• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bepaalde zenders hakkelen of hebben slecht beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
ah, ok, op die manier.

En krijgt de kabel die naar boven loopt dan genoeg sterkte binnen als ik hem via loop aansluit?
En is er dan op die "loop" aansluiting nog een digitale ontvanger aan te sluiten (en krijgt die dus dan voldoende signaal binnen)

Alvast bedankt voor de tips/hulp!
Je kan op die loop aansluiten wat je wil, dus ook nog een tweede decoder. Die zou in principe ook genoeg signaal moeten krijgen omdat de decoder zelf het signaal ook nog versterkt.

@mesa: "Als je de splitter NA de humax zet, krijgt je TV minder signaal." > je sluit je tv met scart aan op je decoder... En je hebt *altijd* verminderd signaal met een splitter.

Maar ik zit me ineens te bedenken dat er helemaal geen splitter nodig is. De loop aansluiting van de Humax geeft het signaal analoog en versterkt door.
 
Je kunt ook overwegen om een versterker met multitap (bv Hirschmann GHV20M) te gebruiken. Mocht het signaal sterk genoeg zijn en is geen versterker nodig kan in de meterkast ook een verdeelelement gebruikt worden. Let wel op de lengte van je kabels.
Als alle kabels nu bv in de meterkast samenkomen en daar zit ook het AOP is dat ideaal.
De loop van je decoder kun je inderdaad gebruiken maar die wordt vaak al gebruikt voor de TV. Om daar een splitter te plaatsen en van daaruit naar je tv en naar boven te gaan zou ik niet doen. Waarschijnlijk treed er dan teveel verlies op.
 
Je kunt ook overwegen om een versterker met multitap (bv Hirschmann GHV20M) te gebruiken.
Dure oplossing die bovendien niet werkt als zijn installatie niet in orde is !
2 TV's op 1 AOP moet kunnen hoor, zeker als de afstanden niet abnormaal groot zijn.
 
Dure oplossing die bovendien niet werkt als zijn installatie niet in orde is !
2 TV's op 1 AOP moet kunnen hoor, zeker als de afstanden niet abnormaal groot zijn.

Dit is niet zeker, je AOP is 100% 1 tv aansluiting zonder kabel zou zeg maar dan ook 100% zijn
Met een coax kabel gaat de signaal sterkte al naar beneden per meter.
Dus 1 AOP met 2 aansluiting geef je per aansluiting zonder kabels nog maar 50% af.
Voor knap digitaal TV is 40% vereist.
Als je dan ook nog kabel lengte van de 50% afhaal houd je vaak minder dan die 40% over.
Is heel makkelijk op te lossen met een versterker bij het AOP.
Bij het AOP want als hij met ruis signaal krijgt dan versterkt hij het ruis ook weer.
 
Vanaf 10 meter coax en meerdere aansluitingen wordt vaak een versterker geadviseerd. Je zou, zoals ik al aangaf, het kunnen proberen met een verdeelelement en deze direct na het AOP te plaatsen.

De stelregel is eerst versterken dan verdelen. Een slecht signaal versterken geeft in de meeste gevallen een nog slechter signaal.
 
Vanaf 10 meter coax en meerdere aansluitingen wordt vaak een versterker geadviseerd.
10 meter (goede) coax geeft maar een demping van 2db. Daar is geen versterker voor nodig. Het is wat anders als je meer dan 2 aansluitingen wilt realiseren met b.v. een multitap of rijgsysteem. Ik blijf erbij dat zijn signaal op het AOP onvoldoende is.
 
10 meter (goede) coax geeft maar een demping van 2db. Daar is geen versterker voor nodig. Het is wat anders als je meer dan 2 aansluitingen wilt realiseren met b.v. een multitap of rijgsysteem. Ik blijf erbij dat zijn signaal op het AOP onvoldoende is.

Daarom staat er ook vanaf 10 meter en meerdere aansluitingen. :wink:
Bij gebruik van een mutitap of rijgsysteem ontstaat er inderdaad een ander plaatje.

Ziggo kan meten hoe zijn binnenkomst signaal is. Ik weet ook niet wat zijn signaalsterkte is direct op het AOP gemeten met zijn digitale ontvanger.
 
Ik zal met mijn humax eens kijken hoe de signaalsterkte is. Er zit nu vanaf de umu box 1,5 meter kabel naar de humax.

De umu box zit direct op het punt waar de kabel het huis binnen komt (zit niet in de meterkast) omdat dat volgens de mensen van ziggo ook MOET tegenwoordig.

Als de humax het signaal versterkt via de LOOP uitgang (die bij mij onbenut is, aangezien mijn tv met scart aangesloten is), zal ik binnenkort proberen of dat signaal het doet (naja, moet nog wel ene tv kopen voor boven).

Die UMU moet er tussen omdat ik ook internet van ziggo gebruik (alles in 1 pakket)
 
Een veel voorkomend probleem is de kabel. als deze niet van goede kwaliteit is, kunnen deze problemen ontstaan. Ikzelf heb dit probleem met Net5 gehad. alles werkte wanneer ik geen splitter gebruikte. met splitter geen net5. Digitaal kastje boven gekeken. Wel Net5. Bleek er in mijn kabel een kleine breuk te zitten wat dit veroorzaakte. na het vervangen van de kabel geen problemen meer. Geen kabels van de bouwmarkt gebruiken, maar iig van goede kwaliteit.
 
Ik had er van het weekend weer last van, maar dan met film 1 zenders.

Toen de "kant en klare" kabel vervangen door een "echte", en het lijkt weer weg te zijn.
Enige verandering is een nieuwe digitale decoder. (zwarte humax)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan