• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alphacrypt gedeeltelijk op zwart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bartos

Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar heb ik een Sony KDL-32D3000, deze TV beschikt over een ingebouwd CI slot die alphacrypt kaartjes slikt.

Sinds vorig jaar december heb ik hier dan ook gebruik van gemaakt icm Ziggo digitale TV en dit werkte prima..

Sinds een paar maanden terug krijg ik echter nog maar de helft van de zenders binnen via de alphacrypt module.. NED1, NED2 en NED3 enzo zijn er allemaal wel, MAAR RTL457, SBS6, Veronica e.d niet..

Als ik het door ziggo bijgeleverde kastje gebruik, dan krijg ik echter wel alle zenders binnen..

Klopt het dat ziggo (zoals ook al ver van tevoren aangegeven) alphacrypt gedeeltelijk op zwart heeft gegooid? Of is er een andere manier om dit op te lossen?

Alvast bedankt,

Bart
 
Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar heb ik een Sony KDL-32D3000, deze TV beschikt over een ingebouwd CI slot die alphacrypt kaartjes slikt.

Sinds vorig jaar december heb ik hier dan ook gebruik van gemaakt icm ziggo digitale TV en dit werkte prima..

Sinds een paar maanden terug krijg ik echter nog maar de helft van de zenders binnen via de alphacrypt module.. NED1, NED2 en NED3 enzo zijn er allemaal wel, MAAR RTL457, SBS6, Veronica e.d niet..

Als ik het door ziggo bijgeleverde kastje gebruik, dan krijg ik echter wel alle zenders binnen..

Klopt het dat ziggo (zoals ook al ver van tevoren aangegeven) alphacrypt gedeeltelijk op zwart heeft gegooid? Of is er een andere manier om dit op te lossen?

Alvast bedankt,

Bart

Als ik mij niet vergis ligt dat aan jou Sony, er is op dit forum al heel veel over geschreven!
 
Ik heb een Sony KDL-40D3000 met AlphaCrypt en heb nergens last van.
De zenders die er behoren te zijn, zijn er. Op het 396 MHz probleem na dan. Ik weet niet meer welke zenders dat zijn, maar blijkbaar mis ik die dan ook niet.
 
Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar heb ik een Sony KDL-32D3000, deze TV beschikt over een ingebouwd CI slot die alphacrypt kaartjes slikt.

Sinds vorig jaar december heb ik hier dan ook gebruik van gemaakt icm ziggo digitale TV en dit werkte prima..

Sinds een paar maanden terug krijg ik echter nog maar de helft van de zenders binnen via de alphacrypt module.. NED1, NED2 en NED3 enzo zijn er allemaal wel, MAAR RTL457, SBS6, Veronica e.d niet..

Als ik het door ziggo bijgeleverde kastje gebruik, dan krijg ik echter wel alle zenders binnen..

Klopt het dat ziggo (zoals ook al ver van tevoren aangegeven) alphacrypt gedeeltelijk op zwart heeft gegooid? Of is er een andere manier om dit op te lossen?

Alvast bedankt,

Bart

Bij een ci tv, dus niet ci+ kan Ziggo de alphacrypt niet uitschakelen zonder ook de codering te veranderen.
Wel zijn een aantal maanden zenders veranderd van plaats en frequentie.
En begin oktober hebben ze weer de volgorde veranderd.
Bij een rescan zullen ze weer opduiken.
 
Ik heb een Sony KDL-40D3000 met AlphaCrypt en heb nergens last van.
De zenders die er behoren te zijn, zijn er. Op het 396 MHz probleem na dan. Ik weet niet meer welke zenders dat zijn, maar blijkbaar mis ik die dan ook niet.
Bij mij ook geen problemen met 32D3000 icm Alphacrypt.

Als Ziggo de "Alphacrypt op zwart gooit" door de encryptiemethode te wijzigen dan zal dit volledig zijn, met als enige uitzondering de paar niet versleutelde zenders zoals Ned1 en Ned1 HD. Ik heb het dan over een Alphacrypt in een CI (ook wel CIv1 genoemd) slot.

De TS op 396 MHz omvat bij Ziggo West trouwens de televisiezenders TCM, Lig TV, Show TV, Turkmax, ATV Europe, Euro D en een flink aantal radiozenders zoals Radio 538 en Sky Radio. Als je niet tot de specifieke doelgroep (liefhebber van Turkstalige zenders) behoort en de digitale radio niet gebruikt dan mis je dit niet echt. De zenders in deze TS zijn de afgelopen 2 jaar ook nauwelijks gewijzigd.
 
Hmm, dan gaat er toch iets niet goed bij het zoeken van nieuwe programma's..

Hoe zoeken jullie? Gewoon volledige scan? Alle frequenties en dergelijke toch? Ik heb zelfs mijn TV al eens gereset, maar dit verhielp ook niks..

Of ligt het misschien aan een firmware update voor het alphacrypt kaartje? Is dat de reden dat niet alle zenders gevonden worden? Ik zie hier iedereen praten over de 'meest recente firmware 3.19'.. Ik heb even snel gekeken of die firmware makkelijk te updaten is, maar volgens mij heb je hier een laptop voor nodig waar dit kaartje inpast.. En die laptops zijn wel redelijk outdated..

Iemand enig idee?
 
Hmm, dan gaat er toch iets niet goed bij het zoeken van nieuwe programma's..

Hoe zoeken jullie? Gewoon volledige scan? Alle frequenties en dergelijke toch? Ik heb zelfs mijn TV al eens gereset, maar dit verhielp ook niks..

Of ligt het misschien aan een firmware update voor het alphacrypt kaartje? Is dat de reden dat niet alle zenders gevonden worden? Ik zie hier iedereen praten over de 'meest recente firmware 3.19'.. Ik heb even snel gekeken of die firmware makkelijk te updaten is, maar volgens mij heb je hier een laptop voor nodig waar dit kaartje inpast.. En die laptops zijn wel redelijk outdated..

Iemand enig idee?

Yup, volledige scan.
En mijn alphacrypt heb ik nog nooit geupdate (?), en is nog 3.14
 
Het vinden van zenders heeft NIETS met de CAM te maken en dus ook niet met de firmware van de CAM! Je kunt de zenders immers prima vinden zonder dat de CAM zelfs maar in de TV zit...

Ik heb zelf meerdere firmwares in de Alphacrypt gehad (3.09, 3.12 en nu 3.18) en alleen versie 3.09 gaf soms wat problemen met traag zappen. Alle versies vanaf 3.12 zijn prima en updaten voegt dan ook niets toe. Als je kijkt wat er veranderd is in de verschillende firmware versies dan zie je dat het veelal gaat om reparaties van bugs die helemaal niet relevant zijn voor Ziggo kijkers, dan wel om cosmetische veranderingen in het CAM menu.

Bij de Sony TVs is een Quick Scan beter dan een Full Scan. Bij een Quick Scan gebruikt de TV namelijk de informatie uit de Network Informatie Tabel (NIT) die Ziggo met het signaal meestuurt. Wel even de juiste instellingen (frequentie, Network ID, symbol rate) invullen, zie de Ziggo handleiding digitale TV.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan