• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

weer doven en slechthorenden ondertitels uit zichzelf op tv

  • Onderwerp starter G.bruiker
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het kost een kwartier om het te verklooien en nu al 2 dagen om te fixen ?
Hoe moeilijk is het om de spullen terug te zetten als Archie al heeft laten zien waar het mis gaat ?
Ziggo Ziggo toch...
 
Helaas... nog steeds heeft Ziggo niets aan dit probleem gedaan..
Volgens iemand van Ziggo's 2e lijn komen de subs direct uit Hilversum en is het niet hun schuld.
Ik heb gewezen op de verkeerde 888 naam maar dat zou door Hilversum zo gedaan zijn.

Dat Samsung in hun tv's er voor gekozen heeft om niet per kanaal de subs uit te kunnen zetten is de keuze van Samsung.
Alleen vraag ik me wel af, er worden bij de certificering zulke zware eisen gesteld,zelfs aan het zappen.
Maar hier is dan niet aan gedacht ?
Ik heb dus nu een dure gecertificeerde LED TV die kreupel is gemaakt omdat subs op de verkeerde manier worden meegezonden.

Zie ook:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=225222&postcount=1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
met alle respect, maar het is niet een kwestie van alleen maar even 3 cijfers veranderen hoor!
De kennis ontbreekt mij om dat goed uit te leggen, maar vond het nu wel erg simpel gesteld worden.
 
met alle respect, maar het is niet een kwestie van alleen maar even 3 cijfers veranderen hoor!
De kennis ontbreekt mij om dat goed uit te leggen, maar vond het nu wel erg simpel gesteld worden.
Dat kan zijn maar een andere Ziggo medewerker van dit forum zegt dat dit door Technicolor zou worden veroorzaakt omdat zij de subs zouden toevoegen.
Ik heb kontakt gehad met zowel technicolor/NOB als met Samsung Nederland en zij zeggen beiden dat dit door Ziggo wordt veroorzaakt.
Door een foute benaming (888) wordt dit veroorzaakt.
De ondertitels zijn goed benoemd als zijnde voor doven en slechthorenden,alleen door ze 888 te noemen ipv ze een land benaming meegeven zoals hoort (NLD of DUT) gaat het fout.
Ik heb dus nu de keuze uit:
1.Voorkeur: geeft doven ondertiteling hoewel dit bij voorkeuren expliciet uit staat.
2.Undefined: (dit is de foute 888) hetgeen dus ook doven ondertiteling meegeeft.
3.Uit,hetgeen alle ondertitels uit zet op ALLE kanalen.

De undefined komt omdat de software van 888 niets begrijpt omdat ze daar een landcode van 3 karakters verwacht en geen getallenreeks.
Dit is me door zowel technicolor als door Samsung telefonisch medegedeeld.
Alleen de ene decoder doet er dus maar niets mee (met die 888) en geeft dan maar niets weer,en dat is het geluk anders zou het overal opduiken.
Jammer vind ik het dat weer naar andere partijen wordt verwezen en ik de hele ochtend al aan het bellen ben door een fout die door ziggo in de descriptor is gestopt.
Dat het niet zo simpel is als alleen die 888 in te voeren kan best zijn,alleen heeft iemand dat dus ook wel gedaan,als die dat gedaan heeft moet het er ook weer uit te halen zijn.
Waarom probeert men het niet eerst op het testnetwerk alvorens klanten hier mee op te zadelen en waarom moet je als klant zelf overal heen gaan bellen omdat Ziggo je van het kastje naar de muur stuurt ?
Te simpel of niet,mijn excuus als ik daar mensen mee beledigd heb,maar het is wel door jullie veroorzaakt.

Het is ook te simpel om dan maar te zeggen: ja dan had Samsung het maar mogelijk moeten maken om de ondertitels per kanaal uit te zetten.
Dat dit bij de decoders werkt is meer door het geluk dat Samsung het daar wel mogelijk heeft gemaakt om dat te doen.
Als Ziggo het goed had gedaan,hoefde de ondertiteling niet uitgezet te worden,ongeacht of een functie nu wel of niet mogelijk is.
Jullie zeggen nu, u heeft een 4 deurs auto maar door een fout kunnen er 2 niet open.
Maar de oplossing is,klimt u over de achterbank en stapt u achter uit.
En tegen de mensen met een 2 deurs model zeg je, sorry had je maar een 4 deurs model moeten nemen.

Het gaat me niet eens meer om die subs hoewel ik nu een kreupele tv van 1400 euro heb en veel klanten nu in de winkel staan om hun cam terug te brengen en hun decoder weer te halen,er wordt gewoon eerst weer gewezen naar andere partijen en dat is flauw.

Als 888 veranderd wordt in DUT of NLD zou deze in optie 2 terecht komen als zijnde ondertitels voor doven en slechthorenden.
De keus zou dan zijn.
1.Nederlandse ondertitels.
2.Doven en slechthorenden ipv nu : undefined.
3.Uit.

Nogmaals excuus dat ik het te simpel voorstel allemaal,maar als het door Ziggo niet zo was gedaan,had niemand het probleem gehad.
Dat bij andere decoders per kanaal de ondertitels uit kunnen worden gezet is dus jullie geluk.
Ik ageer expliciet niet op medewerkers persoonlijk,maar wel op het zwarte pieten toespelen verhaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In elk geval een "leuke" anekdote, er was in de winkel ook een dove of slechthorende man.
Hij keek altijd via 888 ondertiteld naar het journaal om 18.00 en zijn vrouw keek dan zonder ondertitels het journaal om 20.00.
Nu hadden ze "ruzie" omdat zij dacht dat hij wat aan de tv had gedaan zodat ze ook om 20.00 ondertitels hadden.
Toen ik vertelde dat dat sinds kort meegestuurd werd en dat ie het uit moest zetten was zijn antwoord: "wat een onzin,ik gebruik al jaren 888,moet ik dat nu weer anders gaan doen ? "

Ik vind het heel erg dat er mensen afhankelijk moeten zijn van voorzieningen als 888,maar degenen die er afhankelijk van zijn,doen het al jaren zo.
Nu wordt,om welke reden dan ook,een hele grote groep mensen er de dupe van.
Ik had 22 mensen ( a 10 cent per minuut) voor me bij Samsung en ik hoefde daar mijn verhaal niet eens af te steken en ook in de winkel klaagde men steen en been.
Niet iedereen kent dit forum en gaat dus naar de dealer of winkel.
Zolang het niet onder controle is,uit laten staan,dit doet meer kwaad dan goed.
 
Op de samsung decoder maar ook op de dvb-c tv dwars door het beeld heen uit zichzelf weer op Ned 1 HD tijdens het journaal 888 ondertitels in beeld.
Ik kan de subs uitzetten maar dan doen ze het bij de andere dvb-t zenders ook niet meer.

Bij de selectie voor dvb-t staat ook ipv dutch: 888
Nu heb ik dus op mijn tv nergens meer subs want de samsung tv onthoudt het niet per kanaal :(


DVB ondertitels op de publieke omroep staat weer uit.
De overlast die sommige gebruikers ervaarden moet hiermee verholpen zijn.
 
Toen ik vertelde dat dat sinds kort meegestuurd werd en dat ie het uit moest zetten was zijn antwoord: "wat een onzin,ik gebruik al jaren 888,moet ik dat nu weer anders gaan doen ? "

Mooi stukje, kan me dit zo goed voorstellen!
 
Mooi stukje, kan me dit zo goed voorstellen!
Op zich kon hij er ook wel om lachen hoor.. alleen vraag ik me nu wel af of zijn vrouw nu niet gaat zeggen nu het weg is "zie je nu wel dat je iets verkeerds had aanstaan" :mrgreen:

Met dank aan tvdigitaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan