb dat ook dat de tijd soms verdwijnt en alleen het timericoon overblijft. Na een tijdje komt de tijd weer terug. Ik heb nog nooit geprobeerd of de humax dan non-responsive is.
 
Ik heb dat ook dat de tijd soms verdwijnt en alleen het timericoon overblijft. Na een tijdje komt de tijd weer terug. Ik heb nog nooit geprobeerd of de humax dan non-responsive is.

Ik heb alleen nog niet gehad dat dan de Led blauw werd. De rode led vaagde dan ook weg maar komt dan eigenlijk ook vrijwel meteen weer terug. Alleen het backlight van het display was dan nog zichtbaar.

Tijdens die update, dat het scherm leeg is zeg maar, reageert de 5050 niet meer op de AB en knop op de 5050. Echter duurt die update maar een een kleine 10 seconden en komt de klok weer terug. Daarna werkt alles weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan